Σε μια εποχή όπου η αυθεντικότητα επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο, η Vespa τιμά το ίδιο της το παρελθόν με έναν τρόπο καθηλωτικό. Η νέα συλλεκτική έκδοση Officina 8 δεν είναι απλώς μια στυλιστική ανανέωση· είναι ένας φόρος τιμής στην καρδιά της δημιουργίας της, στο ιστορικό Πειραματικό Τμήμα της Pontedera, εκεί όπου γεννήθηκε ο θρύλος. Με έντονο βιομηχανικό μπλε, φινιρίσματα από αλουμίνιο και χαλκό, και λεπτομέρειες που ανακαλούν τον κόσμο της αεροναυπηγικής και του ιταλικού workwear, οι Vespa Primavera και GTV μεταμορφώνονται σε σύμβολα δεξιοτεχνίας, καινοτομίας και σπάνιας γοητείας. Το όνομα Officina 8 δεν είναι απλώς αναφορά σε ένα σημείο του εργοστασίου — είναι μια υπενθύμιση ότι το design μπορεί να είναι επανάσταση με ρόδες.

Οι ρίζες ενός θρύλου

Στο εργοστάσιο της Piaggio στην Pontedera, υπό ανακατασκευή μετά το πέρασμα του πολέμου, το Officina 8 ήταν η έδρα του διάσημου Πειραματικού Τμήματος. Αυτό ήταν το πιο πρωτοποριακό τμήμα, όπου διαμορφώθηκαν τα πιο τολμηρά έργα. Ξεκινώντας από τα τέλη της δεκαετίας του ’40, εργάστηκαν εκεί σχεδιαστές, μηχανολόγοι, μηχανικοί, αρχιτεχνίτες μεταλλουργοί και δοκιμαστές. Όλοι επαγγελματίες με τεράστιες δεξιότητες, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από την αεροναυπηγική βιομηχανία.

1

Ήταν τα χρόνια της αναγέννησης και ολόκληρη η Ευρώπη, η οποία προσπαθούσε να ανακάμψει μετά τα σκοτεινά χρόνια του πολέμου, σαρώθηκε από απίστευτες ζυμώσεις αναγέννησης και δημιουργικότητας. Μια αίσθηση πρωτόγνωρης ελευθερίας και πίστης σε ένα μέλλον που έπρεπε να οικοδομηθεί ενέπνευσε μία σειρά από εξαιρετικά οραματικά έργα.

Vespa Officina 8

Στο Officina 8 υλοποιήθηκαν για πρώτη φορά νέες ιδέες, ακόμη και οι πιο επαναστατικές: το εργαστήριο είδε τον σχεδιασμό και την επακόλουθη δημιουργία πρωτοτύπων της πρώτης Vespa, τόσο για μαζική παραγωγή όσο και για αγώνες και ρεκόρ. Τα σχήματα για τους μεταλλουργούς, τα ειδικά μοντέλα πλαισίου και η χύτευση άμμου για τους πειραματικούς κινητήρες, όλα γίνονταν εσωτερικά. Στη συνέχεια, το πρωτότυπο μεταβιβαζόταν στους δοκιμαστές δρόμου, οι οποίοι, μετά από δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, αποφάσιζαν για το μοντέλο που θα συμπεριληφθεί στην παραγωγή ή τα νέα αγωνιστικά οχήματα.
Εδώ γεννήθηκαν οι κομψές γραμμές και το διαχρονικό στυλ της Vespa.

Μια περιζήτητη μπλε και χρυσή καρφίτσα, με τις λέξεις “Piaggio 8”, καρφιτσωμένη στη φόρμα εργασίας, ξεχώριζε τους τεχνικούς του πιο μυστικού και πολυπόθητου τμήματος του εργοστασίου. Η εργασία σε αυτούς τους χώρους, απρόσιτους για όλους τους άλλους, πιστοποιούσε την αριστεία ενός μηχανικού σχεδιασμού, καθώς και ενός μηχανολόγου, ενός σχεδιαστή ή ενός οδηγού δοκιμών. Η Vespa που κατέρριψε 17 παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής το 1950, η θρυλική “98 Corsa” που πέτυχε το ρεκόρ ιπτάμενου χιλιομέτρου το 1951 και εκείνες που κυριάρχησαν στον εξαντλητικό off-road αγώνα “Six Days”, είναι μερικά μόνο από τα ειδικά κατασκευασμένα αριστουργήματα που δημιουργήθηκαν στο Officina 8.

