AUTO

Ταξιδεύουμε σύννομα με Mustang GT!


Εκ πεποιθήσεως αλλά και εξ’ ανάγκης ώστε να βγει το πρόγραμμα επαναφορτίσεων. Είναι το πιο ενδιαφέρον οδηγικά, ηλεκτρικό όχημα.

Η Mustang Mach E είναι το ηλεκτρικό SUV της Ford. Το έχω οδηγήσει σε διάφορες εκδόσεις και έχω μια θετική άποψη – σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά – για την οδική του συμπεριφορά. Η έκδοση GT διαθέτει 487PS είναι τετρακίνητη και το βάρος της φτάνει τους 2.2tn. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό όχημα πόσο μάλλον στο πορτοκαλί χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής μας. Μαζί της ταξιδέψαμε από την Αθήνα ως τη Ναύπακτο και πίσω. Είχαμε από πριν προγραμματίσει δυο επαναφορτίσεις στον Ψαθόπυργο, αποδείχτηκε στην πράξη σωστή επιλογή.

Ξεκινήσαμε για το ταξίδι με την μπαταρία των 88kwh στο 100%. To αυτοκίνητο έδινε αυτονομία 360km. Μετά από 220km με ρυθμό 120 – 130 km/h, χρήση κλιματισμού 3 άτομα με αποσκευές διημέρου φτάσαμε στον Ψαθόπυργο με την μπαταρία να δείχνει 40% και την αυτονομία στα 160km. Εκεί επιλέξαμε ταχυφόρτιση συνεχούς ρεύματος με ρυθμό 50kw/h (σ.σ: σημειώστε πως η Mustang μπορεί να φορτίσει ακόμη και με ρυθμό 150kw/h) και μετά από 40 min το 40% είχε γίνει 80%. Δεν έχει νόημα να περιμένεις να πάει στο 100% καθώς ο ρυθμός φόρτισης πέφτει στο τελευταίο 20% λόγω του τρόπου λειτουργίας των μπαταριών ιόντων λιθίου. Φτάσαμε στον προορισμό μας κινηθήκαμε τοπικά ως το Σκάλωμα Φωκίδας.

Το Mustang Mach E GT είναι απολαυστικό στην οδήγηση. Διαθέτει τρία προγράμματα Whisper, Active και Untamed όπως τα υπόλοιπα Mustang. Έχει επίσης και το Untamed Plus για οδήγηση στην πίστα. Ότι πρόγραμμα και να έχεις το αυτοκίνητο είναι απίστευτα γρήγορο. Πιο γρήγορα προσπερνάς, απ’ ότι σκέφτεσαι ότι θες να προσπεράσεις. Εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που στρίβει. Έχει μια σπορτίφ συμπεριφορά που δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση SUV. Ούτε καν μια έκδοση ST της Ford. Η Mustang θυμίζει Mustang! Έστω και με τον «ψεύτικο» ήχο που είναι ερεθιστικός. Σηκώνει φρύδι αν την πιέσεις στη στροφή όπως το διάσημο κουπέ που φέρει το όνομά του. Έχει χαρακτήρα ακόμη και αν την πιέσεις πολύ, το πρώτο που διαμαρτύρονται είναι τα ελαστικά.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε τα εξαιρετικά Pirelli P Zero διαστάσεως 245/45/20 με άριστη κατευθυντικότητα αλλά και επαναφορά αν στιγμιαία τα παραμορφώσεις. Είναι σημαντικό να μην ξεχνάς ότι οδηγείς ένα όχημα 2.2tn που επιταχύνει πιο γρήγορα από τα περισσότερα σπορ αυτοκίνητα. Αναμφισβήτητα στις μεσαίες επιταχύνσεις είναι το πιο γρήγορο Mustang όλων των εποχών με σταθερή ροπή 90kgm! Μου έκανε τρομερή εντύπωση η σταθερότητά της στις γρήγορες καμπές. Σαν ένα σώμα έστριβε και η ενδοτικότητα της ανάρτησης είναι σύμμαχος του οδηγού. Το Mustang GT, πάει, κρατάει και δεν κοπανάει, σπάνιος συνδυασμός.

Ξεκινήσαμε για την επιστροφή στην Αθήνα με την μπαταρία στο 52%, φτάσαμε Ψαθόπυργο με 39%. Είχα φύγει με χρονικό περιθώριο, ανησυχώντας αν θα βρω κάποιον άλλον να φορτίζει στο μοναδικό γρήγορο φορτιστή (50kw DC) που διαθέτει το πρατήριο ενέργειας. Όπερ και εγένετο με μια ολοκαίνουργια BMW ix 40 η οποία είχε εκκινήσει από τα Γιάννενα και σταμάτησε εκεί για ανεφοδιασμό. Μετά από 15 λεπτά αναμονής, μπήκαμε στη φόρτιση και χρειάστηκαν 45min για να φτάσουμε στο 80%. Ξεκινήσαμε για Αθήνα με τον ίδιο ρυθμό 120-130km/h. Φτάσαμε με την μπαταρία στο 11% άρα η κατανάλωση επιβαρύνθηκε κατά 9% σε σχέση με το αρχικό ταξίδι. Το αποδίδω στην αύξηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας λόγω ταχυφόρτισης. Όπως και να έχει η Mustang μας πήγε και μας έφερε απροβλημάτιστα. Είναι βέβαια καθοριστικό να έχεις από πριν προβλέψει τις ανάγκες φόρτισης που θα προκύψουν και να είσαι ακριβής στον προγραμματισμό σου. Κατανοώ πως αυτό δεν είναι εύκολο για όλους.

Στο ταξίδι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπερέχει καθώς είναι εντελώς αθόρυβο. Πρώτον απουσιάζει ο θόρυβος και οι κραδασμοί του θερμικού κινητήρα. Δεύτερον έχει πολύ μικρότερες ανάγκες ψύξης, κατ’ επέκταση πολύ μικρότερες οπές για απαγωγή θερμότητας άρα πολύ λιγότερους στροβιλισμούς αέρα και αεροδυναμικούς θορύβους. Κινούμενοι σύννομα, φτάσαμε στον προορισμό μας ατσαλάκωτοι και ξεκούραστοι. Στο δια ταύτα και όσον αφορά στην Ford Mustang GT: Είναι απίστευτα γρήγορη στις επιταχύνσεις, έχει κράτημα σπορ αυτοκινήτου και χώρους SUV. Κι όμως γίνονται!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mustang GT

Δυο ηλεκτροκινητήρες

Ισχύς: 487PS

Ροπή: 860Nm

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Μιας σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3.7 sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Μεικτή κατανάλωση: 22kwh/100 km (δοκιμής)

Εκπομπές CO2: 0 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0 €

Βάρος: 2198 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.743/1881/1.613 mm

Μεταξόνιο: 2.984 mm

Χώρος αποσκευών: 402+100lt

Τιμή: από 80.000€

Ο κόλπος της Ναυπάκτου και στο βάθος η γέφυρα.

Διαβάστε επίσης

To VW ID.5 στην Ελλάδα!



ΣΧΟΛΙΑ