• AUTO

    Οδηγούμε την υβριδική Mercedes GLA 200!


    Το προσθιοκίνητο SUV της Mercedes με τον ήπιο υβριδικό βενζινοκινητήρα 1.3lt/163PS αποτελεί μια ώριμη πρόταση.

    Έχουν περάσει 10 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση της GLA, ήταν η εποχή που ξεκίνησαν να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή τα SUV μεσαίου μεγέθους. Η GLA διατηρεί τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό της Mercedes με καθαρές γραμμές και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, ενώ με την τελευταία ανανέωση παρατηρούμε σημαντικές βελτιώσεις εξωτερικά, οι οποίες ήταν ακόμη πιο εμφανείς στο μοντέλο δοκιμής μας με το πακέτο AMG.

    Εντυπωσιακό το εμπρός μέρος, με την διάτρητη εισαγωγή αέρα να μαγνητίζει το βλέμμα δίνοντας μια ψευδαίσθηση περιστροφής του πλέγματος γύρω από το σήμα, τονίζοντάς το. Νέοι προβολείς led, πιο αεροδυναμικό σχήμα στα κάτω άκρα του προφυλακτήρα με μορφοποιητές οι οποίοι κατευθύνουν την ροή του αέρα τόσο προς τον κινητήρα όσο και προς τα εμπρός ελαστικά για καλύτερη ψύξη.

    Μερικά ακόμη γνωρίσματα του πακέτου AMG, οι δύο μυώδεις απολήξεις  στο καπό του αυτοκινήτου, εξωτερικά καλύμματα θόλων στο χρώμα του αυτοκινήτου (μεταλλικό κόκκινο «Patagonia» στο αυτοκίνητο δοκιμής), πλαϊνοί καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, AMG ζάντες αλουμινίου 20’’ πολλαπλών ακτινών σε μαύρο χρώμα, μπάρες οροφής σε μαύρο χρώμα, διαμόρφωση διαχύτη στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα, αεραγωγοί σε οβάλ σχήμα για τους πίσω τροχούς και δύο απολήξεις εξάτμισης σε οβάλ σχήμα (θυμίζει θύρα Type C).

    Το άνοιγμα της πόρτας είναι «βαρύ» και στιβαρό, όπως αρμόζει στον premium χαρακτήρα της εταιρίας, ταυτόχρονα η πρόσβαση είναι άνετη και εύκολη, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερη κατηγορίας. Καθίσματα από συνθετικό δέρμα ARTICO / ύφασμα μικροϊνών περιβάλλουν το σώμα του οδηγού με αρκετές επιλογής ρύθμισης ώστε να έρθει ακριβώς στα μέτρα του.

    Η ορατότητα είναι απρόσκοπτη, το παρμπρίζ αλλά και τα πλαϊνά παράθυρα έχουν ικανό μέγεθος ώστε να έχουμε περιμετρική εποπτεία. Ποιοτικά υλικά χωρίς υπερβολές δημιουργούν αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης, με τους χαρακτηριστικούς στρογγυλούς περιστροφικούς αεραγωγούς για το σύστημα ψύξης / θέρμανσης να αποτελούν την ταυτότητα της εταιρίας.

    Πολυλειτουργικό τιμόνι με flat bottom σε δέρμα nappa  και δύο σειρές κουμπιών, όπου τα περισσότερα από αυτά είναι αφής. Μας πήρε λίγο χρόνο στην αρχή για να προσαρμοστούμε και να αντιληφθούμε τον τρόπο λειτουργείας τους μέχρι να συνειδητοποιήσουμε πόσο εύχρηστα είναι τελικά.

    Ψηφιακή οθόνη οργάνων (all-digital) με ευδιάκριτες τις πληροφορίες και με μεγάλο ατού πως μπορούμε στο κέντρο να επιλέξουμε να βλέπουμε τους χάρτες, τις πληροφορίες ταξιδιού, το οικολογικό μας σκορ, την λίστα τραγουδιών μας με αποτέλεσμα να μειώνεται η απόσπαση προσοχής μας, καθώς  έχουμε τα πάντα μπροστά μας.

    Στην κεντρική κονσόλα οθόνη 10,25’’ για τα πολυμέσα και ασύρματη συνδεσιμότητα με το κινητό (Apple car play & Android auto), χειριστήρια για τον διζωνικό κλιματισμό, ενώ η απουσία του επιλογέα ταχυτήτων (ο οποίος είναι δεξιά πίσω από το τιμόνι) δημιουργεί αποθηκευτικούς χώρους για το ποτήρι ή για το κινητό, ενώ ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχει και ένα μεγάλο βαθύ ντουλαπάκι που εξυπηρετεί πολύ. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και η πανοραμική οροφή ενισχύουν την αίσθηση ελευθερίας τόσο στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων όσο και τον πίσω.

    Κάτω από το καπό, ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,3lt/163 PS (συν 10kw/14 PS από τον ηλεκτροκινητήρα) ροπής 270 Nm, μεταφέρει ομαλά την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-DCT με αλλαγές που δεν τις νιώθεις καν, ενώ για την επιλογή της σχέσης γίνεται εξαιρετική διαχείριση ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (comfort, eco, dynamic, indivivual) βελτιστοποιώντας  την οικονομική – οικολογική ή και την πιο δυναμική οδήγηση.

