bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Lamborghini: Είχε την πιο κερδοφόρα χρονιά στην ιστορία της κατά τη διάρκεια της πανδημίας

  • Bloomberg

Stephan Winkelmann


Η χρονιά της πανδημίας αποτέλεσε την πιο κερδοφόρα χρήση στην ιστορία της Lamborghini.

«Ήμαστε έκπληκτοι», επισήμανε ο Stephan Winkelmann, το νέο (και πρώην) αφεντικό της αυτοκινητοβιομηχανίας που μετρά 58 χρόνια ζωής, μέσω βιντεοκλήσης στις 15 Μαρτίου.

«Μία ιδανική μίξη μοντέλων και η αυξανόμενη προσαρμογή των προϊόντων μας ώθησαν την κερδοφορία στα υψηλότερα επίπεδα». Με αυτή τη δήλωση ο Winkelmann εννοεί το ευρέως επιτυχημένο μοντέλο SUV Urus και τις sold out επιτυχημένες σειρές supercars χαμηλού όγκου, όπως το Sian αξίας 3,3 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ιταλική μονάδα της Volkswagen παρέδωσε 7.430 αυτοκίνητα παγκοσμίως το 2020,  μετά τα 8.250 που παρέδωσε το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία.

Η Lamborghini αρνήθηκε να προσδιορίσει το ακριβές λειτουργικό της περιθώριο ή την ποσοστιαία αύξηση από το 2019, αλλά είπε ότι ολοκλήρωσε το έτος με κύκλο εργασιών 1,61 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,93 δισεκατομμύρια δολάρια), μειωμένο κατά 11% από το 2019. Η μείωση αποδίδεται στις 70 ημέρες διακοπής της παραγωγής την άνοιξη του 2020. Συγκριτικά, τα καθαρά κέρδη στην ιταλική ανταγωνίστρια Ferrari μειώθηκαν κατά σχεδόν 13% το 2020.

Οι ΗΠΑ, με παράδοση 2.224 οχημάτων, παραμένει η κορυφαία αγορά για πωλήσεις της Lamborghini, με τη Γερμανία να έρχεται δεύτερη (607 οχήματα) και την Κίνα τρίτη (604 οχήματα). Μετά την αναφορά ακόμη ισχυρότερων πωλήσεων σε ετήσια βάση, μέχρι στιγμής το 2021, η Κίνα αναμένεται να τερματίσει φέτος στη δεύτερη θέση, υποστήριξε ο Winkelmann.

Οι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια έχουν εστιάσει στα πολυτελή SUV από τις Rolls-Royce, Bentley και ναι, Lamborghini. (Η Ferrari σχεδιάζει να λανσάρει το δικό της SUV το 2022). Στην Κίνα, όπως και αλλού, τα υψηλών επιδόσεων, μεσαία SUV ξεπερνούν τα υπόλοιπα σεντάν και σπορ αυτοκίνητα στις σειρές των κατασκευαστών αυτών.

Πέρυσι, η Urus αντιπροσώπευε το 59% των πωλήσεων Lamborghini παγκοσμίως. «Η Urus μας δίνει ηρεμία όσον αφορά την απόδοση της επένδυσης και επίσης τα κέρδη, και τα κέρδη μας δίνουν την πεποίθηση να επανεπενδύσουμε στο μέλλον», τόνισε ο Winkelmann. «Είναι σαφές ότι η διαφοροποίηση που έχουμε με την Urus μας βοηθάει πολύ».

Αρνούμενος να σχολιάσει τα σενάρια για την πιθανή κατασκευή ενός υβριδικού Urus, ζήτησε να τον ρωτήσουν και πάλι σε λίγες εβδομάδες. Αντίθετα, ο Winkelmann είπε ότι το επόμενο έτος θα επικεντρωθεί στην εμπορική κυκλοφορία του Huracan STO και δύο άλλων αυτοκινήτων «βασισμένα στο θρυλικό V12», αλλά δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες. Η Lamborghini έχει  περισσότερες παραγγελίες πελατών και παραδόσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους σε σχέση με τους δύο πρώτους μήνες του 2020.

«Έχουμε ήδη καλύψει με παραγγελίες πελατών τους εννέα μήνες του 2021», υποστήριξε ο Winkelmann.

Τα ισχυρά έσοδα της Lamborghini και τα εξαιρετικά κερδοφόρα μοντέλα «ειδικών σειρών περιορισμένης έκδοσης», τα οποία έχουν τιμές 3 εκατ. δολαρίων και άνω, ακολουθούν στενά την στρατηγική της Ferrari, η οποία αποσχίστηκε από τη Fiat Chrysler Automobiles το 2015. Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο πώλησης της εταιρείας, ο Winkelmann είπε, «Δεν νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που θα συμβεί σύντομα.» Σημειώνει ότι το brand είναι «πολύ καλά τοποθετημένo» στον όμιλο VW.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg Intelligence, μια αρχική δημόσια προσφορά της Lamborghini θα μπορούσε να δημιουργήσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ αξία στους μετόχους της VW.

Διαβάστε ακόμα:

Volkswagen: Ο στόχος της εταιρείας να εκθρονίσει την Tesla εκτίναξε την μετοχή της κατά 29%

Volvo: Μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στροφή στις online πωλήσεις από το 2030

Volkswagen: Έτοιμη να εισάγει την Porsche στο χρηματιστήριο

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