• Big Story

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος: Πώς τα νέα του deals μαρτυρούν ανάκαμψη στα containerships

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, επικεφαλής COSTAMARE


    Οι χρονοναυλώσεις διάρκειας δώδεκα μηνών φαίνεται ότι αρχίζουν σιγά-σιγά να επιστρέφουν στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, μετά και από τις πρόσφατες συμφωνίες που υπέγραψε ο Έλληνας εφοπλιστής Κωστής Κωνσταντακόπουλος για 2 containerships της ναυτιλιακής του Costamare, γεγονός που εκλαμβάνεται ως ακόμη ένα σημάδι ότι η συγκεκριμένη αγορά μπαίνει σε τροχιά ανάκαμψης.

    Ειδικότερα, όπως έγραψε το mononews.gr, η Costamare εξασφάλισε 12μηνες χρονοναυλώσεις και για τα δύο εναπομείναντα νεότευκτα πλοία της, που κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Hanjin Subic των Φιλιππίνων και θα παραδοθούν εντός του 2017 -τα Cape Sounio και Cape Artemisio (αμφότερα χωρητικότητας 11.010-teu)- έναντι περίπου 18.000 δολαρίων ημερησίως το καθένα.

    Το Cape Sounio ναυλώθηκε από τη γερμανικών συμφερόντων Hapag-Lloyd και θα δραστηριοποιηθεί στον Ειρηνικό, ενώ το Cape Artemisio ναυλώθηκε από την Zim από το Ισραήλ, για να δραστηριοποιηθεί στη διαδρομή από την Ασία προς την Ανατολική Ακτή της Ν. Αμερικής.

    Το θέμα είναι ότι στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων οι χρονοναυλώσεις παραδοσιακά δεν αποτελούσαν το συνηθισμένο τύπο ναυλοσυμφώνων, μιας και μέχρι να ξεσπάσει η κρίση, οι πλοιοκτήτες μπορούσαν να αρκεστούν σε ευέλικτα ναυλοσύμφωνα που απέδιδαν χαμηλότερους ναύλους.

    Ωστόσο, η έντονα ανοδική πορεία που κατέγραψε η ναυλαγορά των containerships το Μάρτιο του 2017, οδήγησε τους εφοπλιστές -ανάμεσά τους και ο κ. Κωνσταντακόπουλος– να διαπραγματευτούν συμφωνίες με καλύτερους όρους.

    Μάλιστα, εκτός από τα 2 νεότευκτα, η Costamare πρόσφατα ναύλωσε άλλα τρία πλοία της ίδιας «οικογένειας» και κατασκευασμένα επίσης στις φιλιππινέζικες γιάρδες Hanjin Subic με παρόμοιες χρονοναυλώσεις: το Cape Akritas (χωρητικότητας 11.010-teu) ναυλώθηκε για 11 με 13 μήνες από την OOCL έναντι περίπου 19.000 δολαρίων την ημέρα, ενώ και τα αδελφά πλοία Cape Kortia και Cape Tainaro ναυλώθηκαν από την OOCL με τους ίδιους όρους.

    Η τάση αυτή στα containerships, πέρα από τις συμφωνίες του κ. Κωνσταντακόπουλου, παρατηρείται και σε άλλα ναυλοσύμφωνα που υπεγράφησαν την τρέχουσα περίοδο.

    Για παράδειγμα, το πλοίο Symi (χωρητικότητας  9.034-teu και κατασκευής 2014) -που ανήκει στην οικογένεια Εμπειρίκου– επαναναυλώθηκε στη ναυτιλιακή United Arab Shipping Co (UASC) για 12 μήνες, με ημερήσιους ναύλους στα 20.000 δολάρια.

    Το πλοίο αυτό, δραστηριοποιείται στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, ενώ η εκ νέου χρονοναύλωσή του στη UASC αποτελεί επίσης μια από τις καλύτερες ενδείξεις που μαρτυρούν την ανάκαμψη της αγοράς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Δραστικά μέτρα στη DryShips – Κατακόρυφη πτώση για τη μετοχή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αριστείδης Αλαφούζος: Τα νέα deals του εφοπλιστή

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: Συζητά με κινεζικά ναυπηγεία για νέα παραγγελία VLCCs;



    ΣΧΟΛΙΑ