• AUTO

    Είναι η Αττική βιώσιμη Περιφέρεια;


    Ο υπουργός Υποδομών/Μεταφορών, Κ.Καραμανλής επέλεξε το 5o Auto Forum για να παρουσιάσει το κυβερνητικό σχέδιο για το κυκλοφοριακό.

    Αυτό δεν ήταν τυχαίο, καθώς το κεντρικό θέμα του 5th Aufo Forum  αφορούσε τη μεγαλύτερη πληθυσμιακά περιφέρεια της χώρας και τα κυκλοφοριακά της ζητήματα, και έφερε στο προσκήνιο τις δράσεις που απαιτούνται, ώστε να γίνει η Αττική μια βιώσιμη Ευρωπαϊκή Περιφέρεια. Κατά την έναρξη του συνεδρίου ο κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης, CEO του ethosGROUP και ο κ. Τάκης Πουρναράκης, Μηχανολόγος Μηχανικός – Δημοσιογράφος, καλωσόρισαν τους προσκεκλημένους, αναφέροντας ότι πλέον αποτελεί θεσμό για τον κλάδο, με σημαντικούς συμμετέχοντες και πάντα επίκαιρα ζητήματα, προσφέροντας πολύπλευρη και ποιοτική ενημέρωση.

    Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στάθηκε στην παντελή απουσία, κατά τα προηγούμενα χρόνια, ενός κεντρικού σχεδιασμού που να βασίζεται στις σύγχρονες ανάγκες και στην απόλυτη διάσπαση των αρμοδιοτήτων: «Όλοι οι εμπλεκόμενοι δεν διαθέτουν επαρκή εργαλεία. Οι λύσεις πρέπει να βρεθούν άμεσα. Στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχουμε μελετήσει τα δεδομένα, έχουμε εκπονήσει ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που απαντά στα προβλήματα του σήμερα και αντιμετωπίζει τις ανάγκες του αύριο».

    Το σχέδιο αναπτύσσεται σε τέσσερα μέρη: Καθαρός δακτύλιος, περισσότερα αστικά λεωφορεία, ενίσχυση μέσων σταθερής τροχιάς, σύγχρονο πλαίσιο για την μικροκινητικότητα.

    Ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γεώργιος Πατούλης, τόνισε: «Η διαχείριση της κυκλοφορίας αποτελεί από τα πιο σοβαρά προβλήματα σε μία σύγχρονη πόλη. Τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει τις αλλαγές με την κίνηση να καταγράφει αρνητικό ρεκόρ. Καλούμαστε να διαχειριστούμε την ομαλή κυκλοφορία 2.500.000 οχημάτων. Αναβαθμίσαμε την αμφίδρομη επικοινωνία με τους χρήστες του οδικού δικτύου, μέσω του 1544, που λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο, για θέματα που αφορούν το οδικό δίκτυο. Κομβικό σημείο του στρατηγικού σχεδιασμού μας έχει η προσβασιμότητα πεζών και ΑμεΑ. Εφαρμόσαμε καινοτομίες “smart cities” και έχουμε στόχο την επέκταση των έξυπνων διαβάσεων. Ξεμπλοκάραμε έργα που παρέμεναν επί τρία χρόνια παγωμένα. Ασφαλτοστρώσεις, φωτισμός, επεμβάσεις συντήρησης».

    Ο κ. Βασίλης-Φοίβος Αξιώτης, Αντιδήμαρχος Αστικών και Κτιριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως του Δήμου Αθηναίων, ανέφερε: «Στην Αθήνα παρατηρούμε έξαρση της κυκλοφορίας, της παράνομης στάθμευσης. Στον δήμο ψηφίσαμε και εφαρμόζουμε σχέδια δράσης για το κλίμα της πόλης και το ΣΒΑΚ (εξασφάλιση άνετης μετακίνησης για τους πεζούς, βελτίωση επιπέδου εξυπηρέτησης από ΜΜΜ, βελτίωση οδικής ασφάλειας, αποτελεσματική διαχείριση στάθμευσης και κυκλοφορίας, ενίσχυση χρήσης ποδηλάτου, προστασία κέντρου και γειτονιάς, άσκηση πολιτικών αποθάρρυνσης χρήσης αμαξιού κτλ)». Τέλος συμπλήρωσε: “Ο Δήμος Αθηναίων στοχεύει στην επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης κατά 11.000 θέσεις. Για την ηλεκτροκίνηση ολοκληρώσαμε δίκτυο 25 σταθμών φόρτισης οχημάτων και προχωράμε με στόχο τους 1.000 σταθμούς».

