• Big Story

    Ζημίες 98,9 εκατ. δολ. για έξι εφοπλιστές στο τρίτο τρίμηνο του 2016

    tanker


    Η κρίση που ταλανίζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τους εφοπλιστές έχει επηρεάσει τα αποτελέσματα αρκετών εταιριών του κλάδου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, έξι ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων, κατέγραψαν στο σύνολο τους ζημίες 98,9 εκατ. δολ. στο τρίτο τρίμηνο του 2016. Οι χαμηλές τιμές των ναύλων, το αυξημένο λειτουργικό κόστος, η χρεοκοπία της Hanjin, που παρέσυρε αρκετές συνεργαζόμενες εταιρίες, αποτελούν ορισμένους από του λόγους που ψαλίδισαν τα κέρδη των ναυτιλιακών.

    Ειδικότερα:

    H Hanjin έπληξε τα αποτελέσματα της Navios

    Zημίες ύψους 33,8 εκατ. δολαρίων εμφάνισε η ναυτιλιακή Navios Maritime Partners, συμφερόντων της πλοιοκτήτριας Αγγελικής Φράγκου στο τρίτο τρίμηνο του 2016, εξέλιξη που αποδίδεται αφενός στις χαμηλές τιμές των ναύλων και αφετέρου στην μεγάλη έκθεση που είχε η εταιρία στην χρεοκοπημένη εταιρία Hanjin. Στο εννεάμηνο του 2016 η εταιρία παρουσίασε ζημίες ύψους 50,4 εκατ. δολ.

    Σημειώνεται ότι η Navios Partners είχε ναυλώσει δύο πλοία τύπου capesize στην Hanjin έναντι 29.356 δολ. ημερησίως, μέχρι το Δεκέμβριο του 2020. Παράλληλα, η εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή είχε λάβει μετοχές της Hanjin στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης που πραγματοποίησε η νοτιοκορεάτικη εταιρία, τις οποίες πούλησε καταγράφοντας ζημίες 19,4 εκατ. δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο.

    Ζημίες για τη Gener8

    Διεύρυνση ζημιών εμφάνισε η ναυτιλιακή Gener8 Maritime Inc., συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2016, το οποίο έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, ωστόσο τα αποτελέσματα της ήταν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

    Συγκεκριμένα, οι ζημίες της Gener8 στο τρίτο τρίμηνο του 2016 διευρύνθηκαν και διαμορφώθηκαν στα 37,4 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών ύψους 33,2 εκατ. δολαρίων που είχε εμφανίσει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015.

    πητερ γεωργιοπουλος
    Πήτερ Γεωργιόπουλος, CEO Gener8 Maritime

    Ωστόσο, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή (στο δείκτη NYSE) ανακοίνωσε επίσης πως κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2016 ολοκληρώθηκε η παραλαβή τεσσάρων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου ECO VLCC, από το πρόγραμμα νεότευκτων που έχει ήδη ανακοινώσει, ενώ έως και τα τέλη του τρέχοντος έτους αναμένεται να παραλάβει ακόμη δύο.

    Διεύρυνση ζημιών και παροπλισμός πλοίου για τη Euroseas

    Σημαντική πτώση στα έσοδα και διεύρυνση ζημιών εμφάνισε η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2016 αλλά και κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2016. Παράλληλα, η εταιρία αποφάσισε να προχωρήσει και στον παροπλισμό ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα πλαίσια των προσπαθειών της να αντιμετωπίσει την κρίση της ναυτιλιακής αγοράς.

    αριστειδης πιττας
    Αριστείδης Πίττας, εφοπλιστής Euroseas

    Συγκεκριμένα, η Euroseas ανακοίνωσε ότι για το τρίτο τρίμηνο του 2016 κατέγραψε ζημίες ύψους στα 4,6 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 1,4 εκατ. δολαρίων που είχε καταγράψει το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2015. Όσον αφορά το εννεάμηνο του 2016, η εταιρεία κατέγραψε ζημίες ύψους 26,6 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών ύψους 10,1 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

    Σε ζημιές “γύρισε” και η Pyxis Tankers
    Η ναυτιλιακή Pyxis Tankers συμφερόντων του εφοπλιστή Βαλέντιου Βαλέντη, ανακοίνωσε ζημίες ύψους 1,46 εκατ. δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2016 που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, έναντι κερδών ύψους 1,25 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρσι.
    Ο κ. Βαλέντης, που είναι παράλληλα και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε σχετικά ότι οι συνεχιζόμενες πιέσεις στις τιμές των ναύλων ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του έτους, επηρέασαν αρνητικά την Pyxis Tankers αλλά και τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές υγρού φορτίου.

    Περιορισμός των ζημιών και μείωση εσόδων για τη Dryships

    Παρά το γεγονός ότι τα έσοδα της σημείωσαν μείωση στο τρίτο τρίμηνο του έτους και η διοίκηση της βρίσκεται σε συζητήσεις με τους πιστωτές της για την αναδιάρθρωση των δανείων της, η Dryships, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, κατόρθωσε να περιορίσει τις ζημιές της στα 5,25 εκατ. δολ. έναντι 820 εκατομμυρίων δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

    Γιώργος Οικονόμου
    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής

    Ωστόσο τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων πέρασαν σε αρνητικό έδαφος, στα -7,88 εκατ. δολάρια, από +1,57 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.Τα έσοδα της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας συρρικνώθηκαν κατά 76,2%, στα 12,1 εκατομμύρια δολάρια στο τρίτο τρίμηνο του 2016.

    Αύξηση εσόδων αλλά διεύρυνση ζημιών για τη GasLog

    Η σημαντική αύξηση του λειτουργικού της κόστους οδήγησε στη διεύρυνση των ζημιών της ναυτιλιακής GasLog Ltd., συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, στο τρίτο τρίμηνο του 2016. Συγκεκριμένα, η εταιρία κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους εμφάνισε ζημιές, 16,42 εκατ. δολαρίων, έναντι κερδών ύψους 4,88 εκατ. δολαρίων που είχε ανακοινώσει την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2015. Παράλληλα, η GasLog εμφάνισε ζημίες ύψους 20 εκατ. δολαρίων στα swaps, έναντι ζημιών ύψους 8 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι.

    Τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του έτους ανήλθαν στα 26,8 εκατ. δολάρια, έναντι 25,6 εκατ. δολαρίων που είχαν διαμορφωθεί την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.

    Ωστόσο, τα έσοδα κατά τη διάρκεια του τριμήνου σημείωσαν αύξηση και διαμορφώθηκαν στα 120,7 εκατ. δολάρια, έναντι εσόδων ύψους 105,8 εκατ. δολαρίων που είχε εμφανίσει το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Γεωργιόπουλος: Ζημίες στο τρίτο τρίμηνο και παραλαβή νέων πλοίων για τη Gener8

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αγγ. Φράγκου: Η χρεοκοπία της Hanjin έπληξε τα αποτελέσματα γ’ τριμήνου της Navios

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε επίπεδα-ρεκόρ ο δείκτης Baltic Dry – Τι μήνυμα στέλνει η εκλογή Trump

     



    ΣΧΟΛΙΑ