• Big Story

    Γιατί βούλιαξε η μετοχή της Aegean Air; Τι συμβαίνει με την Citi; Θα παρέμβει ο Χ. Γκότσης της ΕΚ;

    Χαράλαμπος Γκότσης. πρώην Πρόεδρος Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς

    Χαράλαμπος Γκότσης. πρώην Πρόεδρος Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς


    Μεγάλα ερωτηματικά προκαλεί η συνεχιζόμενη πτώση της τιμής της Aegean Airlines χωρίς όπως φαίνεται εξαιτίας κάποιας προφανούς αιτίας (εταιρικής η διοικητικής). Είναι εντυπωσιακό και συζητείται από όλη την αγορά το γεγονός ότι χθες η μετοχή υποχώρησε  στα 7,55 ευρώ από περίπου 9,05  ευρώ που ήταν στις 12 Μαΐου (-16,57%)  την ώρα που ο γενικός δείκτης όλες αυτές τις ημέρες έχει σημειώσει σημαντική άνοδο. Το ίδιο διάστημα ο δείκτης του ΧΑ σημείωσε άνοδο σχεδόν 2%. Τι συμβαίνει ρωτούν στις χρηματιστηριακές εταιρίες και στις τράπεζες; Ποιος η ποιοι πουλάνε την μετοχή;

    Ευτύχης Βασιλάκης, ετών 52. Αντιπρόεδρος Aegean Airlines.
    Ευτύχης Βασιλάκης, ετών 52. Αντιπρόεδρος Aegean Airlines.

    Είναι τυχαίο; 

    Βέβαια σήμερα νωρίς το πρωί δημοσιοποιήθηκε μια είδηση αρνητική για την πορεία της μετοχής. Για την ακρίβεια η Citi προχώρησε σε υποβάθμιση της σύστασης για τον τίτλο της Aegean Air (ΑΡΑΙΓ)  σε “neutral” από “buy” , αυξάνοντας όμως ταυτόχρονα την τιμή στόχο στα 7,90 ευρώ ανά μετοχή. Ωστόσο η τιμή στόχος είναι ελάχιστη υψηλότερη από τα τρέχοντα επίπεδα που διαπραγματεύεται  η μετοχή και πολύ χαμηλότερα από το υψηλό των 9,05 ευρώ που κατέγραψε στα μέσα Μαΐου . Το μείζον ερώτημα που τίθεται από τους ίδιους έμπειρους αναλυτές είναι εάν κάποιοι γνώριζαν την πρόθεση των αναλυτών της Citi να υποβαθμίσουν την μετοχή και προχώρησαν σε πωλήσεις τις προηγούμενες ημέρες. “Είναι σαφές ότι η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και ο νέος της πρόεδρος Χαράλαμπος Γκότσης πρέπει να κοιτάξει το όλο θέμα ” επισημαίνει πηγή στο mononews.gr

    Χαρ. Γκότσης. Πρόεδρος Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς
    Χαρ. Γκότσης. Πρόεδρος Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς

    Τα καλά νέα

    Η εταιρία δεν έχει να παρουσιάσει αρνητικά νέα. Το καλοκαίρι ξεκίνησε και η κίνηση θα γιγαντωθεί με δεδομένο ότι η Aegean Air είναι πλέον μονοπώλιο στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα προ ημερών ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις της εταιρίας για Καλαμάτα από το Παρίσι και την Λυών.

    Τα αρνητικά (που όμως είναι γνωστά) 

    Τα αποτελέσματα του τριμήνου της εταιρίας που δημοσιοποιήθηκαν την Πέμπτη 26 Μαΐου δείχνουν ότι  (παρά το γεγονός ότι η κίνηση αυξήθηκε) ότι οι καθαρές ζημιές  αυξήθηκαν κατακόρυφα και ανήλθαν σε €21,5 εκ. από €8,3 εκ. το πρώτο τρίμηνο του 2015.

