• AUTO

    Να πώς σχεδιάζεται μια Porsche!


    Στο στούντιο σχεδιασμού της Porsche συνδυάζονται κλασικά εργαλεία, όπως σκίτσα και πήλινα μοντέλα, με εργαλεία τελευταίας τεχνολογίας υψηλών προδιαγραφών.

    Ακόμα και στην εποχή της ψηφιοποίησης, το τμήμα σχεδιασμού και κατασκευής σπορ αυτοκινήτων της Porsche εξακολουθεί να εκτιμά πολύ τη σχεδιαστική ποιότητα των κλασικών σκίτσων και των μοντέλων από πηλό. Στην πορεία από το όραμα στην πραγματικότητα, οι σχεδιαστές συνδυάζουν τα καλύτερα και των δύο κόσμων. Το powerwall έβαλε τον κλασικό πίνακα σχεδίασης στο χρονοντούλαπο της ιστορίας; Οι σχεδιαστές εξακολουθούν να χρησιμοποιούν μολύβια ή μόνο ψηφιακές συσκευές;

    Είναι απαραίτητα τα χειροποίητα μοντέλα από πηλό ή οι δημιουργίες εικονικής πραγματικότητας στο powerwall είναι πολύ πιο εντυπωσιακές; Το βασικό ερώτημα είναι: Πως εξελίσσεται η διαδικασία σχεδιασμού στην Porsche; Ο Μάικλ Μάουερ χαμογελά όταν ακούει αυτές τις ερωτήσεις για άλλη μια φορά. Για τον επικεφαλής στο Style Porsche, δεν υπάρχει το ένα ή το άλλο: «Στην Porsche δεν υπάρχει αναλογική έναντι ψηφιακής δημιουργίας, αλλά αναλογική και ψηφιακή. Οι δύο προσεγγίσεις αλληλοσυμπληρώνονται και οι δύο έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Η αλληλεπίδραση αυτών των προσεγγίσεων είναι ένας σίγουρος παράγοντας επιτυχίας του σχεδιασμού μας».

    Ένα σκίτσο με στυλό και χαρτί παραμένει το πιο σημαντικό σημείο εκκίνησης για καταιγισμό ιδεών στον τομέα του σχεδιασμού του αυτοκινήτου. Για το επόμενο βήμα, την αξιολόγηση του σχεδιασμού, τα φυσικά μοντέλα από βιομηχανική πλαστελίνη –γνωστά στην επιχείρηση ως άργιλος– εξακολουθούν να είναι απαραίτητα. «Με αυτό το ελατό υλικό, η συναρπαστική αλληλεπίδραση μεταξύ κοίλων και κυρτών μορφών σε μια Porsche μπορεί να αναπαρασταθεί με έναν ιδιαίτερα αισθητηριακό τρόπο», εξηγεί ο Μάρτιν Καλ, διευθυντής σχεδιασμού της Style Porsche. Ωστόσο, η επαναληπτική διαδικασία σχεδιασμού, η οποία εκτείνεται σε πολλούς μήνες, περιλαμβάνει φυσικά και μια ψηφιακή αναπαράσταση των μοντέλων.

    Η Porsche χρησιμοποιεί εργαλεία τελευταίας τεχνολογίας που αναπτύσσονται επίσης στους τομείς του gaming και της αρχιτεκτονικής. Αυτό το λογισμικό υψηλής τεχνολογίας είναι σημαντικό, τον έλεγχο στο εσωτερικό, δηλαδή για την εμπειρία οδήγησης Porsche. Η εικονική πραγματικότητα επιτρέπει την έγκαιρη αξιολόγηση του περιεχομένου της οθόνης. Οι εφαρμογές μικτής πραγματικότητας παρέχουν ιδιαίτερα καθηλωτικές εμπειρίες. Στο λεγόμενο αρθρωτό μοντέλο καθίσματος VR, σχετικά φυσικά εξαρτήματα όπως το κάθισμα και το τιμόνι μπορούν να μετακινηθούν ηλεκτρομηχανικά στην κατάλληλη θέση του οχήματος. Όταν ο χρήστης φορέσει γυαλιά VR και καθίσει, ο πραγματικός και ο εικονικός κόσμος συγχωνεύονται. Το υποκείμενο της δοκιμής αποκτά μια εντυπωσιακά ρεαλιστική εντύπωση για το νέο εσωτερικό.

