• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Γιατί οι Κινέζοι γυρνούν την πλάτη στην Apple και στη Nike

    • Bloomberg


    Οι Κινέζοι καταναλωτές αλλάζουν συνήθειες! Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία τόσο η Apple όσο και η Nike, που υπήρξαν από τις αγαπημένες μάρκες των Ασιατών, χάνουν έδαφος και έχουν κατρακυλήσει πολύ χαμηλά στη λίστα με τα αγαπημένα brands των Κινέζων.

    Αντίθετα, η κινεζική εταιρία κατασκευής κινητών τηλεφώνων Huawei και μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διανομής φαγητού της χώρας η Meituan Dianping προσελκύουν πλέον το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

    Οι άλλοτε πολυπόθητες μάρκες πολυεθνικών εταιριών χάνουν έδαφος από τις τοπικές επιχειρήσεις, στη χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό, σύμφωνα με τη νέα έκθεση για τις 50 πιο σημαντικές μάρκες της Κίνας.

    Τα κινεζικά εμπορικά σήματα καταλαμβάνουν σήμερα 30 από τις 50 πρώτες θέσεις, ενώ η κορυφαία εταιρία πληρωμών Alipay, η οποία ανήκει σε θυγατρική της Alibaba Group Holding Ltd., βρίσκεται στην πρώτη θέση. Πρόκειται για μια τεράστια αλλαγή σε σχέση με το 2016, όταν μόνο 18 κινεζικά brands περιλαμβάνονταν ανάμεσα στις κορυφαίες 50 μάρκες, στην έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία Prophet.

    “Οι κινεζικές μάρκες ήταν καλύτερες στη χρήση των social media, προσεγγίζοντας  τους αγοραστές”, υποστηρίζει η Catherine Lim, αναλύτρια της Bloomberg Intelligence.

    Η έρευνα ζήτησε από 13.000 Κινέζους καταναλωτές να ταξινομήσουν μάρκες που είναι καινοτόμες, πρακτικές, προσανατολισμένες προς τον πελάτη και με έμπνευση.

    Η Meituan Dianping κατάφερε να εισχωρήσει στη δεκάδα για πρώτη φορά. Ο κινεζικός κολοσσός παράδοσης τροφίμων εκτιμάται ότι κατόρθωσε να συγκεντρώσει 4,2 εκατ. δολ. αποτιμώντας τις μετοχές της που θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται στις 20 Σεπτεμβρίου,  σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Η εταιρία έχει προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον του δισεκατομμυριούχου του Χονγκ Κονγκ Li Ka-shing, του πλουσιότερου ανθρώπου της περιοχής.

    Η έρευνα δημιουργεί έντονο προβληματισμό στην Apple Inc., καθώς η Κίνα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την εταιρία, μετά τις ΗΠΑ. Η εταιρία, με έδρα την Καλιφόρνια, προσπαθεί να διατηρήσει τη δημοτικότητα της την ώρα που οι εγχώριοι ανταγωνιστές όπως η Huawei Technologies Co. και η Xiaomi Corp. κερδίζουν έδαφος στο καταναλωτικό κοινό.

    Στις μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας, η μαγεία για τα ξένα brands δείχνει να ξεθωριάζει, αναφέρει ο Benoit Garbe, συνεργάτης της Prophet στη Σαγκάη. «Οι καταναλωτές αλλάζουν τακτική», είπε. “Βλέπουμε τις τοπικές μάρκες – τις καλές – που εμφανίζονται ως πιο δημοφιλής.”

    Πολλά άλλα μεγάλα δυτικά εμπορικά brands υποχώρησαν από τις 10 κορυφαίες θέσεις των προτιμήσεων των Κινέζων καταναλωτών. Για παράδειγμα, η Nike Inc. υποχώρησε στο Νο 44 ενώ ο κατασκευαστής αυτοκινήτων πολυτελείας BMW AG έπεσε στο 46. Η Estee Lauder Cos έπεσε στο Νο 22, αν και παρέμεινε η κορυφαία ετικέτα για τα καλλυντικά.

    Η επιχείρηση λιανικής πώλησης επίπλων, Ikea της Σουδίας, που ήταν πέρυσι στην 4η θέση, κατρακύλισε στην 37 θέση για το 2018.

    Nike Air model

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