• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Το αεροδρόμιο του μέλλοντος είναι εδώ – Και δεν χρειάζεται ανθρώπους

    • Bloomberg


    Φανταστείτε να προσγειώνεστε σε ένα μεγάλο αεροδρόμιο και ο μόνος άνθρωπος που συναντάτε μέχρι την έξοδο να είναι ένας τελωνειακός υπάλληλος.

    Το Αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης, το οποίο έχει διακριθεί ως το καλύτερο του κόσμου από την Skytrax τα τελευταία έξι χρόνια, επιδιώκει με τόσο σθένος αυτόν τον στόχο της εκτεταμένης αυτοματοποίησης, που δημιούργησε έναν τερματικό για να τεστάρει τις μελλοντικές δυνατότητές του.

    Μια ιδέα για το τι εφαρμόζει το δεύτερο πολυπληθέστερο αεροδρόμιο της Ασίας:

    Καθώς το αεροπλάνο πλησιάζει στον διάδρομο προσγείωσης, εντοπίζεται, αναγνωρίζεται και παρακολουθείται από διάφορες κάμερες και τεχνολογία που ξεπερνά τον παραδοσιακό πύργο ελέγχου. Μόλις φτάσει στην πύλη, μια αερογέφυρα από λέιζερ οδηγείται μόνη της στο σημείο για την απόβαση των επιβατών, ενώ αυτόματα οχήματα ξεφορτώνουν τις αποσκευές τους. Οι επιβάτες κατευθύνονται προς ένα σημείο όπου υποβάλλονται σε σκανάρισμα προσώπου και αποτυπωμάτων – για την αποφυγή της παράνομης μετανάστευσης – και προχωρούν προς τις αποσκευές τους, όπου ένα ρομπότ τις έχει ήδη μεταφέρει στον ιμάντα αποσκευών. Υπό το βλέμμα ενός πραγματικού ανθρώπου – ενός τελωνειακού υπαλλήλου – εξέρχονται από το αεροδρόμιο για να οδηγηθούν σε μια ουρά για ταξί που οδηγούνται από μόνα τους.

    Το Changi άνοιξε τον Τερματικό 4 τον περασμένο Οκτώβριο, με την ιδέα να χρησιμοποιηθεί ο μικρότερος και νεότερος χώρος του για να τεστάρει την αυτοματοποίηση. Στόχος είναι να προετοιμαστεί το αεροδρόμιο για τον Τερματικό 5, ένα γιγαντιαίο κτίριο που θα μπορεί να εξυπηρετεί 50 εκατ. επιβάτες τον χρόνο μόλις ανοίξει στο τέλος της επόμενης δεκαετίας, καθιστώντας τον τον μεγαλύτερο και πιο αυτοματοποιημένο τερματικό στον κόσμο.

    «Τα αεροδρόμια γίνονται όλο και μεγαλύτερα και πρέπει να χειρίζονται περισσότερο όγκο επιβατών», ανέφερε ο Jeffrey Lowe, διευθυντής στην Ασιατική Sky Group στο Χονγκ Κονγκ. «Δεδομένης της ανάγκης να προσφέρουν γρήγορες και επαρκείς υπηρεσίες στους επιβάτες, η αυτοματοποίηση είναι ο μόνος τρόπος να το πετύχουν σε μεγάλη κλίμακα», εξήγησε.

    Δεν είναι μόνο η αυτοματοποίηση στην οποία βασίζεται το Changi για να διατηρήσει το status του ως βασικός αεροδρομικός κόμβος. Το αεροδρόμιο φημίζεται για τις νέες φιλικές προς τους επιβάτες υποδομές του και το νέο εμπορικό του κέντρο.



    ΣΧΟΛΙΑ