    Η Style Porsche οπτικοποιεί αυτή την συνύπαρξη του αναλογικού και του ψηφιακού σε παρουσιάσεις με ένα οριζόντιο οκτώ. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η αναπαράσταση θυμίζει το σύμβολο του άπειρου. Οι προηγμένες τεχνολογίες διαμόρφωσης και σάρωσης χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ψηφιακών δεδομένων στα φυσικά μοντέλα ή το αντίστροφο. Για παράδειγμα, τα φυσικά μοντέλα 1:1 αποτυπώνονται χωρίς φυσική επαφή. Αυτά τα τρισδιάστατα δεδομένα παρέχουν τη βάση για περαιτέρω ψηφιακή ανάπτυξη.

    Έτσι, σε αυτό το βήμα της διαδικασίας υπάρχει μια μπρος-πίσω μεταξύ αναλογικής και ψηφιακής. Σε μια μεταγενέστερη φάση της διαδικασίας πριν από το λεγόμενο πάγωμα σχεδίασης – την τελική προδιαγραφή – εισαχθεί τελικά το υλικό. Σε αυτό το σημείο, το συγκρότημα σχεδιασμού στο Weissach, το οποίο άνοιξε πριν από περίπου δέκα χρόνια, παρουσιάζει ένα από τα δομικά του πλεονεκτήματα. Στην εκτεταμένη αυλή που προστατεύεται από τα αδιάκριτα βλέμματα, είναι δυνατό να διεξαχθεί μια διαδικασία υπό ρεαλιστικές συνθήκες. Όχι μόνο το φως είναι πραγματικό ηλιακό φως – το φόντο των πράσινων θάμνων και φυτών είναι επίσης φυσικό. Εναλλακτικά, τα μοντέλα μπορούν να σταθμεύσουν μπροστά σε μια αστική πρόσοψη από μπετόν και γυαλί.

    Η διαδικασία σχεδιασμού στο Style Porsche

    • Πρώτα σχέδια: Η διαδικασία σχεδιασμού ξεκινά πάντα με σκίτσα, που συχνά γίνονται συμβατικά με στυλό και χαρτί. Σχεδόν ταυτόχρονα με τα πρώτα προσχέδια του εξωτερικού, σκιαγραφείται και το εσωτερικό. Από αυτά τα πολλά σχέδια, επιλέγονται τα πιο ενδιαφέροντα.
    • Μοντέλα 1:3: Έως και δέκα πήλινα μοντέλα σε κλίμακα 1:3 κατασκευάζονται κατά τη διάρκεια του εσωτερικού διαγωνισμού. Επιλέγονται και πάλι τα πιο πολλά υποσχόμενα μοντέλα. Ενώ οι σχεδιαστές εξακολουθούν να έχουν σχετική ελευθερία στις πρώτες φάσεις της διαδικασίας, μετρήσεις όπως το μέγεθος του τροχού και το μεταξόνιο γίνονται πλέον όλο και πιο ρεαλιστικές.
    • Μοντέλα 1:1: Η βιομηχανική πλαστελίνη χρησιμοποιείται για την κατασκευή ενός μοντέλου κλίμακας με όλες τις λεπτομέρειες ενός επιλεγμένου βυθίσματος σε πλαίσιο από χάλυβα, ξύλο και άκαμπτο αφρό. Ο μοντελιστής αφαιρεί το περιττό υλικό, διαμορφώνει τις άκρες και λειαίνει τις επιφάνειες. Οι τραβέρσες και οι ταινίες είναι επίσης μεταξύ των πόρων του μοντελιστή. Αυτά χρησιμοποιούνται για να τονίσουν σημαντικές γραμμές και περιγράμματα ή για να αναπαραστήσουν τις επιφάνειες των προβολέων και των παραθύρων, για παράδειγμα. Ορισμένα στοιχεία, όπως τροχοί ή λογότυπα, δημιουργούνται με τρισδιάστατους εκτυπωτές και ενσωματώνονται στο πήλινο μοντέλο. Μπορεί να χρειαστούν έως και έξι μήνες για να ολοκληρωθεί ένα μοντέλο 1:1. Δύο μοντέλα σε φυσικό μέγεθος συναντώνται συνήθως στον τελικό του εσωτερικού διαγωνισμού σχεδιασμού. Σε αυτά τοποθετούνται ειδικές ασημί μεμβράνες και βάφονται.

