F

Big Story

Π. Παππάς: Βγήκε στην αγορά για καράβια;

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


Στις πρώτες του εξαγορές πλοίων εδώ και 2 χρόνια φαίνεται πως προχώρησε ο Έλληνας εφοπλιστής Πέτρος Παππάς για λογαριασμό της ναυτιλιακής του Star Bulk Carriers, βάζοντας έτσι τέλος στην αποστασιοποίησή του από τις αγοραπωλησίες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται οι brokers, ο κ. Παππάς φέρεται να προχώρησε στην εξαγορά 4 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax, μια συναλλαγή που ξεπέρασε τα 60 εκατ. δολάρια, χωρίς να προσδιορίζεται επακριβώς το ποσό.

Ο λόγος για τα αδελφά φορτηγά πλοία Kapetan Trader I (χωρητικότητας 81.713-dwt και κατασκευής 2013), Kapetan Trader II (χωρητικότητας 81.767-dwt και κατασκευής 2013), Kapetan Trader III (χωρητικότητας 81.713-dwt και κατασκευής 2013) και Canon Trader II (χωρητικότητας 81.711-dwt και κατασκευής 2013), τα οποία ανήκαν όλα στο στόλο της ιαπωνικών συμφερόντων ναυτιλιακής Nisshin Shipping και έχουν κατασκευαστεί στην κινεζική γιάρδα Jiangsu New Yangzijiang Shipbuilding.

Σύμφωνα με τους brokers, η τιμή του καθενός από τα 4 kamsarmaxes τοποθετείται ανάμεσα στα 15 και 16,2 εκατ. δολάρια, γι’ αυτό και το συνολικό ποσό μπορεί να έχει διαμορφωθεί τελικά στα 60 με 64,8 εκατ. δολάρια.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη επενδυτική κίνηση δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί.

Παππάς

Αν όμως ισχύει, τότε θα πρόκειται για επιστροφή της εισηγμένης στο NASDAQ Star Bulk στις αγοραπωλησίες μετά από μια «αποχή» που κράτησε 2 χρόνια, από τον Αύγουστο του 2014, όταν και είχε προχωρήσει σε μια μεγαλειώδη επένδυση που κόστισε περίπου 640 εκατ. δολάρια και αφορούσε την εξαγορά 34 φορτηγών πλοίων που ανήκαν στη ναυτιλιακή Excel Maritime, συμφερόντων του Βίλι Παναγιωτίδη, η οποία και είχε κάνει αίτηση για υπαγωγή στο Άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ τον Ιούλιο του 2013.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το έτος 2015 βρήκε τον εφοπλιστή να επιδίδεται σε μπαράζ πωλήσεων πλοίων του στόλου του καθώς και με έντονη δραστηριότητα στο scrapping πλοίων παλαιότερης κατασκευής που οδήγησε τη Star Bulk να κατέχει 73 πλοία (μαζί με εκείνα που περιλαμβάνει το ναυπηγικό της πρόγραμμα που θα ολοκληρωθεί το 2018). Μετά, κατά τη διάρκεια του 2016 – μιας χρονιάς που σημειώθηκε η χειρότερη κρίση όλων των εποχών στο ξηρό φορτίο – ο κ. Παππάς αφοσιώθηκε στη διαχείριση των ταμειακών ροών της εταιρείας, μέσα από μια διαδικασία που περιελάμβανε αναδιαρθρώσεις δανείων, περικοπές των λειτουργικών εξόδων και δημόσιες προσφορές μετοχών.

Οι προσπάθειές του ευοδώθηκαν, δεδομένου ότι η Star Bulk στα αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε, κατόρθωσε να πετύχει στη χρήση του συνόλου του 2016 σημαντική μείωση στις ζημίες της οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 153,85 εκατ. δολ., έναντι ζημιών ύψους 458,18 εκατ. δολ. το 2015.

Οπότε μοιάζει λογικό για την εταιρεία να επιθυμεί να προχωρήσει σε επενδυτικές κινήσεις το 2017, μιας και οι τιμές των bulkers κινούνται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Παράλληλα, ένα ακόμη στοιχείο που ενισχύει την έντονη φημολογία γύρω από την εξαγορά των 4 kamsarmaxes είναι και το γεγονός ότι, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και ο κ. Παππάς στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η ιδιωτική τοποθέτηση που πραγματοποίησε η Star Bulk απέφερε έσοδα ύψους 51,5 εκατ. δολ., κάτι που διαμόρφωσε τη διαθέσιμη ρευστότητά της στα 250 εκατ. δολ. περίπου.

Σημειώνεται ότι, όπως έγραψε το mononews.gr, ότι η Deutsche Bank, ακολουθώντας το «παράδειγμα» των αναλυτών τόσο της Jefferies όσο και της Zacks Investment Research, προχώρησε στην αναβάθμιση της μετοχής της ναυτιλιακής από “hold” σε “buy”, μετά την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σ. Παληός: «Θαύμα» ναύλωσης εν μέσω κρίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Γεωργιόπουλος: Αυξήθηκαν τα κέρδη της Aegean Marine στο δ’ τρίμηνο του 2016

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Η αναπάντεχη έκπληξη από την Pareto για τη ναυτιλιακή του



ΣΧΟΛΙΑ