bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης δίνει 1 δισ. δολάρια για ένα πολυκατάστημα

  • Bloomberg
Bernard Arnault

Bernard Arnault (Photo: AP Photo/Francois Mori)


Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης δίνει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για ένα πολυκατάστημα στο Παρίσι, σε μία εποχή κατά την οποία άλλα καταστήματα κλείνουν και οι καταναλωτές στρέφονται στο Amazon.com.

To κτήριο Samaritaine, μέρος της αυτοκρατορίας πολυτελών ειδών Moët Hennessy – Louis Vuitton (LVMH) του δισεκατομμυριούχου Μπερνάρ Αρνό, πρόκειται να ξανανοίξει τις πύλες του τον επόμενο Απρίλιο μετά από μία ανακαίνιση διάρκειας 15 ετών.

Την Τρίτη, η εταιρεία ξενάγησε στο κτήριο δημοσιογράφους, δείχνοντάς τους πως αποκαταστάθηκε η αίγλη της Belle Epoque, συμπεριλαμβανομένων των περίτεχνων τοιχογραφιών και των ψηφιδωτών, καθώς και τις σκάλες από σφυρήλατο σίδερο.

 

Inside LVMH's Renovated Samaritaine Department Store

Αυτού του είδους οι «ναοί» του καταναλωτισμού έχουν στόχο να τονώσουν την αγορά λιανικής, ωστόσο ο ιδιοκτήτης της Louis Vuitton απέκτησε το κτήριο το 2001, σε μία εποχή κατά την οποία η εικόνα του κλάδου άλλαξε άρδην. Καθώς οι καταναλωτές στρέφονται στις online αγορές, οι αλυσίδες πολυκαταστημάτων όπως το Macy’s στις ΗΠΑ και τα House of Fraser και Debenhams στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν κλείσει δεκάδες καταστήματα. Το Barneys Νew York έκανε αίτημα υπαγωγής στο άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα τον Αύγουστο. Αρκετά εμπορικά κέντρα είναι μισοάδεια.

Η αποκάλυψη του νέου κτηρίου έγινε την ώρα που ο Αρνό επιχειρεί να ενισχύσει την αυτοκρατορία του συνάπτοντας συμφωνία για την εξαγορά της αμερικανικής  κοσμηματοποιίας  Tiffany & Co. με τίμημα πάνω από 14 δισεκατομμύρια δολάρια, συναλλαγή που αν ολοκληρωθεί θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία του ομίλου.

Γιατί όμως να επενδύσει κάποιος στο Παρίσι, παρά την δύσκολη εικόνα της αγοράς λιανικής; Με λίγα λόγια, λόγω της Κίνας. Παρά τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και τις διαμαρτυρίες κατά του Πεκίνου, οι Κινέζοι αγοραστές τροφοδοτούν την ανάπτυξη της βιομηχανίας πολυτελών ειδών και είναι πιστοί υποστηρικτές των καταστημάτων και του ομίλου LVMH σε όλη τη γαλλική πρωτεύουσα. Η ανακατασκευή του Samaritaine στοχεύει στους πελάτες με υψηλό budget, από το εξωτερικό.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της DFS το εμπορικό κέντρο θα διαθέτει πάνω από 600 εμπορικά σήματα και θα προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο.

Οι ταξιδιώτες θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν πληρωμές αφορολόγητες, ενώ τα λεωφορεία θα μπορούν να χρησιμοποιούν το χώρο στάθμευσης του μουσείου του Λούβρου, βοηθώντας στην αποφυγή δημιουργίας χάους στο πεζοδρόμιο.

 

Inside LVMH's Renovated Samaritaine Department Store

Η LVMH ελπίζει ότι οι αποκλειστικές σειρές μόδας, τα εμπορικά σήματα ομορφιάς και τα εστιατόρια με γαστρονομία υψηλής ποιότητας, θα βοηθήσουν να επιστρέψουν στο κατάστημα και οι ντόπιοι καταναλωτές.

Ο όμιλος απέκτησε το 2001 το Samaritaine, με στόχο την ανακαίνιση του καταστήματος, διατηρώντας παράλληλα ανοιχτή την επιχείρηση. Η ιδέα αυτή ωστόσο, δεν ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί εξαιτίας των κινδύνων για την ασφάλεια των επισκεπτών.

Η LVMH ξόδεψε χρόνια με διαμάχες και αντιρρήσεις κατά τη διάρκεια των εργασιών για την αποκατάσταση του κτηρίου, ενώ ένας γείτονας που αντιτάχθηκε στο σχέδιο δήλωσε ότι οι πολεοδομικές Αρχές του Παρισιού είχαν αρνηθεί στην εταιρεία τη δημιουργία ενιαίου φεγγίτη στο ιστορικό κτήριο. Τελικά η LVMH πήρε την άδεια να κατασκευάσει ένα γυάλινο τοίχο κατά μήκος του οικοδομικού συγκροτήματος.

 

Inside LVMH's Renovated Samaritaine Department Store

 

«Το Samaritaine δεν έχει αρχιτεκτονική ομοιομορφία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει προσωπικότητα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της LVMH Ζαν-Ζακ Γκουιγιάνι. «Είναι λογικό να υπάρχει ένα ισχυρό αρχιτεκτονικό στίγμα του 21ου αιώνα προκειμένου να ολοκληρωθεί η νέα εικόνα του».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η LVMH κατέβαλε το ποσό των 225 εκατ. ευρώ για να αποκτήσει τον έλεγχο του Samaritaine το 2001, ενώ αργότερα εξαγόρασε και τις υπόλοιπες μετοχές με το τίμημα να παραμένει άγνωστο. Από τότε έχει δαπανήσει 750 εκατομμύρια ευρώ για να ανακατασκευάσει και να εξοπλίσει το χώρο.

«Σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά στο Παρίσι, ήταν πολύ σημαντικό να ξεχωρίσουμε», δήλωσε η  Eleonore de Boysson, πρόεδρος των DFS της περιοχής.

 

 


ΣΧΟΛΙΑ