Η Ford Motor Company και η McDonald’s Αμερικής σύντομα θα προσφέρουν στα οχήματα της πρώτης μία διεγερτική δόση… καφεΐνης αξιοποιώντας το στοιχείο ενός γνώριμου προϊόντος της πρωινής μας ρουτίνας σε εξαρτήματα αυτοκινήτων. Όπως είναι, για παράδειγμα, το πλαίσιο των εμπρός φωτιστικών σωμάτων.
Κάθε χρόνο εκατομμύρια τόνοι από αποξηραμένες φλούδες κόκκων του καφέ αφαιρούνται κατά τη διαδικασία του καβουρδίσματος. Πλέον, η Ford και η McDonald’s συνεργάζονται με στόχο μία καινοτόμα χρήση αυτού του συστατικού, καθώς και οι δύο εταιρείες ανακάλυψαν ότι τα υπολείμματα των κόκκων του καφέ μπορούν να μετατραπούν σ’ ένα ανθεκτικό υλικό που μπορεί να ενισχύσει συγκεκριμένα εξαρτήματα που συναντάμε σήμερα στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Πιο συγκεκριμένα, οι φλούδες του καφέ, αφού θερμανθούν σε υψηλές θερμοκρασίες και σε συνθήκες χαμηλού οξυγόνου, στη συνέχεια αναμιγνύονται με πλαστικό και άλλα πρόσθετα, με το προϊόν που προκύπτει να μετατρέπεται σε σφαιρίδια, το οποίο με τη σειρά του μπορεί εύκολα να διαμορφωθεί σε διάφορα σχήματα.
Το συνθετικό αυτό υλικό πληροί τις προδιαγραφές ποιότητας για εξαρτήματα όπως το πλαίσιο των προβολέων και άλλα τμήματα του αυτοκινήτου που συναντώνται τόσο στην καμπίνα, όσο και κάτω από το εμπρός καπό. Τα εν λόγω εξαρτήματα αναμένεται να είναι περίπου 20% ελαφρύτερα, ενώ θα καταναλώνεται 25% λιγότερη ενέργεια κατά τη διαδικασία χύτευσής τους.
Η Ford εκτιμά μάλιστα ότι οι θερμικές ιδιότητες ενός τέτοιου προϊόντος είναι αισθητά καλύτερες σε σχέση με εκείνες του υλικού που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή. Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ford χρησιμοποιεί φλούδες από κόκκους του καφέ ως πρώτη ύλη για την κατασκευή συγκεκριμένων εξαρτημάτων στα αυτοκίνητά της.
«Η δέσμευση της McDonald’s στην καινοτομία μας εντυπωσίασε ταιριάζοντας στο δικό μας καινοτόμο όραμα και τις δράσεις βιωσιμότητας» δήλωσε η Debbie Mielewski, Ford senior technical leader, της ομάδας έρευνας βιωσιμότητας και «αναδυόμενων» υλικών. «Είναι κάτι που αποτελεί προτεραιότητα για τη Ford εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια και συγχρόνως ένα παράδειγμα προώθησης μιας κυκλικής οικονομίας, όπου διαφορετικές βιομηχανίες
συνεργάζονται και ανταλλάσσουν υλικά που, διαφορετικά, θα ήταν παράπλευρα προϊόντα ή απόβλητα.»
https://www.youtube.com/watch?v=pEwWgnJl6m4&feature=youtu.be
«Όπως η McDonald’s, έτσι και η Ford δεσμεύεται στην ελαχιστοποίηση των αποβλήτων αναζητώντας πάντα καινοτόμους τρόπους για την προώθηση αυτού του στόχου» δήλωσε ο Ian Olson, senior director, παγκόσμιας βιωσιμότητας της McDonald’s. «Βρίσκοντας ένα τρόπο να χρησιμοποιούμε τις φλούδες του καφέ ως πρώτη ύλη, αναδεικνύουμε τον τρόπο με τον οποίο η συνεργασία των δύο εταιρειών μπορεί να συμβάλλει ακόμα περισσότερο στην κυκλική οικονομία.»
Η συνεργασία των Ford και McDonald’s είναι το πιο πρόσφατο δείγμα των καινοτόμων διαδικασιών που εφαρμόζουν αμφότερες οι εταιρείες για την προστασία τόσο των ίδιων των προϊόντων τους, όσο και του περιβάλλοντος. Στο συγκεκριμένο project συμμετέχει επίσης η Varroc Lighting Systems, η οποία προμηθεύει τους προβολείς, καθώς και η Competitive Green Technologies, που επεξεργάζεται τις φλούδες του καφέ.

Με μία αυξανόμενη γκάμα βιώσιμων υλικών, η Ford στοχεύει στη διεύρυνση της χρήσης ανακυκλωμένων και ανανεώσιμων πλαστικών στα οχήματά της σε όλο τον κόσμο.
Η McDonald’s και η Ford σκοπεύουν να συνεχίσουν να διερευνούν τρόπους για τη συνεργατική χρήση των αποβλήτων ως πρώτης ύλης προωθώντας παράλληλα τους στόχους βιωσιμότητας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χατζηδάκης προς κτηνοτρόφους Κρήτης: «Το συντομότερο δυνατόν η πληρωμή της βασικής ενίσχυσης»
- Ανδρουλάκης: «Δεν ονομάζεται ανάπτυξη το ξεπούλημα της ελληνικής περιουσίας στην παραμεθόριο»
- Καλιφόρνια: Ουρές χιλιομέτρων για δωρεάν τρόφιμα λόγω του shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης
- Γιόργκενσεν (Επίτροπος Ενέργειας): Στρατηγικής σημασίας ο αγωγός διασύνδεσης «Great Sea Interconnector»
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
«Έχω ένα κομμάτι του Παρθενώνα» – Τιμητική εκδήλωση για τον Χιλιανό που επέστρεψε θραύσμα από την Ακρόπολη
H πρέσβης τον αγαπά κι αυτός αγαπά τη Μύκονο – Ο Olivier Rousteing είπε αντίο στον Balmain μετά από 14 χρόνια στον ρόλο του καλλιτεχνικού διευθυντή