• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Κίνα από το «λουκέτο» λόγω του κοροναϊού;

    • Bloomberg


    Το μεγαλύτερο ερώτημα για την παγκόσμια οικονομία αυτήν τη στιγμή είναι το πόσο γρήγορα μπορεί να επιστρέψει η Κίνα σε οτιδήποτε που να προσεγγίζει την κανονικότητα, ενώ παλεύει με την επιδημία του κοροναϊού που έχει σκοτώσει σχεδόν 1.900 ανθρώπους και προκαλέσει δεκάδες χιλιάδες κρούσματα.

    Τα μέτρα της κυβέρνησης και ο φόβος των ανθρώπων να βγουν έξω έχουν αποδεκατίσει τις δαπάνες για επιχειρήσεις από τοπικά μαγαζιά με νουντλς μέχρι τα καταστήματα Starbucks και τους διανομείς της Alibaba. Εν τω μεταξύ, πολλά εργοστάσια εξακολουθούν να μη λειτουργούν λόγω έλλειψης προσωπικού, με τους εργαζόμενους να είναι παγιδευμένοι στις ιδιαίτερες πατρίδες τους ή να διανύουν δύο εβδομάδες σε καραντίνα.

    Η οικονομία της Κίνας είναι πιθανό να λειτουργούσε μόλις στο 40% – 50% την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με έκθεση της Bloomberg Economics. Τα ακόλουθα στοιχεία παρακολουθούν σε ποιο βαθμό η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου παραμένει εκτός δράσης:

    Ανθρώπινες μετακινήσεις

    Περίπου ο ίδιος αριθμός ταξιδιών με αεροπλάνα, τρένα, αυτοκίνητα και πλοία καταγράφηκε κατά την περίοδο έως το σεληνιακό νέο έτος φέτος σε σχέση με πέρυσι, αλλά η πτώση μετά την πρώτη ημέρα της χρονιάς του Αρουραίου στις 25 Ιανουαρίου ήταν απότομη. Κατά μέσο όρο, μόνο περίπου το 20% των ταξιδιών πραγματοποιούνται κάθε μέρα, που σημαίνει ότι εκατομμύρια άνθρωποι ακόμα δεν έχουν επιστρέψει πίσω στην δουλειά τους. Και με τα λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων να επιτρέπεται να λειτουργούν μόνο στο 50% της χωρητικότητάς τους, για να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού, αυτή η καθυστέρηση θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να επιδιορθωθεί.

    Βιομηχανική ζήτηση

    Παρόλο που ορισμένες εταιρείες, ιδιαίτερα οι μεγάλες κρατικές βιομηχανικές επιχειρήσεις και οι κατασκευαστές ιατρικού εξοπλισμού, έχουν αυξήσει την παραγωγή τους, η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλότερη από τα επίπεδα που θα έπρεπε να είναι αυτή την περίοδο του έτους. Μαζί με τις αναφορές από όλη την τεράστια «καρδιά» της μεταποίησης στην ανατολική ακτή της Κίνας, τα στοιχεία δείχνουν ότι μεγάλο μέρος της βιομηχανικής παραγωγικής ικανότητας της χώρας παραμένει αδρανές.

    Οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου την εβδομάδα μετά τις διακοπές ήταν κατά 36% χαμηλότερες από εκείνες κατά την ίδια περίοδο μετά τις διακοπές της κινεζικής πρωτοχρονιάς του 2019, σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα, το οποίο επικαλέστηκε δεδομένα από δορυφόρο. Μια επιβράδυνση 25% -50% σε όλους τους βιομηχανικούς κλάδους, όπως η διύλιση πετρελαίου, η παραγωγή ηλεκτρισμού από άνθρακα και η παραγωγή χάλυβα, συνέβαλαν στην πτώση, σύμφωνα με τον ανεξάρτητο ερευνητικό οργανισμό.

    Μια έρευνα μεταξύ 109 αμερικανικών μεταποιητικών επιχειρήσεων μέσα και γύρω από τη Σαγκάη έδειξε ότι παρόλο που το 70% περίπου λειτουργούσαν την περασμένη εβδομάδα και το 90% αναμένεται να επιστρέψει σε λειτουργία αυτήν την εβδομάδα, το 78% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι δεν είχαν επαρκές προσωπικό για να εκτελέσουν πλήρη παραγωγή.

    Κατανάλωση

    Η Alibaba Group Holding, η πρώτη μεγάλη κινεζική εταιρία τεχνολογίας που ανακοίνωσε οικονομικά αποτελέσματα μετά την εμφάνιση της επιδημίας τον Ιανουάριο, ανέφερε ότι ο ιός υπονομεύει την παραγωγή και έχει αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες, με τους καταναλωτές να απέχουν από δαπάνες όπως ταξίδια και γεύματα σε εστιατόρια.

    Αυτή η πτώση των δαπανών μπορεί να φανεί σαφώς στην πτώση των εσόδων του κινηματογραφικού box office κατά τη φετινή κινεζική πρωτοχρονιά.

    Ακόμη και αν οι άνθρωποι θέλουν να ξοδέψουν χρήματα, πολλά καταστήματα είναι κλειστά, ενώ τα online και τα φυσικά σημεία λιανικής πώλησης αντιμετωπίζουν μεταφορικά προβλήματα για την παράδοση στους πελάτες τους. Αυτή η κατάσταση μπορεί να συνεχιστεί μέχρι να περιοριστεί ο ιός, οι άνθρωποι να επιστρέψουν στη δουλειά τους και να πληρώνονται, και να αισθάνονται αρκετά αισιόδοξοι για να ξοδέψουν ξανά.



    ΣΧΟΛΙΑ