F

Big Story

JP Morgan για ναυτιλία: «Απότομη προσγείωση» για Φράγκου, Παππά και Παληό

Φράγκου Παληός Παππάς JP Morgan

Από αριστερά: Αγγελική Φράγκου (Navios Group), Συμεών Παληός (Diana Shipping), Πέτρος Παππάς (Star Bulk Carriers)


Η JP Morgan περιόρισε τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη των ναυτιλιακών που έχουν στο στόλο τους φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς οι τιμές των capesizes τείνουν να διολισθαίνουν ακόμη περισσότερο, κάτι που αφορά άμεσα Έλληνες εφοπλιστές όπως η Αγγελική Φράγκου, ο Συμεών Παληός και ο Πέτρος Παππάς που κυριαρχούν στην αγορά αυτή. Γεγονός πρόδηλο, αν αναλογιστεί κανείς πως οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία είναι σχεδόν ανύπαρκτες, κάτι που αναμένεται όμως να αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια.

Ο αναλυτής της αμερικάνικης τράπεζας, Noah Parquette τόνισε πως «οι πτωτικές τάσεις της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου το δεύτερο τρίμηνο του έτους είναι απολύτως λογική, καθότι η αισιοδοξία που υπήρχε κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου κρίθηκε ως υπερβολική».

Στη συνέχεια ο Parquette εξήγησε πως «οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων αυξήθηκαν μεν κατά το δεύτερο τρίμηνο αλλά εξακολουθούν να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, συγκριτικά πάντοτε με το μέγεθος του παγκόσμιου στόλου. Επιπροσθέτως η διαφορά στις τιμές των μεταχειρισμένων με εκείνες των νεότευκτων έχει ισοπεδωθεί, με την αναλογία ανάμεσα στις τιμές των δυο να έχει σταθεροποιηθεί σε ένα ποσοστό της τάξεως του 74%, γεγονός που απομακρύνει την όποια σκέψη για τοποθετήσεις νέων παραγγελιών. Αυτό αναμένεται να συνεχιστεί και το 2018 όπως και το 2019».

Ο  αναλυτής της JP Morgan μείωσε επίσης τις προσδοκίες του για τη πορεία των τιμών που αφορούν τα capesize bulkers για το τρέχον έτος, λόγω των μεγάλων αποθεμάτων σιδηρομεταλλευμάτων που υπάρχουν στα κινεζικά λιμάνια. Ακόμη, ανέφερε πως οι ημερήσιοι ναύλοι των capesizes θα κυμανθούν στα 12.800 δολάρια, ένα ποσό μειωμένο κατά 2.300 δολάρια από τις αρχικές προβλέψεις. Πάντως ο Parquette αρνήθηκε να τροποποιήσει τις προβλέψεις του για το 2018 και το 2019, με το τελευταίο να εκλαμβάνεται ως το πιο «ελπιδοφόρο».

Επιπλέον, οι προβλέψεις που αφορούν τα κέρδη αρκετών ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου, έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό για το 2017, ενώ αρκετές θα εξακολουθήσουν να εμφανίζουν ζημίες και του χρόνου. Καταλήγοντας, ο αναλυτής θεωρεί ότι η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί το 2018.

Ενδεικτικά, για τη ναυτιλιακή της κας Φράγκου, Navios Maritime Holdings, ο Parquette προβλέπει ότι οι ζημίες της θα διαμορφωθούν στα 1,10  δολ./μετοχή για φέτος, ενώ το 2018, το αντίστοιχο ποσό θα διαμορφωθεί στα 0,51 δολ./μετοχή. Η Diana Shipping του κ. Παληού αναμένεται να εμφανίζει ζημίες ύψους 0,97 δολ./μετοχή φέτος, ενώ το 2018 το ποσό θα φτάσει τα 0,26 δολ./μετοχή. Ακόμη, για τη Star Bulk Carriers του κ. Παππά προβλέπεται ότι οι ζημίες θα ανέλθουν φέτος στα 0,43 δολ./μετοχή, ενώ του χρόνου αναμένεται το ποσό να διαμορφωθεί στα 0,44 δολ./μετοχή. Ωστόσο, η JP Morgan παραμένει bullish για τη Navios Maritime Partners, καθώς τα κέρδη της για φέτος αναμένονται στα 0,04 δολ./μετοχή ενώ για το 2018 πρόκειται να αυξηθούν στα 0,20 δολ./μετοχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πήτερ Γεωργιόπουλος: Έτοιμος για ένα ακόμη super deal

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Με νέο reverse split απαντά ο Γ. Οικονόμου

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Καμπανάκι» από ακτοπλόους: Ανεπαρκείς οι λιμενικές υποδομές της χώρας – Προβλήματα με τα δρομολόγια



ΣΧΟΛΙΑ