• AUTO

    Μεθυσμένος 1 στους 3!


    Το Σαββάτο 21 Οκτωβρίου 2023  ήταν η «17η Ευρωπαϊκή Νύχτα χωρίς Ατυχήματα».

    Η κατανάλωση αλκοόλ πριν την οδήγηση αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων και σοβαρών τραυματισμών, με τα περιστατικά να αυξάνονται σημαντικά μετά τη νυχτερινή διασκέδαση του Σαββατοκύριακου, ιδιαίτερα στις νεαρές ηλικίες. Τουλάχιστον 4.000 θάνατοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ετησίως εάν εξαλειφόταν η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC). Η ενημερωτική δράση της Ευρωπαϊκής Νύχτας χωρίς Ατυχήματα, διοργανώνεται για την Ελλάδα από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό «Responsible Young Drivers». Η φετινή «Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα» πραγματοποιήθηκε συνολικά σε τριανταπέντε (35) σημεία διασκέδασης πανελλαδικά, σε 32 πόλεις στην Περιφέρεια και σε τρία (3) της Αθήνας. Οι εθελοντές που βρέθηκαν έξω από τα επιλεγμένα σημεία διασκέδασης προτρέποντας στους θαμώνες, που έφταναν για να διασκεδάσουν, να επιλέξουν το άτομο που θα αναλάβει να είναι ο «Οδηγός της Παρέας». Εκείνος ή εκείνη που αποδεχόταν αυτόν το «ρόλο» (α) φορούσε ένα ειδικό βραχιολάκι (β) δεσμευόταν να μην καταναλώσει αλκοόλ κατά τη διάρκεια της βραδιάς και (γ) κατά την έξοδό από το κέντρο πραγματοποιούσε, οικειοθελώς αλκοτέστ ώστε να επιβεβαιωθεί η τήρηση της υπόσχεσης.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τις περιοχές που συμμετείχαν στη δράση:

    • 000 άτομα δέχτηκαν την πρόκληση και φόρεσαν τα πράσινα βραχιολάκια, ενώ 1.650 από αυτούς (82%) επέστρεψαν για να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ στο τελείωμα της βραδιάς.
    • Από όσους συμμετείχαν στο αλκοτέστ το 59% ήταν άνδρες και 41% γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 35,5 έτη.
    • Tο 13,7% βρέθηκε πάνω από το όριο με το αντίστοιχο του 2022 να είναι 11% και του 2021 12%. Από αυτούς το 65% ήταν άνδρες, ενώ το 35% ήταν γυναίκες.
    • Οι μεγαλύτερες καταναλώσεις καταγράφηκαν στα μεγάλα Αστικά Κέντρα (Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κτλ.) όπου κατεγράφησαν κάποιες μετρήσεις ιδιαίτερα ανησυχητικών ορίων της τάξεως του 1,01g/l – 0,99g/l – 0,97g/l – 0,70g/l κτλ. Το 77% όσων κατέγραψαν την μεγαλύτερη κατανάλωση είναι άντρες με μέσο όρο ηλικίας τα 36 έτη.

    Αν αθροίσει κανείς το 18% που δεν επέστρεψε για αλκοτέστ παρότι είχε μπει στη διαδικασία με το 14% που βρέθηκε εκτός ορίων έχουμε ένα 32% των οδηγών/θαμώνων που συμφώνησαν να συμμετέχουν στη δράση θεωρώντας ότι συμπεριφέρονται σωστά και αποδείχτηκε το αντίθετο. Πιθανόν ανάμεσα σ’ αυτούς που δεν συμφώνησαν να συμμετέχουν το ποσοστό που εν τέλει επιστρέφει στο σπίτι οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ είναι μεγαλύτερο. Σε κάθε περίπτωση τα νούμερα είναι ενδεικτικά, απογοητευτικά και χρήζουν άμεσης παρέμβασης.

    Διαβάστε επίσης

    Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις

    Ηλεκτρικό, 4κινητο και Countryman!



    ΣΧΟΛΙΑ