• AUTO

    Leasing και για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα

    • NewsRoom
    Ηλεκτροκίνηση


    Εκρηκτικούς ρυθμούς φαίνεται ότι θα παρουσιάσουν οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων το επόμενο διάστημα, καθώς αναμένεται σημαντική αύξηση, ενώ ταυτόχρονα, έως το τέλος του 2020, η Ελλάδα εκτιμάται ότι θα υποδεχθεί περίπου 20 τέτοια νέα μοντέλα.

    Οι κύριοι παράγοντες που θα επηρεάσουν τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων καυσίμων, δίνοντάς τους σημαντική ώθηση, είναι τα αυστηρά όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που επιβάλλονται πλέον, αλλά και η σταδιακή εξάντληση των αποθεμάτων των ορυκτών καυσίμων.

    Η ηλεκτροκίνηση είναι μια νέα τεχνολογία, που θα έρθει να «σαρώσει» την αγορά των αυτοκινήτων, ακολουθώντας τη ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και κερδίζοντας εύκολα μια αναπόσπαστη θέση στη ζωή των ανθρώπων.

    Η Ελλάδα, μάλιστα, αναμένει 20 νέα μοντέλα ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων έως το τέλος του 2020, αποδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο την καθοριστική αυτή εξέλιξη στην αγορά αυτοκινήτων, αφού η καθιέρωσή τους αναπτύσσεται ταχύτατα και στην χώρα μας, παρά το γεγονός ότι αυτή αποτελεί ουραγό των εξελίξεων στην Ευρώπη.

    Ταυτόχρονα, η έλευση των νέων μοντέλων στην χώρα μας καταδεικνύει το αυξημένο ενδιαφέρον από την πλευρά του αγοραστικού κοινού για τα μοντέλα αυτοκινήτων αυτής της νέας τεχνολογίας.

    Η αγορά αυτοκινήτου τα προηγούμενα χρόνια στηρίχθηκε κυρίως από τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Όμως, η επιβάρυνση που προκαλούν στο περιβάλλον και κυρίως η έντονη φημολογία ότι θα υπάρξουν αντικίνητρα για τη χρήση τους, έχει αλλάξει τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.

    Μέχρι πριν από λίγο καιρό, το 80% των καταναλωτών ενδιαφερόταν για την αγορά οχήματος που κινείται με diesel και μόλις το 20% για βενζινοκίνητο. Τώρα αυτό το ποσοστό έχει αντιστραφεί.

    Σε ό,τι αφορά στην χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς και στην ετοιμότητά της για την ενσωμάτωση των οχημάτων νέας τεχνολογίας, η Ελλάδα κατέχει την προτελευταία θέση της σχετικής λίστας, αφήνοντας πίσω της μόνο την Πολωνία. Στον αντίποδα, η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Σουηδία θεωρούνται χώρες πρότυπο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ενώ πλήθος άλλων, ευρωπαϊκών χωρών επενδύουν σταθερά σε αυτήν τα τελευταία χρόνια.

    Η ηλεκτροκίνηση έρχεται για να καλύψει απόλυτα την αυξημένη ανάγκη για κάλυψη της οικολογικής μας ευαισθησίας, αφού ανταποκρίνεται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της οικολογικής ρύπανσης, ενώ ταυτόχρονα βασίζεται σε ορθολογικά επιχειρήματα.

    Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας των μοντέλων αυτοκινήτων αποτελεί η σταδιακή θέσπιση πολύ αυστηρών ορίων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς μόνο με μαζικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

    Η εξέλιξη αυτή, επομένως, είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν μεγάλες επενδύσεις, αστρονομικών ποσών πολλών δισεκατομμυρίων στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, με τα πρώτα αποτελέσματα να εντυπωσιάζουν.

    Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα μικρό, ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλης έχει τη δυνατότητα να καλύψει πλέον άνετα πάνω από 200 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Αντίστοιχα, στις μικρομεσαίες κατηγορίες καταγράφονται αυτονομίες της τάξης των 300 έως 400 χιλιομέτρων. Ακόμη μεγαλύτερη απόδοση παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολυτελείας, που αγγίζουν τα 500 χιλιόμετρα.

    Η συνεχώς βελτιούμενη απόδοση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη, που απαλλάσσει από το άγχος της συχνής φόρτισης, καθώς ο μέσος κάτοχος αυτοκινήτου διανύει σε καθημερινή βάση γύρω στα 35 χιλιόμετρα, οπότε αρκεί πολλές φορές να «γεμίσει» τις μπαταρίες του οχήματός του μία φορά την εβδομάδα ή και σε ακόμη αραιότερα διαστήματα.

