• Big Story

    Morgan Stanley: Αναβάθμιση των μετοχών για την «Αγία Τριάδα» του ξηρού φορτίου

    εφοπλιστές Morgan Stanley

    Από αριστερά: Πέτρος Παππάς (Star Bulk Carriers), John Fredriksen (Golden Ocean), Πόλυς Χατζηιωάννου (Safe Bulkers)


    Ψήφο εμπιστοσύνης δίνουν οι αναλυτές της Morgan Stanley στους τρεις πανίσχυρους εφοπλιστές Πόλυ Χατζηιωάννου, Πέτρο Παππά και John Fredriksen που δραστηριοποιούνται στο ξηρό φορτίο, αναβαθμίζοντας τις μετοχές τους, καθώς προβλέπουν ότι η ανάκαμψη που έχει κάνει την εμφάνισή της στον κλάδο θα συνεχιστεί και οι ναύλοι μπορεί να καταγράψουν αύξηση έως και 30% μέχρι το 2019.

    Ειδικότερα, η Morgan Stanley προχώρησε στην αναβάθμιση των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών Safe Bulkers, Star Bulk Carriers και Golden Ocean που ελέγχουν οι κ.κ. Χατζηιωάννου, Παππάς και Fredriksen αντίστοιχα σε “overweight”, καθώς προβλέπει ότι οι ημερήσιοι ναύλοι των bulkers μπορούν να αυξηθούν σε ποσοστό έως και 30% μέχρι το έτος 2019, ενώ παράλληλα αναμένει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της ζήτησης στην αγορά ξηρού φορτίου της τάξεως του 2,5% για τα επόμενα δύο χρόνια.

    Oι αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας τόνισαν χαρακτηριστικά ότι «Η αγορά ξηρού φορτίου έχει ξεπεράσει τα ιστορικά χαμηλά επίπεδα στα οποία βρέθηκε το 2016 και πλέον έχει πάρει το δρόμο της ανάκαμψης. Η ανάκαμψη αυτή στηρίζεται στη μείωση της προσφοράς διαθέσιμου τονάζ, τις ισχυρές τιμές των εμπορευμάτων, τα υψηλά περιθώρια της τιμής του χάλυβα αλλά και την αυξανόμενη εξάρτηση της κινεζικής χαλυβουργικής βιομηχανίας από εισαγόμενο σιδηρομετάλλευμα, μεταξύ πολλών άλλων».

    Ενδεικτικά λοιπόν, οι ναύλοι στις διαδρομές από την Αυστραλία προς την Κίνα μπορεί να διαμορφωθούν ως το 2018 στα 20.000-25.000 δολάρια/ημέρα για τα φορτηγά πλοία τύπου capesize.

    Όσον αφορά τη στήριξη που δείχνει η Morgan Stanley στις μετοχές των τριών ναυτιλιακών, αυτή οφείλεται στο ότι οι τρεις εφοπλιστές διαθέτουν και διαχειρίζονται σύγχρονα και νεότερης κατασκευής bulkers (στην πλειοψηφία τους μεγάλων μεγεθών, όπως capesize), διατηρούν χαμηλά τα λειτουργικά κόστη, έχουν υψηλή κεφαλαιοποίηση που τους επιτρέπει να εκμεταλλευτούν τις αγοραστικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται και έχουν τη δυνατότητα να καταβάλουν μέρισμα στους μετόχους τους το 2018.

    Ακόμη, οι αναλυτές ανέφεραν ότι συνεχίζουν και παρατηρούν σημαντική βελτίωση στο ξηρό φορτίο καθώς οι ναύλοι ακολουθούν ανοδική πορεία, οι αξίες των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων αρχίζουν να εξισορροπούν και τα επενδυτικά κεφάλαια να επιστρέφουν, παράγοντες που κάνουν τις προοπτικές για τους κ.κ. Χατζηιωάννου, Παππά και Fredriksen ιδιαίτερα αισιόδοξες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ευ. Πιστιόλης: Η μυστηριώδης Kalani Investments επενδύει (και) στην Top Ships



    ΣΧΟΛΙΑ