• Big Story

    Συμεών Παληός: Το ρουά ματ του εφοπλιστή στο ξηρό φορτίο

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών Diana Shipping και Diana Containerships


    Ο Έλληνας εφοπλιστής Συμεών Παληός αποδεικνύεται ιδιαίτερα δραστήριος στην εφοπλιστική σκακιέρα και έχει βάλει στόχο να εκμεταλλευτεί όσο περισσότερο μπορεί την ανάκαμψη που σημειώνεται στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, καθώς πέτυχε να εξασφαλίσει -για λογαριασμό της ναυτιλιακής Diana Shipping της οποίας και ηγείται- τρία νέα ναυλοσύμφωνα ικανά να του αποφέρουν ελάχιστο κέρδος ύψους 8,3 εκατ. δολαρίων.

    Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε από τη διοίκηση, η Diana Shipping προχώρησε -μέσω μιας θυγατρικής της- στη ναύλωση του φορτηγού πλοίου τύπου capesize New York (χωρητικότητας 177.773-dwt και κατασκευής 2010) στην εταιρεία Koch Shipping από τη Σιγκαπούρη, για μια περίοδο που θα διαρκέσει περίπου 6 μηνών. Οι ναύλοι που συμφωνήθηκαν ανέρχονται στο ποσό των 14.450 δολαρίων την ημέρα -μείον προμήθεια της τάξεως του 5% προς τρίτους- ενώ η χρονοναύλωση ξεκίνησε στις 23 Απριλίου.

    Ακόμη, ο κ. Παληός χρονοναύλωσε -μέσω μιας θυγατρικής της εταιρείας του- το bulker τύπου capesize Norfolk (χωρητικότητας 164.218-dwt και κατασκευής 2002) στην εταιρεία logistics Trafigura, για μια περίοδο διάρκειας από 6 έως και 8 μήνες. Το ποσό των ημερήσιων ναύλων καθορίστηκε στα 12.000 δολάρια (μείον προμήθεια 5% προς τρίτους), ενώ το ναυλοσύμφωνο ξεκίνησε στις 26 Απριλίου.

    Επιπλέον, η ναυτιλιακή εξασφάλισε -μέσω θυγατρικής της- ναύλωση για το φορτηγό πλοίο τύπου panamax Nirefs (χωρητικότητας 75.311-dwt και κατασκευής 2001) στην εταιρεία Jaldhi Overseas από τη Σιγκαπούρη, για μια χρονική περίοδο 13-16 μηνών. Οι ημερήσιοι ναύλοι που συμφωνήθηκαν ανέρχονται στο ποσό των 9.400 δολαρίων (μείον προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 5%), ενώ το συμβόλαιο πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από τις 4 Μαΐου.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τρία αυτά ναυλοσύμφωνα αναμένεται να εξασφαλίσουν στη Diana Shipping ακαθάριστα έσοδα ύψους τουλάχιστον 8,3 εκατ. δολαρίων από την ελάχιστη χρονική τους διάρκεια, που είναι οι 6 (για τα δύο πρώτα) και οι 13 μήνες αντίστοιχα, με τα ποσά των ημερήσιων ναύλων παράλληλα να είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανοδικής τροχιάς στην οποία πλέον έχει μπει η αγορά του dry bulk.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αριστείδης Πίττας: «Χτύπησε» τζακ ποτ με την τελευταία του κίνηση στο ξηρό φορτίο

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θα είναι το 2017 η χρονιά της ανάκαμψης για τα containerships;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Baltic Exchange: Τι κρύβει το μέλλον μετά την εξαγορά του από τον SGX;



    ΣΧΟΛΙΑ