bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Marks & Spencer: Αχτίδα αισιοδοξίας εν μέσω επιδείνωσης του κλάδου λιανικής στη Βρετανία

  • Bloomberg
marks and spencer

Το κατάστημα της Marks & Spencer στο The Mall Athens


Οι προσπάθειες της βρετανικής αλυσίδας λιανικής Marks & Spencer να αντιστρέψει την προβληματική πορεία του τομέα ένδυσης, απέδωσαν καρπούς το φθινόπωρο, δίνοντας ώθηση στα αποτελέσματα της μετά από ένα αδύναμο πρώτο εξάμηνο.

Οι συνολικές πωλήσεις και οι προγραμματισμένες προωθητικές πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 2,7% τον Οκτώβριο, ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη. Οι μετοχές της σημείωσαν άνοδο 7,9% στο ξεκίνημα της συνεδρίασης στην αγορά του Λονδίνου, αν και παραμένουν χαμηλότερα κατά 1/3 περίπου, τους τελευταίου 12 μήνες.

Η ενημέρωση αυτή έρχεται μετά από μια σειρά αποτυχιών στο τμήμα ένδυσης της M&S, με τις πωλήσεις να υποχωρούν περισσότερο από τις εκτιμήσεις των αναλυτών κατά το πρώτο εξάμηνο, αν και στο τμήμα τροφίμων ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις. Η εταιρεία προσπαθεί εδώ και χρόνια να βελτιώσει τον τομέα ένδυσης του ομίλου, ο οποίος έχει αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα από την ανεπαρκή αλυσίδα εφοδιασμού μέχρι το τεράστιο χαρτοφυλάκιο ακινήτων, το οποίο συρρικνώθηκε με το κλείσιμο δεκάδων καταστημάτων.

Το report της M&S έρχεται μετά από την είδηση ότι η εταιρεία λιανικής πώλησης βρεφικών και παιδικών προϊόντων Mothercare σταματά τη λειτουργία της στη βρετανική αγορά, απειλώντας 2.500 θέσεις εργασίας.

Οι βρετανικές εταιρείες λιανικής αντιμετωπίζουν κρίση, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται στο  Αmazon.com Inc. και η πολιτική αναταραχή λόγω του Brexit υπονομεύει την εμπιστοσύνη.

Τα αποτελέσματα της M&S το μήνα Οκτώβριο αποτελούν μία αχτίδα ελπίδας, υποδηλώνοντας ότι τα πρόσφατα προβλήματα της γνωστής αλυσίδας λιανικής βρίσκονται υπό έλεγχο και οι πελάτες δέχθηκαν με ικανοποίηση τις νέες σειρές για το φθινόπωρο και το χειμώνα, αναφέρουν οι αναλυτές της Morgan Stanley, μεταξύ των οποίων και ο Geoff Ruddell.

Η σειρά των προϊόντων 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Steve Rowe δήλωσε ότι η απόδοση του Οκτωβρίου οφείλεται στην απλοποίηση της γκάμας προϊόντων και στη βελτίωση της εφαρμογής και του στυλ. Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η M&S είναι περίπου 18 μήνες πίσω από το χρονοδιάγραμμα του πλάνου ανάκαμψης της, ενώ η ένδυση και τα είδη σπιτιού παραμένουν ο αδύναμος κρίκος της εταιρείας.

«Έχουμε προγραμματίσει ριζικές αλλαγές σε κάθε τμήμα της επιχείρησης και ο μετασχηματισμός εκτελείται με ταχύτητα και ρυθμούς που δεν έχει ξαναζήσει η M&S», τόνισε ο Rowe σε τηλεφωνική επικοινωνία με δημοσιογράφους. «Έχουμε πολλά να κάνουμε και θα χρειαστούμε λίγο χρόνο».

Η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη για τη M&S μετά από τις αποχωρήσεις υψηλόβαθμων στελεχών, μεταξύ των οποίων και ο επικεφαλής του τομέα ένδυσης και CFO του ομίλου, ενώ οι μετοχές της βρέθηκαν εκτός του δείκτη FTSE 100.