bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Πώς η Gucci κέρδισε τους millenials και ξεπέρασε την Hermes

  • Bloomberg

O Francois-Henri Pinault με τη σύζυγό του Salma Hayek


H γνωστή εταιρία πολυτελών ενδυμάτων και αξεσουάρ Gucci βρέθηκε ένα βήμα μπροστά από τη μεγάλη της αντίπαλο, Hermes, καθώς οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των διακοπών, έδειξαν εμφανώς την προτίμηση τους στις δημιουργίες με κρύσταλλα και πούλιες που επιμελήθηκε ο σχεδιαστής Alessandro Michele.

Η ιταλική φίρμα έκλεισε την προηγούμενη χρονιά με ένα ακόμη τρίμηνο ραγδαίας ανάπτυξης, καταγράφοντας αύξηση κατά 43% στις πωλήσεις της, όπως ανακοίνωσε η μητρική της Kering SA. Τα έσοδα της το 2017 ανήλθαν στα 6,2 δισ. ευρώ (7,6 δισ. δολ) ξεπερνώντας τα 5,5 δισ. δολ. που ανακοίνωσε η Hermes International.

Παρά τις ισχυρές της επιδόσεις, η εταιρία δήλωσε ότι το δυνατό ευρώ θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τα αποτελέσματά της μέσα στο επόμενο έτος, εν μέσω ενός ασταθούς οικονομικού και γεωπολιτικού περιβάλλοντος.  Οι μετοχές της υποχώρησαν έως και 4% την Τρίτη στο Παρίσι, αν και έχουν αυξηθεί κατά 60% από το προηγούμενο έτος.

Τα εμπορικά σήματα του ομίλου Kering SA, που περιλαμβάνουν από τον Saint Laurent έως τη Balenciaga, ακολούθησαν την Gucci, προσελκύοντας το ενδιαφέρον της νεολαίας με τα νέα τους προϊόντα. Οι millenials οδήγησαν τη βιομηχανία των ειδών πολυτελείας σε ανάκαμψη, με τους πελάτες ηλικίας κάτω των 35 ετών να αποτελούν το 85% της περυσινής ανάπτυξης, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Bain & Co. Οι συγκεκριμένες ετικέτες ξεπέρασαν τη μάρκα Bottega Veneta, που επίσης ανήκει στην Kering.

Η νέα προσπάθεια του Gucci υπό το σχεδιαστή Michele και το CEO Marco Bizzarri, είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, φέρνοντας την ιταλική φίρμα και πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μετά από ακρετές χρονιές υποτονικών πωλήσεων. Η νέα πολιτική που υιοθέτησε τη βοήθησε να ξεπεράσει τη Hermes, με τις γνωστές τσάντες χειρός. Στην κορυφή παραμένει η Louis Vuitton, του ομίλου LVMH που εμφάνισε πωλήσεις άνω των 9 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τους αναλυτές της BNP Paribas.

«Συνεργαζόμαστε με σχεδιαστές νέας γενιάς, που έχουν μία πιο παγκόσμια οπτική» επισήμανε ο CFO Jean-Marc Duplaix. Παράλληλα, τόνισε ότι το δημιουργικό τμήμα έβαλε την πινελιά του σε όλα, από το ντεκόρ των καταστημάτων έως τις καμπάνιες των social media, αλλά και τις εκδηλώσεις του οίκου, προσφέροντας στους πελάτες μία εντυπωσιακή εμπειρία.

Tom Ford

Με επικεφαλής το Michele, η Gucci ξανακέρδισε το γόητρο που είχε στη δεκαετία του 1990, με επικεφαλής το σχεδιαστή Tom Ford, ενώ έδειξε να δημιουργεί μία νέα γενιά οπαδών των πολυτελών ειδών που λανσάρει. Προσέλκυσε τους νεότερους καταναλωτές μέσω της συνεργασίας της με πρωταγωνιστές του instagram και με εντυπωσιακές εκδηλώσεις, ενώ η φρέσκια ματιά του Michele έδωσε άλλον αέρα και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα ρολόγια.

«Όταν συναντώ του σχεδιαστές μου με ενδιαφέρουν λιγότερο οι ιδέες τους για τα προϊόντα και περισσότερο το δημιουργικό σύμπαν που προτείνουν» επισήμανε ο CEO της Kering, Francois-Henri Pinault, κατά τη διάρκεια μίας παρουσίασης στους επενδυτές.

Tον περασμένο μήνα, η Kering έκανε ένα ακόμη βήμα για την εκπλήρωση του στόχου της να αναδειχθεί σε έναν όμιλο που ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με είδη πολυτελείας, όταν ανακοίνωσε ότι θα διανείμει την πλειοψηφία των μετοχών της Puma στους μετόχους της.

Η Kering αγόρασε την Puma το 2007, ωστόσο, τα αθλητικά είδη δεν περιλαμβάνονται πλέον στα σχέδια της. Οι επενδυτές θα λάβουν μία μετοχή της Puma για κάθε 12 μετοχές της Kering που διαθέτουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Για τη μητρική του οίκου Gucci τα Puma δεν είναι του… επιπέδου της


ΣΧΟΛΙΑ