    Ευχάριστο συνολικά και δεν θα κρύψουμε το χαμόγελο μας στο άκουσμα της βαλβίδας ανακούφισης (σκάστρα) κατά την εκτόνωση της πίεσης από τον υπερσυμπιεστή παρόλο που ο ήχος του κινητήρα γίνεται αισθητός μόνο όταν βυθίσουμε το πεντάλ του γκαζιού και ανέβουν οι στροφές του κινητήρα πάνω από 4000 rpm, χρειάστηκε ελάχιστες φορές η αλήθεια είναι.

    Χαμηλή κατανάλωση περίπου στα 7,2 lt/100 km κατά την διάρκεια της μιας εβδομάδας που έγινε η δοκιμή μας, ενώ το 48 V ήπιο υβριδικό σύστημα συνεισφέρει αποδοτικά, μειώνοντας ταυτόχρονα και τις εκπομπές ρύπων.

    Στο αυτοκίνητο δοκιμής, που διέθετε τον έξτρα εξοπλισμό του πακέτου AMG, η ανάρτηση είναι ελαφρώς χαμηλωμένη, παραμένει όμως αυτή η αρχοντική άνεση που χαρακτηρίζει την εταιρία. Γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξασφαλίζουν ασφαλές και στιβαρό «πάτημα», ικανοποιητική απόσβεση στις λακκούβες και στις κακοτεχνίες του οδικού μας δικτύου, ενώ η γενικότερη αίσθηση είναι ενδοτική, όχι σκληρή, παρόλο που οι τροχοί είναι 20’’ και το λάστιχο έχει χαμηλό προφίλ.

    Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και σε λογικό επίπεδο αν αναλογιστούμε κιόλας πως πρόκειται για SUV των 1570kg. Το τιμόνι προσφέρει άμεση απόκριση και ακρίβεια καθώς έχει το απαραίτητο βάρος και αίσθηση.

    Η εμπειρία του ταξιδιού έχει βελτιωθεί. Περισσότερος χώρος για τους επιβάτες, ωραία και ξεκούραστη ποιότητα κύλισης, μειωμένα επίπεδα θορύβου απομονώνοντας τους εξωτερικούς θορύβους και πληθώρα συστημάτων για την ασφαλή μας μετακίνηση. Πραγματικά έχει δοθεί μεγάλη προσοχή ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας.

    Ένα απλό παράδειγμα είναι πως η κάμερα οπισθοπορείας  βρίσκεται μόνιμα στο εσωτερικό δίπλα στα φώτα της πινακίδας και βγαίνει μόνο όταν επιλέγουμε την όπισθεν και αυτό έχει μεγάλη σημασία καθώς δεν είναι εκτεθειμένη, άρα δεν λερώνεται και μας μεταφέρει τέλεια την εικόνα στην οθόνη μας κατά το παρκάρισμα.

    Άλλα συστήματα όπως ο προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας (Αdaptive Cruise control), η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η ηχητική προειδοποίηση για εμπόδιο εμπρός, το αυτόματο φρενάρισμα σε έκτακτες περιπτώσεις, η ειδοποίηση για το τυφλό σημείο, η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και άλλα συντελούν στη βελτίωση της ενεργητικής ασφάλειας. Μέσω αυτών περιορίζεται η πιθανότητα σύγκρουσης και η καθημερινή μετακίνηση γίνεται πιο ξεκούραστη και ευχάριστη.

    Να προσθέσουμε πως ενώ ο χαρακτήρας του οχήματος είναι εντός δρόμου. Παραταύτα δεν θα διστάσει και σε εκτός δρόμου διαδρομή μέχρι εκεί που επιτρέπουν τα ελαστικά αλλά και τα 14 εκατοστά ύψους από το έδαφος.

    Στην κατηγορία αυτή των μεσαίων SUV, το ενδιαφέρον αυξάνεται συνεχώς και το κοινό γίνεται πιο ευρύ. Απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες και σε εταιρίες για τον στόλο τους. Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός: BMW X1, Audi Q3, Volvo XC40 και Range Rover Evoque. Το ξεχωριστό στυλ και οι πάρα πολλές επιλογές σε πρόσθετο εξοπλισμό τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, ικανοποιούν και τους πιο απαιτητικούς.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes GLA 200 Mild Hybrid 7GDCT

    Κυβισμός: 1.332 cc

    Ισχύς: 163 PS + 14 PS

    Ροπή: 270 Nm

    Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

    Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων 7G-DCT

    Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.412 / 2.020 / 1.616 mm

    Μεταξόνιο: 2.729 mm

    Χώρος αποσκευών: 427 lt , 1.422 lt σε διθέσια διαμόρφωση

    Βάρος: 1.570 kg

    Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,9 sec

    Τελική ταχύτητα: 210 km/h

    Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7,2 lt/100km

    Εκπομπές CO2: 151 gr/km

    Τέλη κυκλοφορίας: 105 ευρώ

    Τιμή: 61.190 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

    Διαβάστε επίσης:

    F1: Ιδού η νέα Aston Martin AMR24!

    Ιδού η νέα BMW σειρά 4!

    F1: Να πως γίνεται η τηλεοπτική παραγωγή…



    ΣΧΟΛΙΑ