• Big Story

    Νικόλας Πατέρας: Γιατί πούλησε πλοίο για πρώτη φορά

    Πατέρας

    Νικόλας Πατέρας, επικεφαλής Contships Management


    Με στρατηγικές κινήσεις, ο εφοπλιστής Νικόλας Πατέρας επιδιώκει την ανανέωση του στόλου της ναυτιλιακής του Contships Management, έχοντας ως κύριο στόχο την πώληση και στην συνέχεια την αντικατάσταση των feederships που ήδη διαθέτει με μεγαλύτερα και νεότερης κατασκευής πλοία.

    Η σχετικά νέα ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία (ιδρύθηκε το 2015, με έδρα την Αθήνα), η οποία εξειδικεύεται στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου feeder, πρόσφατα πραγματοποίησε την πρώτη πώληση πλοίου του στόλου της, χωρίς αυτό να σημαίνει πως εγκαταλείπει τα αναπτυξιακά της πλάνα – τουναντίον.

    Μάλιστα, πηγή της ναυτιλιακής επιβεβαίωσε την πώληση του containership τύπου feeder Contship Cup (χωρητικότητας 704-teu και κατασκευής 2007, στα ναυπηγεία Yangfan) για ένα ποσό της τάξεως των 3,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Επιπλέον, ο δεξαμενισμός και η ειδική επιθεώρηση του πλοίου είναι προγραμματισμένα για φέτος το καλοκαίρι, γεγονός που θα το κρατήσει μακριά από τις θαλάσσιες διαδρομές για τουλάχιστον ένα μήνα.

    Αυτό είναι το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πουλάει η Contships Management, από τη στιγμή της ίδρυσης της. Στο μεταξύ, η ελληνική εταιρεία έχει δημιουργήσει έναν στόλο ο οποίος σήμερα αριθμεί 20 μονάδες. Η ναυτιλιακή που ελέγχει ο κ. Πατέρας έχει εξαγοράσει τα περισσότερα containerships από πλειστηριασμούς και -σχεδόν πάντα- από Γερμανούς πλοιοκτήτες.

    Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως η πώληση του Contship Cup δεν σηματοδοτεί το τέλος των στρατηγικών πλάνων επέκτασης της ναυτιλιακής καθώς, όπως σχολίασε η ίδια πηγή στην TradeWinds, είναι πολύ πιθανό να προχωρήσει και σε άλλες αγοραπωλησίες στο προσεχές μέλλον και φυσικά στην «σωστή τιμή», πάντοτε με σκοπό την αντικάταστασή τους με μεγαλύτερα containerships τύπου feeder, όπου και προσανατολίζεται πλέον.

    Όπως ανέφεραν και οι brokers την περασμένη βδομάδα, η εταιρεία του κ. Πατέρα, έχει ήδη στα προσεχή της πλάνα την πώληση του Contship Day (χωρητικότητας 704-teu και κατασκευής 2006), του αδελφού πλοίου του Contship Cup, το οποίο, εν αντιθέσει με το τελευταίο, έχει ήδη περάσει δεξαμενισμό και από ειδική επιθεώρηση.

    Μετά την πώληση του Contship Cup, η ναυτιλιακή μένει με 4 πλοία τύπου feeder (χωρητικότητας 704-teu) υπό την διαχείρισή της. Αυτά είναι το Contship Ace και το Contship Day (και τα δύο κατασκευασμένα το 2007) καθώς και τα Contship Box (xωρητικότητας 704-teu και κατασκευής 2008) και Contship Eco (χωρητικότητας 750-teu και κατασκευής 2008).

    Όσο για τα υπόλοιπα feederships της Contships Management, αυτά είναι μεγαλύτερα, με την χωρητικότητά τους να κυμαίνεται από 925-teu μέχρι και 1.118-teu.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Έτοιμος να σαρώσει στα βραβεία Lloyd’s List

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια ελληνική εταιρεία πούλησε πλοίο στη διπλάσια τιμή από αυτήν που το αγόρασε πέρυσι

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Αγγελικούσης: Τέσσερις νέες παραγγελίες για τάνκερ VLCC στα αγαπημένα του ναυπηγεία



    ΣΧΟΛΙΑ