Big Story

Έλληνες εφοπλιστές: Το κουαρτέτο των κερδισμένων στο ξηρό φορτίο

εφοπλιστές ξηρό φορτίο

Από αριστερά: Ντίνος Μαρτίνος (Thenamaris), Νικόλας Βαφειάς (Eco Dry Ventures), Γιάννης Δράγνης (Goldenport Shipmanagement) και Γιώργος Γιουρούκος (Technomar Shipping)


Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου φαίνεται πως έχουν αρχίσει να ακολουθούν ανοδική πορεία καθώς καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο εδώ και τρία χρόνια. Σύμφωνα με τους brokers, οι τιμές έχουν βελτιωθεί σε ποσοστό έως και 25% σε διάστημα 8 μηνών και εφοπλιστές που πραγματοποίησαν επενδυτικές κινήσεις την εποχή που άγγιξαν ιστορικά χαμηλά, όπως συνέβη το 2016, τώρα αρχίζουν να βγαίνουν κερδισμένοι.

Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία της online πλατφόρμας ναυτιλιακών δεδομένων VesselsValue, ονόματα όπως ο Νικόλας Βαφειάς, ο Γιώργος Γιουρούκος, ο Ντίνος Μαρτίνος αλλά και ο Γιάννης Δράγνης, είναι από εκείνους που βλέπουν τις επενδύσεις τους να αποδίδουν.

Συγκεκριμένα, ο Νικόλας Βαφειάς, που ηγείται της ναυτιλιακής Eco Dry Ventures, εκμεταλλευόμενος τις χαμηλές τιμές που παρουσίασαν πέρσι τα μεταχειρισμένα πλοία, είχε προχωρήσει στην εξαγορά δύο φορτηγών πλοίων τύπου capesize, τα οποία πλέον αξίζουν συνολικά 5,9 εκατ. δολάρια (με όρους αντικειμενικής αξίας) παραπάνω από το αρχικό ποσό που είχε επενδύσει για την απόκτησή τους.

Η ναυτιλιακή Technomar Shipping, της οποίας επικεφαλής είναι ο Γιώργος Γιουρούκος, είχε προχωρήσει το 2016 στην εξαγορά 10 φορτηγών πλοίων, η αξία των οποίων έχει συνολικά αυξηθεί κατά 37 εκατ. δολάρια έκτοτε (με όρους δυνητικού κέρδους), με το κέρδος να είναι δεδομένο στην περίπτωση που επιλέξει να τα πουλήσει φέτος.

Αντίστοιχα και η Thenamaris, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Ντίνου Μαρτίνου, μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές ναυτιλιακές, είχε αποκτήσει 4 bulkers για το ποσό των 55 εκατ. δολαρίων, οι αξίες των οποίων έχουν καταγράψει άνοδο της τάξεως του 25% το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Ένας από τους κερδισμένους είναι και ο εφοπλιστής Γιάννης Δράγνης που βρίσκεται στο τιμόνι της ναυτιλιακής Goldenport Shipmanagement, ο οποίος είχε εκμεταλλευτεί τις χαμηλές τιμές του 2016 και είχε προχωρήσει στην εξαγορά 7 κομματιών, η αξία των οποίων είναι πλέον κατά 23 εκατ. δολάρια μεγαλύτερη.

Ωστόσο, όπως προειδοποιούν οι brokers, οι θετικές αυτές ενδείξεις μπορούν κάλλιστα να ανατραπούν εάν αυξηθεί ανεξέλεγκτα η δραστηριότητα των βιβλίων παραγγελιών νεότευκτων πλοίων. Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, θα προκαλέσει μεγάλο πλήγμα στην αγορά, η οποία μόλις έχει αρχίσει δειλά-δειλά να ανακάμπτει. Όπως επισημαίνει και ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Bimco, οι εφοπλιστές πρέπει να λάβουν τα μέτρα τους. Ένα από αυτά είναι και το scrapping, η δραστηριότητα του οποίου θα πρέπει να επανέλθει στα επίπεδα που είχε φτάσει το πρώτο μισό της περσινής χρονιάς, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η υπερπροσφορά τονάζ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Παροπλισμένο πλοίο της Costamare ναυλώθηκε μετά από 15 μήνες απραξίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: Εξασφάλισε ναύλωση και για το τελευταίο νεότευκτο πλοίο της η TEN

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ανδρέας Μαρτίνος: Big “hit” με 2 νέα δεξαμενόπλοια


ΣΧΟΛΙΑ