• Big Story

    Μιχάλης Τσαμάζ: Πώς ο ΟΤΕ κέρδισε το μεγάλο στοίχημα της συνδρομητικής TV

    OTE

    Μιχάλης Τσαμάζ, Επικεφαλής ΟΤΕ


    Όταν ο ΟΤΕ αποφάσισε να μπει στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης το 2011, πολλοί ήταν εκείνοι που αμφισβήτησαν την κίνησή του αυτή. Η οικονομική κρίση στην οποία είχε ήδη βυθιστεί η χώρα είχε περιορίσει σημαντικά τα εισοδήματα των Ελλήνων – πόσοι θα μπορούσαν να πληρώσουν για μία “πολυτέλεια”, όπως είναι η συνδρομητική τηλεόραση; Και τι πιθανότητες είχε η “νεογέννητη” ΟΤΕ TV σε μία αγορά με περιορισμένη δυναμική, στην οποία μάλιστα υπήρχε ένας μεγάλος παίκτης, η Nova, με μία πιστή πελατεία από την εποχή της Filmnet και σαρωτικό μερίδιο αγοράς;

    Κι όμως: η πλατφόρμα του ΟΤΕ διέψευσε τις… Κασσάνδρες, καταφέρνοντας όχι απλά να επιβιώσει, αλλά να αναδειχθεί σε κυρίαρχη εταιρεία παροχής υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, έχοντας μέσα σε πέντε χρόνια αφήσει πίσω της τη Nova σε μερίδιο αγοράς! Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: από τους 60.000 πελάτες που είχε το 2011, η πλατφόρμα του ΟΤΕ ξεπέρασε μέσα σε δύο χρόνια τους 250.000, στα τέλη του 2014 ξεπέρασε και τους 350.000 και στα τέλη του 2015 έφτασε τους 446.000. Και σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε τη Δευτέρα η Cosmote TV, στο φινάλε του 2016 οι συνδρομητές της ξεπέρασαν για πρώτη φορά τους 500.000, ένα ορόσημο αξιοσημείωτο για μία τόσο ιδιαίτερη αγορά, σε μία τόσο δύσκολη εποχή.

    Την ίδια στιγμή, οι συνδρομητές της Nova ολοένα μειώνονται, με το ορόσημο των 500.000 που ξεπέρασαν στις αρχές του 2015 να αποτελεί πια μακρινό όνειρο και τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για περίπου 450.000 συνδρομητές.

    Πώς όμως τα κατάφερε ο ΟΤΕ; Πώς κατάφερε να νικήσει όχι μόνο τη Nova, αλλά και την οικονομική κρίση, την επιβολή του φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση, τις στρεβλώσεις της αγοράς;

    Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα ήταν ο σωστός σχεδιασμός του εγχειρήματος. Ο ΟΤΕ πίστεψε από την αρχή και επένδυσε σε αυτήν την προσπάθεια, εμπλουτίζοντας τη συνδρομητική του πλατφόρμα με “μπουκέτα” ποιοτικών υπηρεσιών που την έκαναν ελκυστική σε μία ευρεία γκάμα πελατών, και φυσικά παράλληλα προωθούσε το προϊόν του με επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες, που έφτασαν σε κάθε νοικοκυριό και έπεισαν πολλούς νέους πελάτες να το αποκτήσουν.

    Η ΟΤΕ TV (πλέον Cosmote TV) δεν θα μπορούσε να έχει πετύχει χωρίς το κατάλληλο περιεχόμενο. Αν και στην αρχή οι περισσότεροι αμφέβαλλαν ότι θα μπορούσε να “χτυπήσει” τη Nova, με τις πολυδιαφημισμένες κινηματογραφικές παραγωγές και τα τηλεοπτικά δικαιώματα για τους αγώνες της ποδοσφαιρικής Super League, η πλατφόρμα του ΟΤΕ έκανε την ανατροπή με μεγάλο “όπλο” τις αθλητικές μεταδόσεις, καθώς μπορεί να μη μεταδίδει αγώνες της Super League, όμως έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα για διοργανώσεις όπως το Champions League, το Europa League, το NBA, καθώς και τα μεγαλύτερα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα της Ευρώπης, αυτά της Αγγλίας, της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας. Αν και δεν υπάρχουν τέτοια ποιοτικά στοιχεία, είναι δεδομένο ότι χιλιάδες από τους συνδρομητές της Cosmote TV πείστηκαν να εγγραφούν χάρη στο πλούσιο αθλητικό της πρόγραμμα.

