• Big Story

    Μινωικές για deal με Attica: «Είναι μια καλή και έντιμη συμφωνία»

    Μινωικές Γραμμές


    Ως μια καλή και έντιμη συμφωνία χαρακτηρίζουν πηγές των Μινωικών Γραμμών την πώληση στην  του ποσοστού που κατείχαν στην Hellenic Seaways (HSW), τονίζοντας πως σε καμία περίπτωση δεν συνιστά ήττα ή υποχώρηση για τον όμιλο Grimaldi.

    Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο mononews.gr, η κατάσταση που είχε διαμορφωθεί μετά την είσοδο της Attica στο μετοχικό κεφάλαιο της HSW δεν μπορούσε να συνεχιστεί άλλο και προσθέτουν πως ήθελαν από καιρό να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα.
    «Είχαμε καταστήσει σαφές ότι αναζητούσαμε λύση. Από πέρυσι ήμασταν πωλητές και αγοραστές ταυτόχρονα», υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά.

    Συνεχίζουν λέγοντας πως με βάση τη συμφωνία οι Μινωικές βάζουν στα ταμεία τους 53,5 εκατ. ευρώ και παράλληλα αποκτούν το ταχύπλοο Highspeed 7, το οποίο θα ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της εταιρείας στις προσοδοφόρες γραμμές των Κυκλάδων και συγκεκριμένα της «Παροναξίας».

    Τονίζουν δε πως το Superfast ΧΙΙ που θα περάσει στον έλεγχο του ομίλου Grimaldi θα δρομολογηθεί πιθανότατα σε γραμμές της Δυτικής Ιταλίας, και όχι στο Αιγαίο ή την Αδριατική.

    Κλείνοντας επισημαίνουν πως η παραπάνω συμφωνία θα συμβάλει στη διατήρηση του υγιούς ανταγωνισμού καθώς αυτή τη στιγμή Attica και Μινωικές είναι συνέταιροι στην HSW και άρα έχουν κοινά συμφέροντα.

    Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Grimaldi του Ιταλού μεγιστάνα Emmanuel Grimaldi διεκδίκησε με πάθος την HSW, δηλώνοντας δυναμικό παρόν στο διαγωνισμό που είχε διοργανώσει η Πειραιώς για την πώληση του 40,4% που είχε στην εταιρεία.

    Πολλοί μάλιστα πίστεψαν πως παρά τις έντονες αντιδράσεις των υπόλοιπων μετόχων θα κέρδιζε τη μάχη και θα αποκτούσε τον πλήρη έλεγχο. Ειδικά, με την κίνησή του να τάξει «γη και ύδωρ» σε όποιον του πρόσφερε το πολυπόθητο 2% που ζητούσε για να ξεπεράσει το 50% (κατείχε ήδη το 48,4%). Για αυτό και η είδηση στις αρχές του περασμένου Αυγούστου πως η Attica θα αποκτούσε το ποσοστό της Πειραιώς και όχι ο Ιταλός επιχειρηματίας έπεσε «σαν κεραυνός εν αιθρία».

    Έκτοτε τα σενάρια για την παρουσία του Grimaldi έδιναν και έπαιρναν. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αναρωτήθηκαν αν θα μπορούσε ο Ιταλός αρκεστεί στον ρόλο της ισχυρής μειοψηφίας ή θα επέλεγε να αποχωρήσει εντελώς. Η πρόθεση του να προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG COMP) για υπέρ-συγκέντρωση και νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού έδωσε μια «άγρια τροπή» στην υπόθεση και δημιούργησε προς στιγμή την εντύπωση πως δεν πρόκειται να τα παρατήσει εύκολα.

    Ωστόσο, οι ήπιοι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποίησε στην πρόσφατη συνέλευση της πανίσχυρης Confitarma, της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών για την Attica και την μεταξύ τους διαμάχη φάνηκε πως κάτι είχε αλλάξει. Πως υπήρχε ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας με έντονες παρασκηνιακές διεργασίες.

    Κάποιοι θεωρούν πως ο δίαυλος άνοιξε πολύ πιο πριν και συγκεκριμένα όταν ο Grimaldi δήλωσε έτοιμος να μεταβιβάσει το ποσοστό του στην HSW, με αντάλλαγμα δρομολόγια σε άλλες ελληνικές γραμμές.

    Ανεξάρτητα από το πότε ξεκίνησε η προσέγγιση των δυο πλευρών, το σίγουρο είναι πως η νέα συμφωνία αλλάζει και πάλι τα δεδομένα στην ελληνική ακτοπλοΐα.

    Η Attica καθίσταται απόλυτος κυρίαρχος της HSW και μπορεί να προχωρήσει τον σχεδιασμό της, -όπως τον ανέλυσε πρόσφατα το mononews.gr- χωρίς δεύτερες σκέψεις και άλλα εμπόδια (για παράδειγμα να προχωρήσει σε συγχώνευση της εταιρείας στον όμιλο, κάτι που δεν μπορούσε να κάνει προηγουμένως). Από την άλλη πλευρά, βέβαια, θα πρέπει να πουλήσει το Superfast XII και το Highspeed 7 στον όμιλο Grimaldi.

    Η συμφωνία

    Ειδικότερα, η συμφωνία- πλαίσιο που υπέγραψαν οι δυο εταιρείες περιλαμβάνει τις ακόλουθες επιμέρους και αλληλεξαρτώμενες (en bloc) συναλλαγές οι οποίες είναι:
    • Πώληση από τις Μινωικές Γραμμές στην ATTICA Ανώνυμος Εταιρία Συμμετοχών των 37.667.504 μετοχών της εταιρείας ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε. οι οποίες αντιπροσωπεύουν σήμερα ποσοστό 48,53% του καταβεβλημένου μετοχικού της κεφαλαίου της, έναντι τιμήματος € 78.500.000.
    • Αγορά του πλοίου «SUPERFAST XII» από εταιρεία του Ομίλου Grimaldi, κύριο μέτοχο των Μινωικών Γραμμών, το οποίο ανήκει στην εταιρεία ATTIΚΑ ΦΕΡΡΙΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, 100% θυγατρική της ATTICA Ανώνυμος Εταιρία Συμμετοχών, έναντι συνολικού τιμήματος € 74.500.000.
    • Αγορά από τις Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε. του ταχύπλοου πλοίου «HIGHSPEED 7» από την εταιρεία ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε. έναντι συνολικού τιμήματος € 25.000.000.
    Η υλοποίηση της συμφωνίας τελεί, μεταξύ άλλων, υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και τη λήψη των αναγκαίων εταιρικών και άλλων εγκρίσεων. Οι παραπάνω συναλλαγές θα ολοκληρωθούν μόλις πραγματοποιηθεί η απόκτηση ελέγχου της εταιρείας HSW από την ATTICA Ανώνυμος Εταιρία Συμμετοχών, για την οποία η τελευταία έχει υποβάλει σχετική γνωστοποίηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού λόγω άλλης συναλλαγής και η οποία βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Γεωργιόπουλος: Η International Seaways του δίνει 53 εκ. δολ. για μεταχειρισμένο tanker

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ανατροπή! Στην Attica Group το 48,53% της Hellenic Seaways

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Ψάχνει μεταχειρισμένες ευκαιρίες η Costamare, με όπλο την ισχυρή ρευστότητα



    ΣΧΟΛΙΑ