• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Πατάει… φρένο ο Κινέζος ανταγωνιστής της Tesla

    • Bloomberg


    Αφού ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα στήριξε την startup εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων του επιχειρηματία Jia Yueting, δεσμευόμενος να τη χρηματοδοτήσει με 2 δισεκατομμύρια δολάρια, οι τροχοί άρχισαν επιτέλους να γυρίζουν στο εργοστάσιό της στο Χάνφορντ της Καλιφόρνια.

    Το άλλοτε εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο επανήλθε στη ζωή τρία χρόνια αφού στελέχη της Faraday Future επισκέφθηκαν τη μικρή αγροτική πόλη για να κάνουν αυτοψία στην τοποθεσία. Μεταξύ επισκέψεων στο εργοστάσιο από έναν γερουσιαστή της πολιτείας και τοπικούς αξιωματούχους, ο Jia άρχισε να χτίζει την ομάδα του. Προσέλαβε εργάτες, τον πρώην επικεφαλής πνευματικής ιδιοκτησίας της Tesla, ακόμα και τον πρώην δήμαρχο της πόλης.

    “Ενώ πληκτρολογώ, συναρμολογούνται οχήματα!”, έγραφε σε email του τον Αύγουστο ο τοπικός άρχοντας Darrel Pyle.

    Ο ενθουσιασμός δεν κράτησε πολύ, καθώς ο νέος χρηματοδότης της κινεζικής ανταγωνίστριας της Tesla πατάει… φρένο. Σε έγγραφο με ημερομηνία 7 Οκτωβρίου, η Evergrande Health του δισεκατομμυριούχου Hui Ka Yan ανέφερε ότι οι δικηγόροι της έχουν αναλάβει να υπερασπιστούν τα συμφέροντα της εταιρείας, αφού ο Jia προσέφυγε στις 3 Οκτωβρίου στο Διεθνές Κέντρο Διαιτησίας του Χονγκ Κονγκ. Η εταιρεία του Jia υποστηρίζει ότι μετά την αρχική επένδυση ύψους 800 εκατομμυρίων δολαρίων της, η Evergrande Health δεν έβαλε περαιτέρω χρήματα στην εταιρεία, αν και ο Jia τήρησε όλους τους απαραίτητους όρους, σύμφωνα με δήλωση που αναρτήθηκε στο λογαριασμό της Faraday στο Twitter.

    Η Faraday θέλει να ακυρώσει τη συμφωνία γιατί η Evergrande όχι μόνο παρακρατά τις πληρωμές, επειδή κατά την εταιρεία θέλει να αποκτήσει πνευματική ιδιοκτησία της Faraday, αλλά επίσης αποτρέπει τη Faraday από το να αποδεχθεί άμεση χρηματοδότηση από άλλες πηγές, σύμφωνα με την ίδια ανάρτηση.

    Η Evergrande Health αρνείται τον ισχυρισμό αυτό.

    Ο ανταγωνισμός φουντώνει

    Η διαμάχη εγείρει περισσότερα ερωτήματα για την οικονομική σταθερότητα της Faraday, την ώρα που η startup ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το πρώτο της μοντέλο μετά από χρόνια εργασιών. Περαιτέρω καθυστερήσεις θα σήμαιναν ότι η Faraday θα έμενε πίσω σε σχέση με πολλούς κινεζικούς ανταγωνιστές της, μεταξύ των οποίων η NIO, που ήδη πωλεί ηλεκτρικά οχήματα, και άλλοι, όπως η Xpeng Motors Technology, που είναι κοντά στο να τα κυκλοφορήσουν.

    Η διαμάχη αποτελεί επίσης ένα ακόμα πρόβλημα για τον Jia, του οποίου η εταιρεία Leshi Internet Information & Technology έχασε 22 δισεκατομμύρια δολάρια σε κεφαλαιοποίηση από το αποκορύφωμά της το 2015, αφού οι αρχές ανέστειλαν προσωρινά τη διαπραγμάτευση των μετοχών της και διέταξαν την επιστροφή του στη χώρα και την αποπληρωμή των εκκρεμών υποχρεώσεων. Η εταιρεία αποτιμάται πλέον σε περίπου 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια.

