Η BYD πούλησε περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα (EV) στην Ευρώπη από την Tesla για πρώτη φορά, ξεπερνώντας την αμερικανική μάρκα που επί μακρόν ηγείτο του τμήματος EV της ηπείρου.

Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας ταξινόμησε 7.231 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία τον Απρίλιο, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Jato Dynamics. Το ποσοστό αυτό ήταν αυξημένο κατά 169% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ανεβάζοντας την BYD στις 10 κορυφαίες μάρκες με βάση τις πωλήσεις EV. Η Tesla τοποθετήθηκε μία θέση πίσω, καθώς οι ταξινομήσεις της σημείωσαν πτώση 49%.

1

«Αν και η διαφορά μεταξύ των μηνιαίων συνολικών πωλήσεων των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών μπορεί να είναι μικρή, οι επιπτώσεις είναι τεράστιες», δήλωσε την Πέμπτη ο αναλυτής της Jato Dynamics, Felipe Munoz. «Αυτή είναι μια στιγμή καμπής για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι η Tesla ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς BEV εδώ και χρόνια».

Η Tesla συνέχισε να κατρακυλά παρά την επιταχυνόμενη ανάπτυξη στο τμήμα EV της Ευρώπης. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 28% σε ολόκληρο τον κλάδο, με την κορυφαία μάρκα EV Volkswagen να πωλεί 61% περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Απρίλιο από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα. Η Skoda της Volkswagen AG υπερτριπλασίασε τις ταξινομήσεις EV της.

Η BYD ξεπέρασε την Tesla με ακόμη μεγαλύτερη διαφορά όταν συμπεριλήφθηκαν τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι συνολικές πωλήσεις της κινεζικής εταιρείας εκτινάχθηκαν κατά 359% τον Απρίλιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, δήλωσε η Jato.

Μέχρι πρόσφατα, η BYD και οι Κινέζοι ομότεχνοί της είχαν θέσει ως προτεραιότητα την πώληση πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, παρακινούμενοι από τους φιλόδοξους στόχους της περιοχής για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων και τη μετάβαση της βιομηχανίας από τις μηχανές εσωτερικής καύσης.

Η προσέγγιση αυτή άλλαξε όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε υψηλότερους δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρυσι, αφού διαπίστωσε ότι οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις από το Πεκίνο είχαν δημιουργήσει αθέμιτο πλεονέκτημα για τις εταιρείες της. Η BYD και άλλοι κινέζοι κατασκευαστές πωλούν τώρα για πρώτη φορά σημαντικό αριθμό plug-in υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη.

«Στο εγγύς μέλλον θα έχουμε δύο πυλώνες», δήλωσε η Μαρία Γκράτσια Νταβίνο, περιφερειακή επικεφαλής της BYD, τον περασμένο μήνα σε εκδήλωση του κλάδου στη Στουτγάρδη της Γερμανίας. «Ο ένας είναι ο ηλεκτρικός».

Η BYD πρόκειται να ενισχύσει τη σειρά EV στην Ευρώπη με το Dolphin Surf, ένα πλήρως ηλεκτρικό hatchback που θα πωλείται σε τιμή μικρότερη των 23.000 ευρώ (26.000 δολάρια). Ο κατασκευαστής παρουσίασε το μοντέλο στο Βερολίνο την Τετάρτη, ανακοινώνοντας ότι η βασική έκδοση με αυτονομία 220 χιλιομέτρων (137 μίλια) θα κοστίζει 19.990 ευρώ στη Γερμανία μέχρι το τέλος Ιουνίου και 22.990 ευρώ στη συνέχεια.

Το Dolphin Surf – μια τροποποιημένη και ελαφρώς μακρύτερη έκδοση του Seagull hatchback – προσφέρει premium χαρακτηριστικά, όπως περιστρεφόμενη οθόνη αφής, είσοδο χωρίς κλειδί και προηγμένο cruise control. Το αυτοκίνητο θα ανταγωνιστεί τα μοντέλα R5 της Renault SA και το ë-C3 της Citroën της Stellantis NV.

Διαβάστε επίσης:

Γουόλερ (Fed): Από τον Τραμπ εξαρτάται η μείωση των επιτοκίων – Τι προτείνουμε για το β’ εξάμηνο

Xiaomi: Το νέο σούπερ τσιπ παρουσιάζει ο μεγιστάνας ιδρυτής που φιλοδοξεί να «χτυπήσει» την Apple

Tesco: Θητεία «αστραπή» για τον CEO – Παραιτήθηκε μετά από 1 χρόνο στη θέση