• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Μία macho ελβετική ωρολογοποιία ανακαλύπτει τη θηλυκή πλευρά της

    • Bloomberg

    An RM 37-01 Automatic Kiwi watch from the ‘Bonbon’ collection stands on display on the Richard Mille stand during the Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) in Geneva, Switzerland, on Tuesday, Jan. 15, 2019. The elephant in the room at this week’s Swiss watch fair in Geneva is that the industry is still struggling to find buyers for all the timepieces it has produced over the years. Photographer: Stefan Wermuth/Bloomberg


    Η ελβετική ωρολογοποιία Richard Mille, της οποίας τα ορθογώνια ρολόγια κοστίζουν περισσότερο από 200.000 δολάρια, περνάει προσεκτικά σε γυναικείο έδαφος, καθώς προσπαθεί να μην αποξενωθεί από τους βασικούς της πελάτες: τους άνδρες.

    Η εταιρεία εγκατέλειψε την παραδοσιακή «αρρενωπή» εικόνα της στο φετινό σαλόνι ρολογιών της Γενεύης, διακοσμώντας το περίπτερο της σαν κατάστημα με γλυκά, για να ταιριάζει με την πολύχρωμη συλλογή ρολογιών “Bonbon” με εικόνες από ζαχαρωτά, γλυκόριζες και γλειφιτζούρια. Κι ενώ και τα 300 κομμάτια, που κοστίζουν μέχρι και 167.000 ελβετικά φράγκα (187.000 δολάρια), είχαν ήδη πωληθεί πριν από την έκθεση, ο ιδρυτής της εταιρείας Richard Mille προσεγγίζει προσεκτικά τα γυναικεία ρολόγια.

    “Η δυσκολία είναι πάντα ότι αισθάνεσαι πως ακροβατείς στην κόψη του ξυραφιού”, δήλωσε ο Mille σε συνέντευξή του. “Είναι σημαντικό να εισχωρήσουμε βαθιά στο θηλυκό σύμπαν, χωρίς να κάνουμε το σύμπαν των κυρίων πιο αδύναμο. Το θέμα είναι πολύ λεπτό», πρόσθετε.

    Καθώς η ελβετική βιομηχανία εξέρχεται από μια παρατεταμένη ύφεση, πολλοί ωρολογοποιοί διαβλέπουν νέες ευκαιρίες στο γυναικείο κοινό, που συχνά μένει παραμελημένο.

    Η Audemars Piguet λάνσαρε για πρώτη φορά μια συλλογή με παραλλαγές για άνδρες και γυναίκες ταυτόχρονα – μία απόκλιση από την τυπική πρακτική προσαρμογής των υφιστάμενων ανδρικών μοντέλων στους πιο λεπτούς γυναικείους καρπούς. Αν και οι γυναίκες τείνουν να προτιμούν λεπτότερα ρολόγια χαλαζία, η Baume & Mercier της Richemont ανανεώνει τη συλλογή Classima Lady για να προσφέρει αυτόματους μηχανισμούς σε όλα τα κομμάτια της.

    «Macho εικόνα»

    Ο Mille δημιούργησε την ομώνυμη μάρκα το 1999 και περίμενε να περάσουν έξι χρόνια για να κυκλοφορήσει την πρώτη γυναικεία συλλογή, η οποία αντιμετώπισε δυσκολίες στην αρχή. Τώρα τα γυναικεία ρολόγια αποτελούν περίπου το 20% της επιχείρησης και ο στόχος είναι να φτάσει το 35% περίπου.

    “Είχαμε μια τόσο macho εικόνα”, δήλωσε ο 67χρονος Γάλλος, ποζάροντας με ένα ροζ ρολόι με παστέλ μπλε λουράκι. “Είναι σημαντικό για την εταιρεία, για ασφάλεια” να έχει μια πιο ποικίλη πελατεία.

    Η Cecile Guenat, η καλλιτεχνική διευθύντρια που επινόησε τη σειρά “Bonbon”, είναι η κόρη του επιχειρηματικού εταίρου Dominique Guenat, του οποίου ο γιος συμμετέχει επίσης στην εταιρεία. Ο Mille δήλωσε ότι τρία παιδιά του έχουν επίσης αναλάβει ρόλους μέσα στην επιχείρηση, γεγονός που καθιστά πιθανό να παραμείνει ανεξάρτητη παρά τις προσεγγίσεις που περιστασιακά δέχεται για να πωληθεί. Ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι δημιούργησε την εταιρεία επειδή ήθελε περισσότερη ελευθερία.

    Οι πωλήσεις της Richard Mille αυξήθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό κάθε χρόνο από τότε που διαμορφώθηκε, καθώς περιορίζει την παραγωγή για να διατηρήσει τη ζήτηση. Ωστόσο, η εταιρεία αυξάνει την παραγωγή σε 5.200 κομμάτια φέτος, από 4.000 το 2017.

    “Το πρόβλημά μας είναι ότι είμαστε εντελώς ανίκανοι να ανταποκριθούμε στη ζήτηση”, δήλωσε ο Mille. “Έχουμε πολλές βιτρίνες άδειες στις μπουτίκ μας, αν και αυξήσαμε την παραγωγή”, προσθέτει.

    Προκειμένου να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ των φύλων, η Richard Mille σχεδιάζει να εισαγάγει ένα “πολύ αρρενωπό” ρολόι μετά από την έκθεση ρολογιών.

    “Είναι πάντα σημαντικό να διατηρούμε την ισορροπία”, είπε.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτές είναι οι πιο ισχυρές πόλεις στον κόσμο

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πωλείται το Chrysler Building στη Νέα Υόρκη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η αριθμητική της Συμφωνίας των Πρεσπών: Πώς φτάνουμε στους 151



    ΣΧΟΛΙΑ