    • Εικονικά μοντέλα: Με όλα τα δεδομένα επιφανείας τους, τις λεπτομέρειες των υλικών που χρησιμοποιούνται (συμπεριλαμβανομένου του χρώματος και του κόκκου), το περιεχόμενο της οθόνης και την ταυτότητα του προϊόντος (για παράδειγμα, διαφορές μεταξύ του βασικού μοντέλου και του Turbo), αυτά τα μοντέλα είναι πλήρεις αναπαραστάσεις των μελλοντικών αυτοκινήτων . Οι πόρτες και τα πτερύγια μπορούν να ανοίξουν, το φως και η σκίαση μεταβάλλονται με ένα κλικ του ποντικιού.
    • Μοντέλο ελέγχου δεδομένων: Αυτό το μοντέλο δημιουργείται παράλληλα με τα τελευταία βήματα της διαδικασίας σχεδιασμού στην πορεία προς τη βιομηχανοποίηση. Το τμήμα διασύνδεσης με την παραγωγή έχει ως καθήκον να διασφαλίζει τη σκοπιμότητα της κατασκευής μέχρι λεπτομέρειες όπως οι προβολείς. Έτσι, το πάγωμα σχεδιασμού καθορίζει πώς θα φαίνεται το αυτοκίνητο και η έκδοση σχεδιασμού καθορίζει πώς θα παραχθεί.

    Η αρχιτεκτονική διάταξη του στούντιο επιτρέπει τη συνεργασία στην ομάδα ανάπτυξης σχεδιασμού που αποτελείται από 150 άτομα. Για τα μεγάλα πήλινα μοντέλα 1:1 χρησιμοποιούνται έως και 1.200kg βιομηχανικής πλαστελίνης τα οποία τοποθετούνται σε ένα επαναχρησιμοποιούμενο πλαίσιο από χάλυβα και ξύλο. Έως 100kg χρησιμοποιούνται για τα μοντέλα 1:3. Η μάζα μοντελοποίησης μορφοποιείται στους 60 βαθμούς Κελσίου στους φούρνους του στούντιο. Κατανεμημένη σε μεγάλες μπάρες, η πλαστελίνη έχει την υφή του μαλακού βουτύρου. Καθένας από τους περίπου 50 μοντελιστές στο εξωτερικό στούντιο της Style Porsche φτιάχνει τα δικά του σκεύη για να δουλεύει πάνω στα πήλινα μοντέλα. Αυτά τα μεμονωμένα κιτ περιέχουν περισσότερα από 100 εργαλεία, όπως μεταλλικές λεπίδες, ξύστρες λεπτές συρμάτινες θηλιές, ξύλινες σπάτουλες, βούρτσες και πινέλα. Οι άνθρωποι του εσωτερικού σχεδιασμού εξακολουθούν να εργάζονται με κλασικά μοντέλα από πηλό.

    Ένα εικονικό μοντέλο αυτοκινήτου αποτελείται από έως και 50 εκατομμύρια πολύγωνα, συμπεριλαμβανομένων των τριγώνων. Το μέγεθος του αρχείου του είναι περίπου 18 gigabyte. Το powerwall πλάτους 16,5 μέτρων στην αίθουσα παρουσιάσεων του στούντιο σχεδιασμού έχει το μέγεθος μιας κινηματογραφικής οθόνης. Η οθόνη του powerwall περιλαμβάνει συνολικά 972 πλακίδια LED και έχει ανάλυση 10 K. Οι ειδικοί του Color & Trim χρησιμοποιούν έναν ειδικό σαρωτή για να καταγράψουν τις οπτικές ιδιότητες όλων των υλικών και να τα αποθηκεύσουν σε μια ειδική βάση δεδομένων.

    Διαβάστε επίσης

    Οδηγούμε το ανανεωμένο VW ID.3



    ΣΧΟΛΙΑ