• Big Story

    Γιάννης Αγγελικούσης: Πιστός στη στρατηγική του, επανέρχεται με νέα super deals στη ναυτιλία

    Αγγελικούσης

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas Maritime


    Λίγες μέρες αφού ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων νέων δεξαμενόπλοιων VLCC στα «αγαπημένα» του νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία DSME, προχωράει και στο επόμενο μεγάλο βήμα που δεν είναι άλλο από τη μακροχρόνια ναύλωσή τους σε έναν από τους πιο «προσφιλείς» του ναυλωτές.

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή Maran Tankers Management, συμφερόντων του εφοπλιστή, βρίσκεται ένα βήμα πριν συνάψει τη συμφωνία με τον κολοσσό ενέργειας Chevron. Σύμφωνα με brokers, η ναυτιλιακή επιθυμεί να ναυλώσει «γυμνά» (bareboat) τα τέσσερα VLCCs (χωρητικότητας 318.000-dwt το καθένα) που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες, για μια περίοδο διάρκειας οκτώ ετών σε μια τιμή που θα κυμαίνεται στα 23.000 δολάρια την ημέρα.

    Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι ο κ. Αγγελικούσης δεν έχει κλείσει ακόμη το μεγάλο deal με τη Chevron και ότι η διάρκεια και το ύψος των ναύλων είναι ακόμη υπό συζήτηση. Και από τη στιγμή που οι συζητήσεις λαμβάνουν χώρα κατευθείαν μεταξύ των 2 μερών -χωρίς δηλαδή τη διαμεσολάβηση κάποιας ναυλομεσιτικής εταιρείας- είναι πολύ δύσκολο να διαρρεύσουν περισσότερες πληροφορίες, όπως ισχυρίζεται η TradeWinds.

    Επιπλέον, ενώ η υπό διαπραγμάτευση συμφωνία δεν είναι κάτι το σύνηθες στην αγορά, ειδικά με τις τρέχουσες συνθήκες, η κίνηση θεωρείται την ίδια στιγμή «απόλυτα ταιριαστή» για τη στρατηγική που έχει επιλέξει να ακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια ο κ. Αγγελικούσης, ο οποίος διατηρεί στενότατες και άριστες σχέσεις τόσο με τη Chevron όσο και με την ExxonMobil – με την τελευταία έχει συνάψει αρκετά μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα στο παρελθόν.

    Βέβαια, σύμφωνα πάντα με τους brokers, η τιμή των 23.000 δολ./ημέρα -που είναι η τιμή spot για bareboat ναύλωση για tankers τύπου VLCC την τρέχουσα περίοδο- δεν αναμένεται να αποφέρει τεράστια κέρδη για τον εφοπλιστή.

    Τα νέα ναυλοσύμφωνα που συζητά η Maran Tankers πρόκειται να αντικαταστήσουν deals για παλαιότερης κατασκευής πλοία της.

    Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως έγραψε το mononews.gr, ο κ. Αγγελικούσης επανήλθε με νέες τοποθετήσεις στις «αγαπημένες» του γιάρδες, τρεις μήνες μετά τη συμφωνία του για την κατασκευή τριών VLCCs. Το νέο κουαρτέτο αφορά tankers χωρητικότητας 318.000-dwt το καθένα (τα hulls υπ’ αριθμόν 5449, 5450, 5451 και 5452), όπως ανακοίνωσαν στην ιστοσελίδα τους τα ναυπηγεία DSME, σημειώνοντας ότι πρόκειται επίσης για οικολογικά πλοία με μηχανές υψηλής απόδοσης και ανεπτυγμένες τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων. Αν και ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες, εκτιμάται ότι η Maran Tankers θα δαπανήσει περίπου 80 εκατ. δολ. για το καθένα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Αγγελικούσης: Τέσσερις νέες παραγγελίες για τάνκερ VLCC στα αγαπημένα του ναυπηγεία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Και νέοι δικαστικοί μπελάδες με την Ocean Rig

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: JP Morgan για ναυτιλία: «Απότομη προσγείωση» για Φράγκου, Παππά και Παληό



    ΣΧΟΛΙΑ