• AUTO

    Ράλι Κροατία: Νίκη Evans με Toyota GR Yaris!


    Ο Ουαλός οδηγός ανεβαίνει στην κορυφή της βαθμολογίας με αυτή την πολυαναμενόμενη νίκη.

    Ο Elfyn Evans πέτυχε τη νίκη στο Ράλι Κροατίας χτες, ανεβαίνοντας στην κορυφή της βαθμολογίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA. Ένα λάθος από τον Thierry Neuville το πρωί του Σαββάτου βοήθησε τον Ουαλό να ανέβει πρώτος στη γενική κατάταξη με Toyota GR Yaris.

    Μετά διατηρώντας τον ρυθμό του και απομακρύνθηκε από τον οδηγό της M-Sport Ford Puma Ott Tänak στον υπόλοιπο αγώνα και κέρδισε με διαφορά 27 δευτερολέπτων.

    Η νίκη του, πρώτη μετά το Secto Rally Φινλανδίας το 2021 και πρώτη της καριέρας του στην άσφαλτο, ανέβασε τον Evans από την πέμπτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος στην πρώτη όπου ισοβαθμεί με τον Sébastien Ogier μετά τον τέταρτο αγώνα σε σύνολο 13. Αμφότεροι έχουν από 69 βαθμούς με τον Οζιέ να είναι πρώτος γιατί έχει δυο νίκες σε Μονακό και Μεξικό.

    Ο Kalle Rovanperä είναι 3ος μόλις έναν πόντο πίσω και ο Tänak 4ος με 4 βαθμούς διαφορά.

    Μιλώντας μετά τη νίκη του ο Evans είπε: «Προφανώς εργαζόμαστε για αυτό εδώ και πολύ καιρό, αλλά όλα φαίνονται τόσο ασήμαντα αυτή τη στιγμή – αναφερόμενος στο θάνατο του φίλου και οδηγού Craig Breen. Αφού ολοκληρώθηκε ο αγώνας αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε. Υποσχεθήκαμε στην οικογένεια του Κρεγκ ότι θα απολαύσουμε το Σαββατοκύριακο και το κάναμε. Όλοι μας, τους σκεφτόμαστε αυτή τη στιγμή».

    Η ομάδα του Toyota Gazoo Racing διατήρησε το αήττητο ρεκόρ Ράλι Κροατίας, ενώ αύξησε επίσης το προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών έναντι της Hyundai Motorsport στους 29 βαθμούς. Στην πρώτη εξάδα τερμάτισαν 4 Yaris, ένα i20 και ένα Puma.

    Το πρώτο φετινό Ράλι σε ασφάλτινο τεράιν έδωσε τρομερή δράση και ο Tänak φάνταζε έτοιμος να γίνει πραγματική απειλή για τον Evans καθώς είχε ανταγωνιστικό ρυθμό νωρίς το απόγευμα του Σαββάτου.

    Ωστόσο, ένα πρόβλημα μετάδοσης εμπόδισε τη φόρτιση της μπαταρίας στο υβριδικό σύστημα του Puma οπότε ο Εσθονός έφτασε στον τερματισμό 31,6 δευτερόλεπτα μπροστά από το Lappi.

    Ο Φινλανδός δεν είχε αυτοπεποίθηση σε μερικά από τα πιο βρώμικα τμήματα του δρόμου, αλλά η συνέπεια τον αντάμειψε, ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο με Hyundai i20 N έτσι είναι τώρα στην 6η θέση της βαθμολογίας (31 βαθμοί). Ένα καλό αποτέλεσμα μετά την εγκατάλειψη στο Μεξικό.

    Πίσω του ήταν μια τριάδα Toyota με επικεφαλής τον πρωταθλητή Rovanperä, να υπολείπεται στο τέλος 19,7 sec. Ο Φινλανδός είχε βρεθεί εκτός δεκάδας μετά την αλλαγή τροχού στη δεύτερη ειδική (SS2) την Παρασκευή, αλλά ανέβηκε με μια εντυπωσιακή προσπάθεια ανάκαμψης για να τερματίσει τελικός 4ος.

    Αξίζει να τονιστεί ότι ξεπέρασε τον Sébastien Ogier την Κυριακή το πρωί και κατέκτησε την τέταρτη θέση στη γενική, κερδίζοντας τον συναθλητή του με διαφορά μόλις 9,7 δευτερόλεπτα. Ο Ogier, ο οποίος βρίσκονταν μόνος επικεφαλής της βαθμολογίας του πρωταθλήματος πριν από αυτό το ράλι, δεν κατάφερε να κερδίσει στην Κροατία.

    Υστερούσε από τον νικητή Evans με 1: 28 στον τερματισμό. Ο Γάλλος επίσης σταμάτησε για να αλλάξει τροχό ενώ προηγούνταν την Παρασκευή και δέχτηκε περαιτέρω απώλειες με τη μορφή χρονικών ποινών. Συνολικά, η απώλεια χρόνου του ανήλθε σε περίπου δυόμισι λεπτά.

    Ο Katsuta έφερε το 4ο Toyota στην πρώτη εξάδα μπροστά από τον Pierre-Louis Loubet, ο οποίος έφερε το Puma στον τερματισμό με πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. Ο νικητής του WRC2 Yohan Rossel, ο Nikolay Gryazin και ο Oliver Solberg ολοκλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

    Επόμενος αγώνας από 11 -14/5 το Vodafone Rally de Portugal στα Matosinhos. Θυμίζουμε ότι ο 10ος αγώνας του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί στη χώρα μας – EKO Acropolis Rally – από 7-10/9.

    Τελική κατάταξη:

    1. E Evans / S Martin Toyota GR Yaris 2h 50m 54.3s
    2. O Tänak / M Järveoja Ford Puma  +27.0s
    3. E Lappi / J Ferm Hyundai i20 N +58.6s
    4. K Rovanperä / J Halttunen Toyota GR Yaris  +1m 18.3s
    5. S Ogier / V Landais Toyota GR Yaris +1m 28.0s
    6. T Katsuta / A Johnston Toyota GR Yaris +2m 22.5s

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