    Πέρα βέβαια από τα αθλητικά, στο πρόγραμμα της Cosmote TV ξεχωρίζει το Cosmote History, ένα κανάλι με ντοκιμαντέρ που έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές (σημειωτέον ότι η δημιουργία του ήταν ιδέα του επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλη Τσαμάζ), με δυνατές παραγωγές που έχουν στο επίκεντρο την ιστορική πορεία της Ελλάδας, στο πρότυπο μεγάλων διεθνών καναλιών όπως το History Channel και το National Geographic, ενώ δε λείπουν και οι ταινίες και τα διάφορα θεματικά κανάλια που καλύπτουν κάθε γούστο.

    Πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι η αίσθηση που υπάρχει ότι η Cosmote TV “έκλεψε” κοινό από τη Nova είμαι μάλλον λανθασμένη, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι οι “παλιοί” πελάτες της Nova παραμένουν σε μεγάλο βαθμό πιστοί σε αυτήν. Αυτό που έχει καταφέρει με τη στρατηγική του ο ΟΤΕ δεν είναι να “κλέψει” πελάτες από τη Nova, αλλά να διευρύνει την αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης σε ένα νέο κοινό, που προβληματισμένο από την κατακόρυφη πτώση της ποιότητας του προγράμματος των ελεύθερων ιδιωτικών καναλιών, βρήκε στη συνδρομητική τηλεόραση μία πραγματικά “όαση” με αμέτρητες επιλογές και ποιοτικές παραγωγές.

    Και αυτή είναι τελικά η μεγαλύτερη επιτυχία της Cosmote TV: ότι με τον τρόπο της βοήθησε στην ανάπτυξη μίας αγοράς η οποία στην Ελλάδα παραμένει ακόμα σε απογοητευτικά επίπεδα (η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης υπολογίζεται περίπου στο 25%, δηλαδή μόνο ένα στα τέσσερα νοικοκυριά, ποσοστό που είναι πολύ χαμηλότερο από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες), όμως απευθύνεται σε ένα κοινό δυναμικό και αφοσιωμένο. Βέβαια, το κοινό αυτό θα ήταν σίγουρα μεγαλύτερο αν δεν ήταν τόσο δύσκολες οι οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, και φυσικά το “χαράτσι” που επέβαλε η κυβέρνηση στη συνδρομητική τηλεόραση δε βοηθά καθόλου στην ανάπτυξή της…

    Πάντως, αν και δεν αναμένει σημαντική αύξηση των νέων συνδρομητών της για φέτος, η Cosmote TV επενδύει στην ενίσχυση των προσφερόμενων διαδραστικών υπηρεσιών, εκμεταλλευόμενη τις νέες τεχνολογίες και ρίχνοντας το βάρος στα “αχαρτογράφητα νερά” της συνδιαμόρφωσης του τηλεοπτικού προγράμματος σε αλληλεπίδραση με τον συνδρομητή, ανάλογα με τις απαιτήσεις του, προκειμένου να κερδίσει και σε αυτό το πεδίο τη μάχη του ανταγωνισμού.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Καλλιμανόπουλος: Δικαστική προστασία για τα 46 πλοία του εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σοκ από Γερμανία: Ούτε το Grexit θα έσωζε την Ελλάδα – Τουλάχιστον 10 ακόμη χρόνια σε κρίση οι Έλληνες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο Τραμπ μπορεί να αναζωπυρώσει την ελληνική κρίση μέσω του ΔΝΤ



    ΣΧΟΛΙΑ