• Big Story

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Πώς με μια στρατηγική κίνηση απέκτησε ποσοστό στη ναυτιλιακή της Α. Φράγκου

    Μαρινάκης Φράγκου ναυτιλία

    Από αριστερά: Βαγγέλης Μαρινάκης (επικεφαλής Capital Maritime) και Αγγελική Φράγκου (επικεφαλής Navios Group)


    Με μια φαινομενικά απλή -και συνάμα κερδοφόρα- κίνηση, ο ισχυρός Έλληνας εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης κατόρθωσε να αποκτήσει συμμετοχή στη ναυτιλιακή Navios Maritime Partners, συμφερόντων της επίσης ισχυρής Αγγελικής Φράγκου.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Capital Maritime & Trading την οποία και ελέγχει ο κ. Μαρινάκης πούλησε στη Navios Partners το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Asterix (πρώην “ER Boston”, χωρητικότητας 178.978-dwt και κατασκευής 2010) για το ποσό των 28,8 εκατ. δολαρίων. Το εν λόγω bulker, όπως είχε γράψει το mononews.gr σχετικά, το είχε εξαγοράσει ο εφοπλιστής το Νοέμβριο του 2016 εν μέσω ενός μπαράζ αγοραπωλησιών φορτηγών πλοίων την περίοδο εκείνη, για το ποσό των 20,5 εκατ. δολαρίων – κάτι που πρακτικά συνεπάγεται ότι έβγαλε από την πώλησή του κέρδος 8,3 εκατ. δολαρίων.

    Πέρα όμως από τα χρήματα, κέρδισε και κάτι ακόμη, ιδιαίτερα -αν όχι περισσότερο- σημαντικό.

    Η διοίκηση της Navios Partners επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι προχώρησε σε μια εξαγορά ενός capesize, χωρίς φυσικά να αποκαλύπτει την ταυτότητά του. Ωστόσο, brokers που επικαλείται η TradeWinds ισχυρίζονται ότι πρόκειται όντως για το Asterix, το οποίο αποκτήθηκε για 26,7 εκατ. δολάρια μετρητά αλλά και 1 εκατομμύριο μετοχές της στην τιμή των 2,10 δολ./τεμάχιο!

    Και κάπως έτσι βρέθηκε ο κ. Μαρινάκης να είναι -μέσω της εταιρείας του- κάτοχος ποσοστού στη ναυτιλιακή της κας Φράγκου. Βέβαια, τοποθετείται κάτω από τους 10 μεγαλύτερους μετόχους της εταιρείας, αλλά δεν παύει να συμμετέχει σε αυτή με κάτι λιγότερο από 1%. Ένα ποσοστό που, σύμφωνα με πηγές που πρόσκεινται στην Capital Maritime, είναι μικρό και δεν συνεπάγεται ότι ο εφοπλιστής επεξεργάζεται κινήσεις στο πεδίο των συγχωνεύσεων.

    Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφερθεί ότι πρόκειται για τη δεύτερη συναλλαγή μεταξύ των δύο ισχυρών της ελληνόκτητης ναυτιλίας από την αρχή του έτους. Όπως είχε γράψει το mononews.gr, τον Μάιο η κα Φράγκου εξαγόρασε για λογαριασμό της ναυτιλιακής της Navios Partners το capesize bulker Aristofanis (νυν “Navios Ace”, χωρητικότητας 178.926-dwt και κατασκευής 2011) για 31,05 εκατ. δολάρια.

    Και από εκείνη την αγοραπωλησία ο κ. Μαρινάκης είχε βγει κερδισμένος κατά 9,8 εκατ. δολάρια, καθώς ο ίδιος το είχε εξαγοράσει για 21,25 εκατ. δολάρια από τη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή SK Shipping το Νοέμβριο του 2016 μαζί με τα άλλα δύο αδελφά του πλοία, όπως είχε μεταδώσει το mononews.gr σχετικά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: Η νέα στρατηγική του στη ναυτιλία – Όλες οι εξελίξεις

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δυσκολίες στην αγορά των τάνκερ βλέπει η Wells Fargo

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: SHIPPING FOCUS: Ενέδωσε στο scrapping ο Βαρδής Βαρδινογιάννης



    ΣΧΟΛΙΑ