bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

Αυτές είναι οι γυναικείες τσάντες που αντιστάθηκαν στην πανδημία

  • Bloomberg


Η πανδημία και τα lockdowns για τη συγκράτηση της εξάπλωσης του ιού, έχουν πλήξει τις χρηματοπιστωτικές αγορές και πυροδότησαν αύξηση της ανεργίας. Ωστόσο, η οικονομική κρίση δεν έχει ακόμη αποτρέψει τους συλλέκτες ορισμένων από τα πιο περιζήτητα προϊόντα της γαλλικής βιομηχανίας ειδών πολυτελείας, λένε οι μεταπωλητές.

Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων τσαντών Hermes και Chanel διατήρησαν σταθερές τις τιμές τους και τον όγκο των πωλήσεων από την αρχή της κρίσης, με εξαίρεση την περίοδο της αρχικής επιβράδυνσης, όταν τέθηκαν σε εφαρμογή τα περιοριστικά μέτρα στην Ευρώπη, επισημαίνει ο Max Bittner, διευθύνων σύμβουλος της  ιστοσελίδας μεταπώλησης πολυτελών ειδών Vestiaire Collective, με έδρα το Παρίσι.

Τα μοντέλα της Hermes, Birkin και Kelly – με τιμή πώλησης μόλις λίγο κάτω από τα 10.000 δολάρια-  θεωρούνται όλο και περισσότερο ως επένδυση, καθώς η αγορά μεταπώλησης στο διαδίκτυο έφερε τις τιμές τους στο προσκήνιο. Υπάρχουν περισσότεροι αγοραστές σε σχέση με τις τσάντες που διατίθενται και όσες είναι σε καλή κατάσταση, μπορούν συχνά να αποφέρουν σημαντικά κέρδη στο διαδίκτυο.

«Είναι μια γενικά αποδεκτή διαπίστωση ότι αυτά τα αντικείμενα έχουν την αξία τους», δήλωσε ο Jeffrey Berk, συνιδρυτής της ιστοσελίδας  Prive Porter, ο οποίος λέει ότι η υπηρεσία μεταπώλησης διακινεί περισσότερες τσάντες από ποτέ. Για ορισμένους πλούσιους καταναλωτές, «μπορεί να είναι ένας τρόπος να «παρκάρουν» τα χρήματά τους ενώ παράλληλα επιτρέπουν στον εαυτό τους αυτό το ακριβό χόμπι».

 Κλειστά καταστήματα

Ενώ η οικονομική κρίση θα μπορούσε να οδηγήσει ορισμένους ανθρώπους στην εξαργύρωση της αξίας της συλλογής μόδας που έχουν στην κατοχή τους, αυτή η προσφορά έχει αντισταθμιστεί από το γεγονός ότι τα καταστήματα και τα εργοστάσια της Hermes είναι κλειστά, δήλωσε ο Berk.

Ένα άλλο σημάδι της ανθεκτικότητας της second hand αγοράς ειδών πολυτελείας είναι η επιτυχημένη χρηματοδότηση ύψους 59 εκατ. ευρώ, που εξασφάλισε η Vestiaire Collective, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τρίτη. Τα προϊόντα υψηλών προδιαγραφών έχουν καλές αποδόσεις εν μέσω κρίσης, όπως δείχνουν τα πολυτελή είδη που διατίθενται στην ιστοσελίδα, δήλωσε ο Bittner. Τα προϊόντα με τιμές που διαμορφώνονται στο μεσαίο εύρος μεταξύ 300 και 1.000 ευρώ, σημειώνουν πιο αργή αύξηση πωλήσεων, είπε.

Το ξέσπασμα του ιού διευρύνει το χάσμα μεταξύ των παραδοσιακών χονδρεμπόρων και των διαδικτυακών παικτών, συμπεριλαμβανομένων των μεταπωλητών, που ήταν ήδη σε άνοδο, σύμφωνα με τον αναλυτή της Sanford C. Bernstein, Luca Solca. Η διαδικτυακή ζήτηση για είδη όπως οι τσάντες Birkin μπορεί να ωφεληθεί από πλούσιους αγοραστές που στοχεύουν σε μεγαλύτερες αγορές, όπως μια παραλιακή βίλα, πρόσθεσε.

Ένα άλλο εμπορικό σήμα του οποίου η αξία έχει αποδειχθεί ανθεκτική σε περιόδους ύφεσης είναι αυτό της Chanel, της οποίας σήμα κατατεθέν αποτελούν οι καπιτονέ cross-body δερμάτινες τσάντες, που έκαναν την εμφάνιση τους στην αγορά το 1955.

«Έχουμε τις ενδείξεις ότι τα κλασικά μοντέλα έχουν καλύτερη απόδοση τώρα», δήλωσε ο Bittner. Οι τσάντες Chanel και Hermes αποτέλεσαν το 17% των πωλήσεων της Vestiaire Collective πέρυσι.

Οι εκπρόσωποι των Chanel και Hermes αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Hermes θα ανακοινώσει τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2020,  την Πέμπτη.


ΣΧΟΛΙΑ