Business Of Fashion

Alexander McQueen: Ιαπωνικά vibes στην ανδρική κολεξιόν SS20


Ο Βρετανός φωτορεπόρτερ Don McCullin, τον οποίο συχνά αποκαλούν «μεγαλύτερο εν ζωή φωτογράφο», ήταν αυτός που φωτογράφισε την ανδρική συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2020 του Alexander McQueen, που σχεδίασε η Sarah Burton, διευθύντρια δημιουργικού στον οίκο.

Ο McCullin είναι περισσότερο γνωστός για τις φωτογραφίες του από πεδία μαχών. Αποτύπωσε με τον φακό του πολλές από τις μεγάλες συγκρούσεις του 20ού και 21ου αιώνα: από την κρίση του Τείχους του Βερολίνου και την τουρκική εισβολή στην Κύπρο μέχρι τον Πόλεμο του Βιετνάμ και τις γνωστές ως «Troubles» της Ιρλανδίας.

Ήταν οι φωτογραφίες του McCullin από τον Πόλεμο του Βιετνάμ αυτές που τον οδήγησαν να συνεργαστεί με τον ίδιο τον Alexander McQueen όταν ο σχεδιαστής τις τύπωσε σε μια σειρά κρεασιόν του για την κολεξιόν Dante Φθινόπωρο-Χειμώνας 1996.

Οι δυο τους έγιναν φίλοι και ο φωτορεπόρτερ συνέχισε τη συνεργασία με τον οίκο. Τώρα, στρέφει τον φακό του στην κολεξιόν της Sarah Burton, κολεξιόν η οποία δημιουργήθηκε στη βάση της ιδέας της κοπής παραδοσιακών κρεασιόν και επανασυναρμολόγησης τους.

Η κολεξιόν στρέφει το βλέμμα στον McQueen της δεκαετίας του 1990 και τα ταξίδια που τότε έκανε η ομάδα του οίκου στην Ιαπωνία.

Σακάκια διπλών επιπέδων με λεπτές ρίγες σε διαφορετικές κλίμακες, με βαμμένη δυο φορές μαύρη μάλλινη γκαμπαρντίνα και μοχέρ σε γκρίζο τόνο -σήμα κατατεθέν, εκείνη την εποχή-, και σατέν βαμβακερό ύφασμα, σε ενιαίο σύνολο.

Οι αναμνήσεις των ταξιδιών στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είναι παρούσες και μέσω δράκων, οι οποίοι έχουν αποδοθεί σε μαύρο ζακάρ ή κέντημα με κρύσταλλα.

Το πλέον εντυπωσιακό στις φωτογραφίες του McCullin είναι, ωστόσο, τα φωτεινά φούξια και όμορφα λουλούδια, τα οποία ζωγραφισμένα με το χέρι έργα που φιλοτεχνήθηκαν στο στούντιο του McQueen, υφάνθηκαν σε ζακάρ και με τεχνική μπατίκ τοποθετήθηκαν στα ενδύματα.

Και εδώ ισχύει αυτό που ο ίδιος ο DonMcCullin είπε για τις φωτογραφίες του, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο τεύχος Καλοκαίρι-Φθινόπωρο 2020 του περιοδικού Another Man:

«Δεν θέλω ο κόσμος να προσπερνά μια φωτογραφία μου χωρίς να συνειδητοποιεί. Σκοπός τους είναι να σε σταματήσουν και να σε κάνουν να κοιτάξεις και να σε κάνουν να νιώσεις».


ΣΧΟΛΙΑ