• Business Of Fashion

    Λίστες αναμονής: Απάτη ή αποτελεσματική στρατηγική;


    Πιθανώς να το έχετε ακούσει πολλές φορές: Ένα αγαπημένο brand έχει λίστα αναμονής για ένα πολυαναμενόμενο νέο προϊόν και περηφανεύεται ότι έχει σε αναμονή χιλιάδες πελάτες: «Αυτή η τσάντα έχει λίστα αναμονής 2.500 πελατών», «Το νέο body scrab της Frank Body έχει λίστα αναμονής 50.000 πελατών», ή «40.000 άνθρωποι περιμένουν τη νέα denim συλλογή της Everlane». Η αφοσίωση σε ένα brand αποτελεί μεγάλου ατού για τις εταιρίες στη βιομηχανία της μόδας, αλλά το ερώτημα που εγείρεται είναι το εξής: Είναι ή όχι απάτη τελικά οι online λίστες αναμονής;

    Όχι απαραίτητα. Καθώς οι αποκλειστικές συνεργασίες που πωλούνται σε συγκεκριμένα κανάλια και εξαντλούνται απευθείας κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, οι online εμπορικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τις λίστες αναμονής για να δημιουργήσουν το ίδιο αίσθημα ενθουσιασμού.

    Για τα περισσότερα brands, ειδικά εκείνα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η λίστα αναμονής  μπορεί να βοηθήσει στη διαμόρφωση αποφάσεων και τακτικών, από την προώθηση και τη δημιουργία προϊόντων μέχρι τη διαμόρφωση των σχέσεων με τους πελάτες τους.

    Summersalt Sidestroke swimsuit. Photo: Summersalt
    Το μαγιό Sidestroke της Summersalt

    Όταν το brand Arjé κυκλοφόρησε τη χειμερινή του κολεξιόν την προηγούμενη χρονιά, το παλτό τους που μοιάζει με γούνα προβάτου πουλήθηκε σε πολύ γρήγορο διάστημα, ενώ η ζήτησή του συνέχισε να είναι υψηλή και μετά την εξάντληση των αποθεμάτων. Αντί να κυκλοφορήσει όμως νέα κομμάτια, το brand ανέβαλε την παραγωγή του παλτό και έβαλε μια λίστα αναμονής προκειμένου να δει πως θα μπορούσε να αξιοποιήσει τη συνεχή ζήτηση για αυτού του είδους τα σχέδια.

    Φυσικά, οι λίστες αναμονής δεν έχουν πάντα εγγυημένα αποτελέσματα. Κάποιες λίστες μπορεί να καταλήξουν να μην είναι τόσο αγαπητές στους πελάτες. Παρ’ όλα αυτά, η τεχνική φαίνεται να λειτουργεί για τα brands, ειδικά του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς προσδίδει γόητρο ενώ παράλληλα εξασφαλίζει τον χρόνο που χρειάζεται για τον κατάλληλο σχεδιασμό.



    ΣΧΟΛΙΑ