• Business

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Πώς εξελίσσεται το project στη μικρή λιανική – Τι λέει για τον ανταγωνισμό


    Ικανοποίηση επικρατεί στην ΑΒ Βασιλόπουλος για την εξέλιξη του project AB Shop & Go που αφορά στην επέκταση της εταιρείας στη μικρή λιανική μέσω franchise. Όπως λέει στο mononews.gr, o κ. Δημήτρης Παπαχρυσάνθου, Wholesale & Affiliate Retail Director της αλυσίδας, παρότι το πρόγραμμα είναι ακόμη στην αρχή (ξεκίνησε πριν από μόλις τρεις μήνες), υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και τονίζει πως μέχρι στιγμής έχουν γίνει περίπου 400 επικοινωνίες με υποψήφιους συνεργάτες, οι οποίοι ενδιαφέρονται κυρίως για τις περιοχές του Κέντρου της Αθήνας και της Νότιας και Δυτικής Αττικής.

    Σύμφωνα με τον κ. Παπαχρυσάνθου, έχουν ολοκληρωθεί ήδη 3 συνεργασίες και παράλληλα «τρέχουν» άλλες 6, οι οποίες είναι σε διαδικασία προετοιμασιών και ανακαίνισης ενώ είναι στην τελική ευθεία έχουν μπει οι συζητήσεις με 10 ακόμη υποψηφίους. Ο ίδιος εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξος για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί για τη δημιουργία περίπου 20 σημείων τη φετινή χρονιά, δηλώνοντας πεπεισμένος ότι η αγορά θα αξιολογήσει θετικά την πρόταση της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία όπως λέει είναι αρκετά δελεαστική ειδικά στο κομμάτι της χρηματοδότησης των επενδύσεων που χρειάζεται να γίνουν στο κατάστημα.  Να σημειωθεί πως η πρόταση της ΑΒ περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση έως και του 80% της αρχικής επένδυσης με πλαφόν τα 100.000 ευρώ υπό μορφή δανείου, το οποίο θα εξοφλείται άτοκα στα χρόνια που διαρκεί η σύμβαση (συνήθως από 5 έως 7 χρόνια).

    Ο κ. Παπαχρυσάνθου κληθείς να σχολιάσει τον ανταγωνισμό και την έντονη κινητικότητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, υπογραμμίζει πως η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις ζυμώσεις που γίνονται και στο κομμάτι της μικρής λιανικής (δυναμική ανάπτυξη των ΟΚ Market και της Μούχαλης Α.Ε.Ε), αλλά και τις φήμες περί εισόδου νέου παίκτη, ωστόσο σπεύδει να τονίσει πως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η στόχευση της ΑΒ παραμένουν ως έχουν.

    Με ψυχραιμία αντιμετωπίζει και την έλευση του Μασούτη στην Αττική, λέγοντας πως δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι θεαματικά στους συσχετισμούς στην αγορά, παρά την ώθηση που αδιαμφισβήτητα θα πάρει στο πρώην δίκτυο της Προμηθευτικής.

    Όσον αφορά στην πορεία της κατανάλωσης και πόσο τον προβληματίζει, ο κ. Παπαχρυσάνθου σημειώνει πως η μικρή λιανική έχει πιεστεί διαχρονικά από την επέκταση των μεγάλων αλυσίδων και δεν αντιμετωπίζει τόσο μεγάλο πρόβλημα, όσο τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, αντίθετα δηλώνει πεπεισμένος ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

    Στα σχέδια της ΑΒ είναι να επικοινωνήσει ακόμη περισσότερο το νέο project, AB Shop & Go. Έτσι μετά την συμμετοχή στην Έκθεση ΚΕΜ Franchise, ετοιμάζεται να λάβει μέρος και στην έκθεση KEM Franchise στην Θεσσαλονίκη το Νοέμβριο του 2018, προκειμένου να έρθει σε επαφή και με τους ενδιαφερόμενους από την περιοχή της Θεσσαλονίκης.

    Να σημειωθεί πως η αξία της αγοράς των παντοπωλείων της γειτονιάς ή αλλιώς convenience stores μόνο στην Αθήνα υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ ενώ πανελλαδικά φθάνει το 1 δισ. ευρώ.

    Στόχος της ΑΒ είναι η κατάκτηση μεριδίου της τάξης του 50% μέσα στην επόμενη πενταετία, μέσα από την λειτουργία συνολικά 100 καταστημάτων AB Shop & Go σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

    Ήδη, λειτουργούν 12 τέτοια σε διάφορα σημεία της πρωτεύουσας.

    Συνολικά, το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί σήμερα πάνω από 410 καταστήματα σε όλη την χώρα ενώ το μερίδιο της υπολογίζεται ότι πλησιάζει το 22%.



    ΣΧΟΛΙΑ