• Business Of Fashion

    Η Swatch κόβει 2.400 θέσεις εργασίας καθώς προχωρά σε μείωση των καταστημάτων της

    • Bloomberg
    Ο CEO του ομίλου Swatch, Νικ Χάγιεκ

    Ο CEO του ομίλου Swatch, Νικ Χάγιεκ


    Η Swatch Group έκοψε 2.400 θέσεις εργασίας και μείωσε το δίκτυο καταστημάτων της, καθώς σταμάτησε να είναι επικερδής για πρώτη φορά στην ιστορία της.

    Η ελβετική ωρολογοποιία, που κατασκευάζει τα brands Omega και Longines, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι επισπεύδει το οριστικό κλείσιμο καταστημάτων στο Χονγκ Κονγκ, όπως και των καταστημάτων που πουλούν τα πολύχρωμα ρολόγια του εμπορικού σήματος Swatch και αυτά του brand Calvin Klein. Οι πωλήσεις τους στους έξι μήνες έως τον Ιούνιο σημείωσαν βουτιά κατά 43%.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρεία, Nick Hayek, δήλωσε ότι το πρόβλημα με τη μείωση των θέσεων εργασίας στις κακές περιόδους είναι η δυσκολία που υπάρχει να βρεθεί εξειδικευμένο προσωπικό όταν η αγορά ανακάμψει. Φαίνεται πως φέτος είναι διαφορετικό.

    Οι περικοπές θέσεων εργασίας έγιναν κυρίως στα καταστήματα, καθώς η Swatch κράτησε τους εργαζόμενους στην παραγωγή. Η εταιρεία έκλεισε 260 καταστήματα και τώρα διαθέτει περίπου 1.800.

    Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε μικρή μεταβολή, ενώ το πρωί κατέγραφε κέρδη 2,7%. Οι αναλυτές επικρότησαν τον τρόπο με τον οποίο η μετοχή παρέμεινε σταθερή παρά την πτώση των πωλήσεων.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είπε ακόμη ότι η Swatch αναμένει κέρδη φέτος, καθώς οι χώρες αίρουν τα lockdown, τα καταστήματα ανοίγουν και πάλι και τα ταξίδια συνεχίζονται. Οι λειτουργικές ζημιές που εμφάνισε η εταιρεία στο πρώτο εξάμηνο ανήλθαν στα 327 εκατ. φράγκα (347 εκατομμύρια δολάρια) και ήταν διπλάσιες από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Στο δεύτερο εξάμηνο, η Swatch σχεδιάζει να παρουσιάσει νέα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των ρολογιών  Omega του James Bond και ενός smartwatch της Tissot.

    Η Swatch ανακοίνωσε τη λήξη του 22χρονου συμβολαίου της για πώληση των ρολογιών Calvin Klein τον περασμένο Οκτώβριο και το κλείσιμο πολλών καταστημάτων σχετίζεται με αυτήν την απόφαση, δήλωσε ο Hayek. Τα πλαστικά ρολόγια του εμπορικού σήματος μειώνουν επίσης την εξάρτηση τους από τα φυσικά καταστήματα και θα στηρίζονται περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

    Η εταιρεία προβλέπει ότι η βιομηχανία θα ανακάμψει γρήγορα καθώς οι καταναλωτές προχωρούν σε ψώνια μετά τα lockdowns, όπως φαίνεται στην Κίνα και την Κορέα. Ο μήνας Ιούνιος ήταν ήδη κερδοφόρος, χάρη στην αυξημένη ζήτηση στην ηπειρωτική Κίνα, όπου οι πωλήσεις σημείωσαν διψήφιο ποσοστό αύξησης τον Μάιο και τον Ιούνιο.

    Ωστόσο, μόνο οι μισοί από τους υπαλλήλους της Swatch στην Ελβετία επέστρεψαν στην εργασία τους με πλήρη απασχόληση. Περίπου 6.000 υπάλληλοι είχαν μειωμένο ωράριο την περασμένη εβδομάδα, ενώ περίπου 2.500 βρίσκονταν σε υποχρεωτική άδεια ή μειωμένες υπερωρίες, σύμφωνα με τον CCO, Peter Steiger. Η εταιρεία αναμένει ότι τα μέτρα μερικής απασχόλησης θα λήξουν το τρίτο τρίμηνο, όταν η βιομηχανία επιστρέψει σε πλήρη παραγωγή.

    Η επιχείρηση έπρεπε να κλείσει το 80% των καταστημάτων της σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια της κορύφωσης των lockdowns. Τα δικά της καταστήματα έχουν ανακάμψει γρηγορότερα από αυτά που πουλούν άλλα εμπορικά σήματα, από τότε που περιορίστηκαν τα μέτρα.



    ΣΧΟΛΙΑ