• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Οι δισεκατομμυριούχοι αδελφοί που δημιούργησαν μία εταιρεία κολοσσό στο gaming εν μέσω πανδημίας

    • Bloomberg

    Igor και Dmitry Bukhman


    Η πανδημία βοήθησε στη δημιουργία ενός κολοσσού παιχνιδιών μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, με την περιουσία των δύο αδελφών που ίδρυσαν την εταιρεία να εκτινάσσεται.

    Χάρη στην εμφάνιση νέων παικτών, η Playrix αναδείχθηκε στο μεγαλύτερο προγραμματιστή παιχνιδιών για κινητά στον κόσμο μετά την Tencent Holdings Ltd., σύμφωνα με την AppAnnie. Οι ιδρυτές και μοναδικοί ιδιοκτήτες της, ο 38χρονος Igor και ο Dmitry Bukhman, 35 ετών, έχουν υπερδιπλασιάσει την περιουσία τους, με τον καθένα τους να κατέχει 3,9 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index.

    Αυτό δεν συνέβη τυχαία: Στο αποκορύφωμα της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, καθώς οι εταιρείες περιόριζαν τη διαφήμιση, ο προγραμματιστής παιχνιδιών για κινητά εκμεταλλεύτηκε τις χαμηλότερες τιμές διαφημίσεων για να αυξήσει την προβολή του. Οι μηνιαίοι χρήστες αυξήθηκαν κατά 50% στα 180 εκατομμύρια στην κορύφωση της πανδημίας και οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά περίπου 60% στα 1,75 δισεκατομμύρια δολάρια τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, ανέφερε η εταιρεία. Από τότε, ο αριθμός των παικτών σταθεροποιήθηκε σε 150 εκατομμύρια μηνιαίως.

    «Τα επιτυχημένα παιχνίδια αποτελούν πλέον μακροπρόθεσμες υπηρεσίες παρόμοιες με αυτές του Netflix, το οποίο καταφέρνει να διατηρεί τους χρήστες του προσθέτοντας συνεχώς νέο περιεχόμενο», δήλωσε ο Igor σε μια συνέντευξη μέσω Skype από το Λονδίνο, όπου ζουν τα δύο αδέλφια. “Προσθέτουμε συνεχώς νέες ιστορίες, διαφορετικούς μηχανισμούς παιχνιδιών και καινούργια επίπεδα στα παιχνίδια μας, και οι άνθρωποι παίζουν σε αυτά εδώ και χρόνια”.

    Explosive Growth

    Η Julia de Macfarlane-Smith συγκαταλέγεται μεταξύ εκείνων που “κόλλησαν” με τα παιχνίδια κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αφού κλίκαρε μια διαφήμιση τον Φεβρουάριο, σύντομα άρχισε να ξοδεύει έξι ώρες την ημέρα παίζοντας Gardenscapes και περίπου 50 στερλίνες (64 δολάρια) σε ένα μήνα, για να περάσει τα επίπεδα γρηγορότερα. Το παιχνίδι match-3 puzzle είναι ένα από τα πιο δημοφιλή του Playrix.

    «Έκανε τη ζωή μου στο εσωτερικό του σπιτιού λιγότερο βαρετή”, είπε η 42χρονη μαμά από το Gloucestershire, Ηνωμένο Βασίλειο. “Δεν ξέρω πόσες ώρες την ημέρα θα έπαιζα αν δεν είχε συμβεί ποτέ η πανδημία, πιθανώς πολύ λιγότερες”.

    Εισηγμένες εταιρείες τυχερών παιχνιδιών από την Tencent της Κίνας έως τη Zynga Inc. στις Η.Π.Α., τη CD Projekt SA στην Πολωνία και την Netmarble Corp. στη Νότια Κορέα έχουν σημειώσει άνοδο φέτος, με τους ανθρώπους να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο και χρήμα στο διαδίκτυο.

    Όμως η άνοδος της Playrix στο Νο. 2 από το Νο. 7 πέρυσι είναι αξιοσημείωτη για δύο αδέλφια που προέρχονται από τη Βόλογκντα, μια πόλη σχεδόν 300 μίλια (483 χιλιόμετρα) βόρεια της Μόσχας. Σε μια συνέντευξη πέρυσι, είπαν ότι ήθελαν η εταιρεία τους να βρίσκεται στο ίδιο πρωτάθλημα με γίγαντες όπως η Activision Blizzard Inc. και η NetEase Inc.

    Τα αδέρφια ξεκίνησαν το επιχειρηματικό τους ταξίδι το 2001, όταν ο Igor έμαθε από έναν καθηγητή του πανεπιστημίου ότι μπορούσε να πουλήσει λογισμικό διαδικτυακά. Αποφάσισε να το δοκιμάσει με τον Dmitry, ο οποίος ήταν ακόμα στο λύκειο εκείνη την εποχή. Το 2004, όταν η επιχείρηση άρχισε να εμφανίζει 10.000 δολάρια μηνιαία έσοδα, νοίκιασαν χώρο για γραφείο στο υπόγειο μιας αποθήκης βιβλίων στη Βόλογκντα.

    Ενώ η Tencent παραμένει ηγέτης στον κόσμο των τυχερών παιχνιδιών και ο πρόεδρος της, Pony Ma, έχει περιουσία 51 δισεκατομμύρια δολάρια, η Playrix απασχολεί πλέον περισσότερα από 2.500 άτομα. Έχει προσωπικό στα κεντρικά γραφεία της στην Ιρλανδία και προγραμματιστές στη Ρωσία και την Ανατολική Ευρώπη.

    Μεγάλες επενδυτικές τράπεζες προέτρεψαν την Playrix να συγχωνευθεί με μια μεγαλύτερη εταιρεία ή να εισαχθεί στο χρηματιστήριο, αλλά ο Dmitry είπε ότι δεν υπάρχει καμία συμφωνία στο τραπέζι. Ωστόσο, τα δύο αδέλφια δεν αποκλείουν αυτές τις επιλογές για το μέλλον.

    Τα τελευταία δύο χρόνια, η εταιρεία αγόρασε δώδεκα προγραμματιστές και τώρα βασίζεται σε αυτούς για να δημιουργήσει νέες επιτυχίες. Ωστόσο, τα υφιστάμενα παιχνίδια θα παραμείνουν εξίσου σημαντικά.

    “Οι επενδυτές θεωρούν τα παιχνίδια ως μια υψηλού ρίσκου επιχείρηση, η οποία πρέπει να δημιουργεί τη μία επιτυχία μετά την άλλη -αλλά αυτό δεν ισχύει πλέον”, δήλωσε ο Dmitry. “Αν κατασκευάσετε ένα επιτυχημένο παιχνίδι και το λειτουργήσετε σωστά, μπορείτε να κερδίζετε χρήματα για χρόνια”.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