• Big Story

    B. Ρέστης: Μυστήριο με την τιμή πώλησης 2 πλοίων του σε Τούρκους

    Βίκτωρας Ρέστης

    Βίκτωρ Ρέστης, εφοπλιστής Golden Energy Offshore


    Δύο χημικά δεξαμενόπλοια πούλησε η ναυτιλιακή Enterprises Shipping & Trading (EST), συμφερόντων του εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη, σε ναυτιλιακή εταιρεία τουρκικών συμφερόντων, παρά τις αρχικές προθέσεις της Enterprises να πουληθούν σε κοινοπρακτικό σχήμα.

    Ειδικότερα, η εταιρεία του κ. Ρέστη πούλησε τα 2 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου Ionian Trader (χωρητικότητας 5.495-dwt) και Lydian Trader (χωρητικότητας 5.517-dwt) – αμφότερα κατασκευασμένα το 2008 στα τουρκικά ναυπηγεία Celik Tekne – στην τουρκική ναυτιλιακή Atlantis Tankers, χωρίς να αποκαλύπτεται ωστόσο το αντίτιμο της συναλλαγής.

    Enterprises
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου “Ionian Trader” της Enterprises Shipping & Trading είναι χωρητικότητας 5.495-dwt και κατασκευής του έτους 2008

    Η παράδοση των πλοίων στην Atlantis αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων 45 ημερών με την εταιρεία Armona (θυγατρική της Atlantis) να αναλαμβάνει την τεχνική υποστήριξη και τη διαχείριση του πληρώματος, ενώ η εμπορική τους διαχείριση θα παραμείνει αρμοδιότητα της μητρικής.

    Η τουρκική ναυτιλιακή πρόκειται να μετονομάσει το Ionian Trader σε “Atlantis Arki” και το Lydian Trader σε “Atlantis Araceli”, ενώ η διοίκηση της Atlantis ανέφερε σχετικά πως «Τα πληρώματα γνωρίζουν καλά τα δύο πλοία καθώς και την ποιότητα της σχεδίασής τους. Τα δύο δεξαμενόπλοια ανταποκρίνονται πλήρως στα standards της Atlantis».

    Τα δύο αυτά δεξαμενόπλοια τα είχε εξαγοράσει η Enterprises το 2008 για 9 εκατ. δολάρια το καθένα (18 εκατ. δολάρια και για τα δύο) και αποτελούσαν μέρος ενός ναυπηγικού προγράμματος της τουρκικής κοινοπραξίας KGS – το σχήμα μεταξύ των Ares Tankers και Galatasaray Holding – που περιελάμβανε την κατασκευή 6 χημικών δεξαμενόπλοιων.

    Enterprises
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς χημικών προϊόντων και πετρελαίου “Lydian Trader” της Enterprises Shipping & Trading είναι χωρητικότητας 5.517-dwt και κατασκευής του έτους 2008

    Από αυτά, παραδόθηκαν μόνο τα 4, ενώ τα άλλα 2 έμειναν στα «αζήτητα» λόγω της οικονομικής κρίσης που ξέσπασε τότε και παρέμειναν στο στόλο της KGS. Η χρηματοδότηση των 4 πλοίων που παραδόθηκαν έγινε από ένα κονσόρτσιουμ μεταξύ των τραπεζών Nordea και Deutsche Bank, όμως, οικονομικά προβλήματα οδήγησαν στη διάσπασή του, με αποτέλεσμα να πάρει τον έλεγχο των πλοίων η ναυτιλιακή Mowinckels, η οποία με τη σειρά της αναζήτησε νέους αγοραστές.

    Τα 2 πέρασαν στο στόλο του ναυτιλιακού κολοσσού Borealis Maritime, και τα Ionian Trader και Lydian Trader αποκτήθηκαν από την εταιρεία του κ. Ρέστη.

    Σημειώνεται ότι την τρέχουσα περίοδο, τα δύο αυτά δεξαμενόπλοια είναι χρονοναυλωμένα στη Uni-Chartering.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Σπυρίδων Πασχάλης: Η Attica Group δημιουργεί αξία για όλους τους κοινωνικούς εταίρους

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καλή χρονιά με… δίδυμες αναβαθμίσεις ναυτιλιακών μετοχών από την Deutsche Bank

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Βαλέντης: Big deal με 13.000 δολάρια την ημέρα



    ΣΧΟΛΙΑ