• Big Story

    Πώς αυτές οι 3 ελληνικές ναυτιλιακές κέρδισαν ποντάροντας στο ξηρό φορτίο


    Τρεις μικρές και χαμηλών τόνων ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες φαίνεται πως κινήθηκαν σωστά και εκμεταλλεύτηκαν τις αγοραστικές ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν από τα τέλη του 2016 – μια χρονιά που σημειώθηκε η μεγαλύτερη κρίση στην αγορά ξηρού φορτίου και οδήγησε τις αξίες των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων να αγγίξουν ιστορικά χαμηλά.

    Στο πλαίσιο αυτό, ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Tide Line (συμφερόντων του Χρήστου Σαρηγιαννίδη), η Pendulum Shipmanagement και η Dalomar Shipping (συμφερόντων του Βασίλη Ζούλοβιτς), προχώρησαν μέχρι και τις αρχές του 2017 σε συμφέρουσες εξαγορές μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου handysize που πλέον αξίζουν αρκετά παραπάνω, χάρη στην άνοδο που καταγράφουν οι τιμές από την αρχή του έτους.

    Ειδικότερα, στα τέλη του Δεκεμβρίου του 2016, η Pendulum Shipmanagement απέκτησε τα bulkers τύπου handysize Rainbow Lucky (χωρητικότητας 33.478-dwt και κατασκευής 2010) και Rainbow Harmony (χωρητικότητας 35.106-dwt και κατασκευής 2009) για το ποσό των 9 εκατ. δολαρίων. Και τα δύο πλοία μαζί πλέον αξίζουν περισσότερα από 15 εκατ. δολάρια.

    Η Tide Line, την οποία ελέγχει ο Χρήστος Σαρηγιαννίδης, προχώρησε το Φεβρουάριο στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου τύπου handysize Mardi Gras (νυν “Anemos”, χωρητικότητας 28.399-dwt και κατασκευής 2006) για 5,9 εκατ. δολάρια. Η αξία του έκτοτε έχει αυξηθεί κατά 800.000 δολάρια, σύμφωνα με την online πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue.

    Από τη μεριά της και η Dalomar Shipping του Βασίλη Ζούλοβιτς, απέκτησε το bulker τύπου handysize Ocean Belle (νυν “Melina”, χωρητικότητας 28.418-dwt και κατασκευής 2009) από ναυτιλιακή ιαπωνικών συμφερόντων για το ποσό των 4 εκατ. δολαρίων τον Ιανουάριο. Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς που επικαλείται το TradeWinds, η αξία του έχει διπλασιαστεί και έχει διαμορφωθεί στα 8,5 εκατ. δολάρια περίπου.

    Επομένως, αν οι παραπάνω ναυτιλιακές εταιρείες επιλέξουν να πουλήσουν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, θα βγουν κερδισμένες και με το παραπάνω, αν οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων εξακολουθήσουν να αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό όσο περνάει ο καιρός.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Τέλος εποχής από το NASDAQ για τη μετοχή της Ocean Rig

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χάρης Βαφειάς και Γιάννης Μαρτίνος: Στρατηγική συμμαχία. Έδωσαν τα χέρια για τη ναύλωση τριών πλοίων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στρατηγικές κινήσεις: Στα χέρια του Νίκου Μουνδρέα δύο πλοία αξίας 19 εκατ. Τι λέει η Ναταλία Μουνδρέα



    ΣΧΟΛΙΑ