    Σε απάντησή του σε ερωτήματα μέσω email στις 4 Οκτωβρίου, ο John Schilling, εκπρόσωπος της Faraday, ανέφερε πως η εταιρεία επρόκειτο να ξεκινήσει τις παραδόσεις στο πρώτο μισό του 2019 για τα πρώτα αυτοκίνητα μοντέλου FF91.

    Ο Schilling δεν απάντησε σε αιτήματα σχολιασμού της διαιτησίας στην οποία εμπλέκεται η Evergrande Health.

    Η διαφοροποίηση του Hui

    Οι μετοχές της Evergrande Health σημείωναν άνοδο κατά 0,1% στις 10 το πρωί στο Χονγκ Κονγκ, έχοντας υποχωρήσει κατά 16% τη Δευτέρα. Η εταιρεία, τμήμα του ομίλου China Evergrande Group του Hui, τρέχει, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, “υψηλού επιπέδου διεθνή νοσοκομεία, κοινοτικές υπηρεσίες υγείας και υπηρεσίες διαχείρισης υγείας”. Το σχέδιο Healthy Land της εταιρείας είναι ένα πείραμα για να φέρει υπηρεσίες περίθαλψης σε ηλικιωμένους σε μεγάλα συγκροτήματα ακινήτων.

    Ο Hui, του οποίου η περιουσία ανέρχεται σε 30 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires, έχει διαφοροποιήσει την αυτοκρατορία του από την αγορά ακινήτων. Τον προηγούμενο μήνα ο όμιλός του ανακοίνωσε μία επένδυση 2,1 δισ. δολαρίων στον όμιλο Guanghui, ιδιοκτήτη αντιπροσωπειών της BMW.

    H Evergrande Health ανέφερε σε έγγραφό της τον Ιούνιο ότι η Faraday έχει 1.400 υπαλλήλους διεθνώς, καθώς και ερευνητικά κέντρα το Πεκίνο και τη Σαγκάη. Τα σχέδιά της για βάσεις έρευνας και παραγωγής σε πόλης όπως η Γκουανγκζού έχουν στόχο να φέρουν “ανεπτυγμένη νέα ενεργειακή τεχνολογία αυτοκινήτων που να ριζώσει” στην Κίνα, σύμφωνα με το έγγραφο.

    Μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας, ο Jia συναντήθηκε με τον γερουσιαστή Andy Vidak στο εργοστάσιο του Χάνφορντ, σύμφωνα με την εφημερίδα Hanford Sentinel. Τον Σεπτέμβριο, ο Pyle υποδέχθηκε νέους εργάτες στο εργοστάσιο, το οποίο η εταιρεία έχει αναφέρει πως θα απασχολεί 1.000 ανθρώπους έως το τέλος του 2019.

    Αυτόν το μήνα, η Faraday προσέλαβε τον Jeff Risher, πρώην επικεφαλής πνευματικής ιδιοκτησίας της Tesla, ως αντιπρόεδρο προϊόντων, τεχνολογίας και πνευματικής ιδιοκτησίας.

    Στις 3 Οκτωβρίου η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προσέλαβε τον John Lehn, πρώην δήμαρχο του Χάνφορντ, ως διευθυντή κυβερνητικών θεμάτων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Καμπανάκι» BofAML για πετρέλαιο και ανάπτυξη: Σε απόσταση αναπνοής τα 100 δολάρια/βαρέλι

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: DBRS: Γιατί η Ελλάδα θεωρείται «φαβορί» προς αποχώρηση από την Ευρωζώνη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ανησυχία ΔΝΤ: Δυσοίωνο το μέλλον της ελληνικής οικονομίας- Αποδυνάμωση της ανάπτυξης την επόμενη 5ετία



    ΣΧΟΛΙΑ