    Ο ενισχυμένος, κατά 11 αεροσκάφη Airbus στόλος της εταιρείας το 2016 σε σύγκριση με τις αρχές του 2015, ο οποίος δεν αξιοποιείται κατά τη χειμερινή περίοδο, η στήριξη νέων προορισμών εξωτερικού και το χειμώνα, αλλά και η συνεχιζόμενη μείωση στο μέσο ναύλο εσωτερικού, επιβάρυναν συνολικά όπως εξηγούσε τότε η δίοικηση  το εποχικά αδύναμο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €255εκ. την 31.03.2016 αυξημένα κατά €17 εκ. από τις αρχές του έτους.

    aegean

    Ο  διευθύνων σύμβουλος του ομίλου και ιδιαίτερα έμπειρο στέλεχος της αγοράς Δημήτρης Γερογιάννης, είχε αναφέρει την ημέρα που δημοσιοποιήθηκαν τα αποτελέσματα: “Ολοκληρώσαμε την παραλαβή των νέων αεροσκαφών και ξεκινήσαμε τη χρονιά με σημαντικά μεγαλύτερο στόλο και διευρυμένο δίκτυο σε σύγκριση με τις αρχές του 2015.

    Οι συνέργειες του δικτύου, η εξέλιξη των υπηρεσιών και της οργάνωσής μας και η ανανέωση του στόλου, μας επιτρέπουν να προσδοκούμε στην αξιοποίηση της επένδυσής μας στην επερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο.

    Θα πρέπει ωστόσο να επισημάνουμε ότι όσο μεγαλώνουμε, ενώ ταυτόχρονα παραμένει αδύναμη η τουριστική, αλλά και η εσωτερική ζήτηση το χειμώνα, τόσο μεγαλύτερη εξάρτηση θα έχουμε από την εξέλιξη των μηνών της καλοκαιρινής περιόδου.

    Κρατάμε θετικό πρόσημο στην κίνηση ακόμα και στο εσωτερικό, παρά τις πιέσεις στην εγχώρια οικονομία και τη σημαντικά μεγαλύτερη σε αριθμό προορισμών παρουσία του ανταγωνισμού, με περισσότερη διασυνδεσιμοτητα του δικτύου μας, που δίνει επιλογές στους επιβάτες, αλλά και χαμηλότερους μέσους ναύλους.

    Σε ό,τι αφορά την κίνηση εξωτερικού, αλλά και την ποιότητα της ζήτησης, τα δείγματα του χειμώνα ήταν θετικά, η ουσία όμως τόσο στην ποιότητα αλλά και στην ποσότητα της ζήτησης και του αποτελέσματος, διαμορφώνεται το καλοκαίρι.”

    Τονίζεται ακόμα ότι τα ενοποιημένα  έσοδα ύψους €147,9 εκατ. παρουσίασε η Aegean το α’ τρίμηνο του έτους, αυξημένα κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. H επιβατική κίνηση αυξήθηκε 9% σε 2 εκ. επιβάτες, εκτελώντας 6% περισσότερες πτήσεις.

    Όπως αναφέρει η εταιρεία, συνέχισε να επενδύει στην ανάπτυξη του δικτύου της ακόμη και την χειμερινή περίοδο, στηρίζοντας με κόστος νέους προορισμούς που παράγουν κερδοφορία μόνο το καλοκαίρι.

    Το ζεύγος Θεόδωρου και Εμμανουέλλας Βασιλάκη, βασικών μετόχων της Aegean Air
    Το ζεύγος Θεόδωρου και Εμμανουέλλας Βασιλάκη, βασικών μετόχων της Aegean Air

    Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η αύξηση της κίνησης στο δίκτυο εξωτερικού ανήλθε σε 12%. Στο δίκτυο εσωτερικού η εταιρεία μετέφερε 6% περισσότερους επιβάτες από ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2015, παρά την σημαντική αύξηση σε χωρητικότητα που σημειώθηκε και από τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/to-neo-trend-otan-to-internet-xechilizi-me-ikones-tis-atsalakotis-manas/50232



    ΣΧΟΛΙΑ