Vespa Officina 8

Κάθε κομμάτι κατασκευάστηκε με φροντίδα και δεξιοτεχνία, ενισχύοντας τη χειροποίητη εργασία, που χαρακτηρίζει την πιο πολύτιμη ιταλική κατασκευή. Το ταλέντο και οι τεχνικές δεξιότητες ήταν τόσο υψηλές που κάθε όχημα που βγήκε από το Officina 8 ήταν ένα μοναδικό υπόδειγμα, συνδυάζοντας την καλύτερη τεχνολογία της εποχής με το στυλ και την κομψότητα που θα έκανε τη Vespa διάσημη.

Officina 8: Μια νέα έκδοση γεννιέται

Η αποκλειστική εμφάνιση Officina 8 ντύνει τα εμβληματικά μοντέλα της γκάμας: τη Vespa Primavera – στους κυβισμούς 50, 125 και 150 cc – που αντιπροσωπεύει τη νεότερη και πιο ανέμελη ψυχή της Vespa, και την ισχυρή Vespa GTV 310, με τον χαμηλό προβολέα και το γυμνό τιμόνι που την καθιστούν την πιο αυθεντικά σπορ Vespa.

Οι Vespa Primavera και Vespa Gtv Officina 8 ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά για το αποκλειστικό χρώμα Officina 8 Blue, μια έντονη απόχρωση βιομηχανικού μπλε με ειδικό ματ μεταλλικό φινίρισμα που μας γυρίζει πίσω στον χρόνο, φέρνοντας στο νου τα βιομηχανικά περιβάλλοντα του παρελθόντος: μηχανήματα, όπως μέγγενες, τόρνοι και τροχοί λείανσης, καθώς και πρακτικά, ανθεκτικά ρούχα εργασίας.

Vespa Officina 8

Μια χρωματική επιλογή που δημιουργεί μια πρωτότυπη αντίθεση με εκλεπτυσμένα σατινέ μεταλλικά φινιρίσματα, τα οποία είναι επίσης εξαιρετικά υποβλητικά: αλουμίνιο, που τονίζει την περίμετρο της ποδιάς και τα πλαίσια των φώτων, και χαλκός, που διακοσμεί τις γρίλιες της γραβάτας και τις ζάντες, οι οποίες επίσης διαθέτουν γυαλισμένα κανάλια.

Χρώματα και υλικά τυπικά των μηχανολογικών εργαστηρίων και του αεροναυπηγικού κόσμου, αλλά όχι μόνο: η Vespa Officina 8 διαθέτει επίσης την πολυπόθητη χάλκινη-μπλε καρφίτσα που φορούσαν με υπερηφάνεια τα μέλη του ιστορικού Πειραματικού Τμήματος. Στο εσωτερικό της ποδιάς, η τρισδιάστατη πλακέτα αφιερωμένη σε αυτό το μοντέλο επανερμηνεύει τη διάσημη καρφίτσα, σύμβολο πάθους και δεξιοτεχνίας.

Vespa Officina 8

Η σέλα με διπλή ταπετσαρία είναι επίσης φινιρισμένη με ιδιαίτερη προσοχή: η σέλα με οριζόντια θερμομόνωση περιβάλλεται από διπλή ραφή σε αντίθεση, ενώ τα γυαλισμένα χάλκινα πριτσίνια αποτελούν περαιτέρω αναφορά στην παράδοση. Η Vespa GTV Officina 8 περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό ένα σκληρό κάλυμμα στο χρώμα του αμαξώματος, αναφορά στα χαρακτηριστικά φέρινγκ των αγωνιστικών Vespa, που κάνει την εμφάνισή της ακόμα πιο σπορ.
Το επίπεδο εξοπλισμού συμπληρώνεται από πολλές λεπτομέρειες σε μαύρο ματ χρώμα και τους σπορ “bar end” καθρέπτες, επίσης σε μαύρο ματ.

Vespa Officina 8

Welcome kit

Κάθε Vespa Officina 8 θα συνοδεύεται από ένα κομψό Welcome Kit. Ένα υποβλητικό μεταλλικό κουτί, με φινίρισμα στα χρώματα αυτής της ειδικής έκδοσης, περιέχει το Βιβλίο Κατόχου. Ένας πολύτιμος τόμος που, ξεκινώντας από τα πρωτότυπα αρχειακά ντοκουμέντα, ιχνηλατεί την ιστορία του Πειραματικού Τμήματος, της θρυλικής Officina 8, όπου οραματιστές και λαμπροί τεχνικοί διαμόρφωσαν το μέλλον, δημιουργώντας μια μοναδική ιστορία τεχνολογικής καινοτομίας και σχεδιασμού.

Vespa Officina 8

Διαβάστε επίσης:

Ιδού το νέο Nissan Leaf

Volvo EX90: Πρωτόγνωρη τεχνολογία ήχου

Θεόδωρος Πανταλέων: Ο ποιητής του ελληνικού υπερρεαλισμού και ζωγράφος της ρέμβης