    Επιπλέον, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παύουν να θεωρούνται αποκλειστικά μοντέλα πόλης, αφού μπορούν να λειτουργήσουν και ως πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών στους βασικούς οδικούς άξονες.

    Για να γίνει περισσότερο κατανοητή η στροφή κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, αρκεί να πούμε ότι η Volkswagen ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να κυκλοφορήσει μέχρι το 2028, περί τα 70 νέα μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ανάλογο σχεδιασμό κάνουν και άλλες εταιρείες «κολοσσοί». Και προχωρούν σε αυτή την κίνηση βέβαια γιατί υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από καταναλωτές αλλά και λόγω της απανθρακοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος που συντελείται σε όλη την Ευρώπη.

    Στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, εκπροσωπείται η κατηγορία των ηλεκτροκίνητων Ι.Χ. κυρίως από τα μοντέλα Nissan Leaf, BMW i3, Jaguar I-PACE και Volkswagen e-Golf. Η μικρή αυτή ομάδα μοντέλων αναμένεται να διευρυνθεί σημαντικά μέσα στους επόμενους 18 μήνες, αφού στην ελληνική αγορά θα έρθουν να προστεθούν πολλά, νέα μέλη, με ανανεωμένα χαρακτηριστικά, τα οποία ανατρέπουν τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προηγούμενης γενιάς.

    Πιο συγκεκριμένα, μόλις πριν λίγες ημέρες, η Mercedes ανακοίνωσε το λανσάρισμα του ηλεκτρικού SUV EQC στη χώρα μας, με τετρακίνηση, στην τιμή των 79.360 ευρώ. Πρόκειται για ένα μοντέλο πολυτελείας, με 408 ίππους και αυτονομία 445 έως 471 χιλιομέτρων, στοιχεία που δικαιολογούν την αρκετά υψηλή τιμή του.

    Την ίδια ώρα, αναμένεται με ενδιαφέρον η παρουσίαση της 100% ηλεκτροκίνητης Porsche Taycan, με αυτονομία έως 500 χιλιόμετρα, αλλά και του επιβλητικού Audi e-Tron.

    Παρ’ όλα αυτά, σημαντικές βελτιώσεις αναμένονται και στα μοντέλα μικρομεσαίας κατηγορίας, οι τιμές των οποίων θα κυμαίνονται γύρω από τα επίπεδα των 30.000 ευρώ. Χαρακτηριστικά μοντέλα της κατηγορίας αυτής αποτελούν το Opel e-Corsa, το Peugeot 208 e, το κορεάτικο Hyundai Kona Elektro και το VW ID3.

    Τα συγκεκριμένα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2020, προσφέροντας αυτονομία μεταξύ 300 και 400 χιλιομέτρων, ανάλογα και με το μέγεθος της μπαταρίας τους. Ακόμη πιο προσιτά θα είναι τα ηλεκτροκίνητα μίνι, με τιμές λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ και με σημαντικότερους εκπροσώπους το VW e-up!, το Smart fortwo EQ, το Ηοnda EV, το Skoda Citigo e-iV, κλπ.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσα στους επόμενους μήνες, θα υποδεχθούμε στην Ελλάδα και lifestyle μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Για παράδειγμα, στην χώρα μας θα καταφθάσουν το MINI Electric, η DS3 Crossback E-Tense, η ηλεκτρική εκδοχή του Fiat 500, αλλά και το πολύ ιδιαίτερο σχεδιαστικά Kia e-Soul.

    Το ερώτημα, σε ό,τι αφορά στην ελληνική περίπτωση, είναι πότε θα μπορούμε να μιλάμε ολοκληρωτικά και με ασφάλεια για έλευση και ενσωμάτωση της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

    Κατά τη διάρκεια πρόσφατου συνεδρίου, ο πρώην υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης ενημέρωσε για την πρόοδο που έχει συντελεστεί, δίνοντας το περίγραμμα των δράσεων που εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο ενεργειακής πολιτικής και στις διεθνείς υποχρεώσεις που έχει η χώρα. Όπως τόνισε, έως το 2030, το 1/10 των αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα, σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.

    Το επόμενο ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι αν αυτό το διάστημα επαρκεί για ολοκληρωθούν όλα όσα απαιτούνται-κυρίως για τις αναγκαίες υποδομές- καθώς η αλλαγή που συντελείται φέρνει τα πάνω κάτω σε όλη την αγορά.

