• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Γιατί η Ευρώπη, αν και είναι απελπισμένη για φυσικό αέριο, δεν αγοράζει LNG

    • Bloomberg


    Παρόλο που οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχουν τριπλασιαστεί φέτος, δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα ποσοστά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που παραδίδονται στην Ασία, την περιοχή με τις μεγαλύτερες εισαγωγές.

    Αυτό συμβαίνει επειδή οι χώρες από την Ιαπωνία μέχρι την Ινδία σπεύδουν πανικόβλητες σε αγορές πριν από το χειμώνα, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό για το μικρό κλάσμα της προσφοράς που διαπραγματεύεται ελεύθερα στην αγορά spot και δεν συνδέεται με μακροπρόθεσμα συμβόλαια.

    Οι αγορές φυσικού αερίου στην Ευρώπη, την Ασία και τις ΗΠΑ συνδέονται μέσω του εμπορίου LNG, οπότε οι κινήσεις σε μία περιοχή θα μπορούσαν να ανακατευθύνουν τις ροές. Καθώς οι μεγαλύτεροι έμποροι και παραγωγοί του κόσμου συναντιούνται στο Ντουμπάι για τη διάσκεψη Gastech -το πρώτο μεγάλο γεγονός με δια ζώσης συναντήσεις που πραγματοποιείται στη συγκεκριμένη βιομηχανία από την έναρξη της πανδημίας – οι αγορές LNG θα αποτελέσουν βασικό θέμα συζήτησης, καθώς τα κράτη επιδιώκουν να διατηρήσουν αναμμένα τα φώτα τους και οι άνθρωποι να ζεσταθούν αυτό τον χειμώνα.

    Τα παρακάτω γραφήματα εξηγούν γιατί η Ευρώπη δεν έχει πάρει αρκετό LNG και τι θα χρειαστεί για να αλλάξει αυτή η κατάσταση.

    1. Πού βρίσκεται το LNG;

    Η Ευρώπη πέρασε από το πλεόνασμα στο έλλειμμα σε μόλις δύο χρόνια. Αυτό οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση στην Ασία, καθώς η Κίνα βγήκε γρήγορα από την παγκόσμια πανδημία. Η χειρότερη ξηρασία εδώ και μια δεκαετία που σημειώθηκε στη Βραζιλία συνέβαλε επίσης στην αύξηση του ελλείμματος, καθώς η χώρα στράφηκε στο LNG για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια που συνήθως παράγεται από τα φράγματα υδροηλεκτρικής ενέργειας. Όλα αυτά άφησαν πολύ λίγα φορτία για την Ευρώπη, με τις εισαγωγές να μειώνονται από τις αρχές Ιουνίου.

    Send-outs from Europe's LNG terminals to grids

     

    2. Μακροπρόθεσμες Συμβάσεις

    Το μεγαλύτερο μέρος του LNG είναι κλειδωμένο σε μακροπρόθεσμες συμβάσεις και η πλειοψηφία προορίζεται για την Ασία. Έτσι, αυτό που απομένει για διαπραγμάτευση στους εμπόρους είναι στην πραγματικότητα λιγότερο από το μισό της συνολικής προσφοράς.

    Αυτές οι συμβάσεις συνδέονται συνήθως με το αργό πετρέλαιο, το οποίο σήμερα είναι φθηνότερο από τις τιμές του φυσικού αερίου σε ευρωπαϊκούς κόμβους ή LNG στην Ασία. Αυτό σημαίνει ότι οι χώρες είναι πιθανό να τηρήσουν τις συμβάσεις τους, αφήνοντας λιγότερες διαθέσιμες συμβάσεις για την αγορά spot.

    Spot LNG Boom

    3. Το χάσμα των τιμών

    Το πρώτο βήμα για να καταλάβετε ποιος κερδίζει τη μάχη των φορτίων είναι να παρακολουθείτε το χάσμα μεταξύ των τιμών στην Ευρώπη και την Ασία. Στον χρηματοπιστωτικό κόσμο, αυτό σημαίνει να παρακολουθείς τη διαφορά μεταξύ των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης που διαπραγματεύονται στην Ολλανδία και του δείκτη Ιαπωνίας-Κορέας, της spot τιμής στη βορειοανατολική Ασία.

    «Αν έχετε spot φορτίο, θα το παραδώσετε όπου βλέπετε το καλύτερο netback», δήλωσε η Stacey Morris, επικεφαλής ανάλυσης στην Alerian, με έδρα το Ντάλας. «Θα είναι πολύ ανταγωνιστικό».

    European, Asian prices move in tandem

     

    4. Εκτός από το spread

    Αλλά δεν είναι μόνο το spread που παίζει ρόλο. Αυτό που έχει πραγματικά σημασία είναι το κόστος του φορτίου όταν προσγειώνεται στην Ευρώπη. Προς το παρόν, το premium των 16 λεπτών σε σχέση με τα futures καθιστά τις αγορές LNG απίθανες.

    «Αν δεν αλλάξει αυτό, δεν θα έχετε πολύ LNG στην Ευρώπη», εξήγησε ο Ciaran Roe, επικεφαλής για το LNG στην S&P Global Platts.

    Europe Demands Premium to Lure LNG

    5. Κόστος θαλάσσιας μεταφοράς

    Η καλύτερη αγορά του LNG καθορίζεται επίσης από το πόσο κοστίζει η μεταφορά ενός φορτίου στην Ευρώπη ή στην Ασία. Για παράδειγμα, εάν τα ναύλα για μεταφορά LNG είναι υψηλά, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα το LNG Atlantic να παραμείνει στην περιοχή αντί να μεταφερθεί με μεγαλύτερα ταξίδια στην Ασία, είπε ο Roe.

    Για να αποφευχθεί η έλλειψη πλοίων τον περασμένο χειμώνα και το πρωτοφανές κόστος για την εξασφάλιση ενός βυτιοφόρου, οι έμποροι προχώρησαν σε κρατήσεις πλοίων νωρίτερα φέτος.

    Spot Shipping Rates in Focus After Last Winter's Spike

    Διαβάστε ακόμα:

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