    Η διαδικασία για τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών, που θα στηρίξουν το εγχείρημα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

    Συγκεκριμένα, εντός του 2019 αναμένεται να είναι έτοιμα 150 σημεία φόρτισης, ενώ ταυτόχρονα ο ΔΕΔΔΗΕ κάνει προγραμματισμό για την τοποθέτηση 1000-1200 σταθμών φόρτισης σε όλη την επικράτεια. Για αυτό το λόγο, διενεργείται χωροταξική μελέτη για τα σημεία εγκατάστασης, προκειμένου να μην υπάρξει ακάλυπτο σημείο. Με την ολοκλήρωσή του, το σχέδιο θα κατατεθεί προς έγκριση στη ΡΑΕ.

    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η αρχή για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης αναμένεται να γίνει στη νησιωτική Ελλάδα. Την ίδια ώρα, ετοιμάζεται νομοσχέδιο, που θα δίνει κίνητρα σε δήμους να φτιάξουν ανάλογες υποδομές.

    Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι το γεγονός ότι θα προβλέπεται με νόμο όλα τα καινούρια κτίρια να έχουν και σημεία φόρτισης.

    Οι τιμές των ηλεκτροκίνητων και τα κίνητρα για την αγορά

    Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι οι τιμές των νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων παρουσιάζονται μεν μειωμένες, συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν, ωστόσο είναι προφανές ότι παραμένουν σημαντικά ακριβότερες από τις αντίστοιχες αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου.

    Παρ’ όλα αυτά, ο σχεδιασμός για την έλευση της ηλεκτροκίνησης έχει προβλέψει κίνητρα και διάφορα πλεονεκτήματα, που αναμένεται να ωθήσουν πολλούς καταναλωτές προς την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, σε πολλά κράτη δρομολογούνται κίνητρα, με τη μορφή κρατικών επιδοτήσεων, που αναμένεται να μειώσουν σημαντικά την μεγάλη αυτή διαφορά στην τιμή των δύο κατηγοριών αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι, ήδη το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 50% χαμηλότερο από εκείνο ενός οχήματος συμβατικής τεχνολογίας.

    Στην Ελλάδα, τα κίνητρα που θα δοθούν για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να ανακοινωθούν έως το τέλος του έτους και θα είναι οικονομικά, τεχνικά (πχ είσοδος στον δακτύλιο), ακόμα και φορολογικά.

    Ακόμη ένας παράγοντας που αναμένεται να επιφέρει αύξηση στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι ότι από τον επόμενο χρόνο, οι τιμές των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων μοντέλων περιμένουν αύξηση, καθώς θα ενσωματωθούν σε αυτά ακριβότερες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες, μειώνοντας ακόμη περισσότερο τη διαφορά του κόστους αγοράς μεταξύ ηλεκτροκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων.

    Για την ώρα, πάντως, η απόκτηση ενός τέτοιου οχήματος είναι αρκετά δαπανηρή υπόθεση. Ο Ευριπίδης Κωνσταντινίδης εκτιμά, πάντως ότι, όσο αυξάνεται η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, τόσο θα μειώνεται και η τιμή αγοράς τους.

    Επιπροσθέτως, κομβικό ρόλο στην προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει και η μακροχρόνια μίσθωση, καθώς ο χρήστης θα μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα και να απολαμβάνει τα οφέλη τους, αλλάζοντας το αυτοκίνητό του μετά από μερικά χρόνια, χωρίς να πληρώνει εξωπραγματικές μηνιαίες δόσεις. Σημειώνεται ότι σχεδόν όλοι οι χρήστες του εξωτερικού προτιμούν πλέον την λύση του Leasing ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, δηλώνοντας απόλυτα δικαιωμένοι για την επιλογή τους και κανένας δεν επιστρέφει, μετά από αυτή την εμπειρία, σε ένα μοντέλο βενζίνης ή πετρελαίου. Η ίδια εξέλιξη αναμένεται ότι θα υπάρξει, έστω και με καθυστέρηση, στην Ελλάδα.

    Η Avis, η μεγαλύτερη εταιρία ενοικίασης και leasing αυτοκινήτων στην Ελλάδα διαθέτει τις καλύτερες τιμές για leasing ηλεκτρικών οχημάτων , ενώ παράλληλα σας δίνει τη δυνατότητα να επωφεληθείτε από μια σειρά προσφορών μακροχρόνιας μίσθωσης, για τα νεότερα μοντέλα της αγοράς. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το www.myavis.gr



    ΣΧΟΛΙΑ