    Ο πρόεδρος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Γιώργος Βασιλάκης επισήμανε: Το κυκλοφοριακό, η ρύπανση, τα θέματα οδικής ασφάλειας είναι αποτέλεσμα της μοναδικότητας που έχει η χώρα μας και οι μεγάλες πόλεις, λόγω και της απουσίας αντικινήτρων στην κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων: «Έχουμε τον παλαιότερο στόλο οχημάτων σε όλη την Ευρώπη. Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί και πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Ούτε το 1/3 των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν συντηρείται. Δεν υπάρχουν μετρήσεις για να γνωρίζουμε τους ρύπους καπνού. Σαν αποτέλεσμα, όταν δεν υπάρχει κανονική απόσυρση σε ισχύ ούτε υπάρχει φυσική απόσυρση, το πρόβλημα είναι ότι σε σχέση με τις χώρες της ΕΕ, στην Ελλάδα η αναλογία είναι 3 προς 1 (πωλούνται 120.000 οχήματα τον χρόνο, εισάγονται 80.000 τον χρόνο δηλαδή ετησίως μπαίνουν στην κυκλοφορία συνολικά 200.000 και αποσύρονται μόνο 50.000. Έχουμε ετήσια αύξηση των κυκλοφορούντων οχημάτων στην Ελλάδα της τάξης του 3% όταν στην Ευρώπη το ποσοστό αυτό είναι πολύ μικρότερο» κατέληξε.

    Διακρίνονται από αριστερά: Παναγιώτης Κ. Καρυώτης, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών, Περιφέρεια Αττικής, Παναγιώτης Παπαντωνίου, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), Βασίλης Καραφέρης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της AUTOVISION SAKAR A.E. Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, Κωνσταντίνος Καραλίβανος, Digital Marketing Strategist, Pricefox.gr, Τάκης Πουρναράκης, Μηχανολόγος – Μηχανικός, Δημοσιογράφος (ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ), Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής, Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ) (Μέσω Live ON)

    Ο Παναγιώτης Καρυώτης, προϊστάμενος Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών, Περιφέρεια Αττικής, ανέφερε πως η Αττική μπορεί να μετασχηματιστεί σε μία ασφαλή και βιώσιμη περιφέρεια, με ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας, συντηρώντας τις υφιστάμενες δομές και δημιουργώντας νέες. Με 41 εκτελούμενα έργα συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ και 40 δημοπρατημένα και υπό άμεση δημοπράτηση ύψους 215 εκατ. ευρώ, η Αττική αλλάζει. Ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), εξήρε την πρόταση του υπουργού για δημιουργία ενός μητροπολιτικού φορέα, με στόχο τον ολοκληρωμένο και ενιαίο σχεδιασμό των μεταφορικών υποσυστημάτων και τον καλύτερο συντονισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Αθήνα έχει τον μεγαλύτερο δείκτη επιβατικών οχημάτων ανά 1.000 κατοίκων ανάμεσα στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις. Καταγράφεται σταθερή αύξηση (1,2% μ.ο.) του στόλου των επιβατικών οχημάτων στην Αττική μετά το 2013, ενώ παρατηρήθηκε μείωση (6,1%) του στόλου των δικύκλων το 2018. Ο ίδιος πρότεινε την λειτουργία Παρατηρητηρίου Κινητικότητας και την εκπόνηση γενικής μελέτης μεταφορών.

    Παρέμβαση έκανε ο Διοικητής της Τροχαίας, κ. Σπύρος Λάσκος, δίνοντας μια εικόνα του κυκλοφοριακού στους δρόμους της Αθήνας σήμερα. Όπως είπε, το ποσοστό των θανατηφόρων τροχαίων, ήταν κατά 29% μειωμένο το πρώτο τετράμηνο του 2022, συγκριτικά με το 2019. Πλέον ελάχιστα ταξί παρατηρούνται στις πιάτσες, γεγονός που είναι θετικό για τον ίδιο, καθώς φαίνεται πως τα ταξί κινούνται κανονικά. Σύμφωνα με τον κ. Λάσκο, παρατηρείται μεγάλη επισκεψιμότητα τουριστικών λεωφορείων, ενώ όσον αφορά τα δίκυκλα, ο αριθμός τους στο κέντρο της Αθήνας έχει μειωθεί. Μεταξύ άλλων ο διοικητής της Τροχαίας τόνισε την αναγκαιότητα “ να πείσουμε τους πολίτες να ξαναχρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ”.

    Ο Κυριάκος Κοφινάς, Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης, ΔΕΗ Α.Ε., υποστήριξε πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δώσει εξαιρετικές λύσεις πιο ασφαλείς, πιο αποτελεσματικές και και πιο γρήγορες από ό,τι έχουμε σήμερα: «Μέσα στους τελευταίους 12 μήνες τριπλασιάστηκαν τα σημεία δημόσιας φόρτισης και στόχος είναι το καλοκαίρι να φθάσουν τα 2.000. Εξ αυτών, το 95% είναι φορτιστές που βρίσκονται μέσα στις πόλεις και το 5% είναι σημεία ταχυφορτιστών που βλέπουμε σε μεγάλες αρτηρίες και σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου. Όσον αφορά την ισχύ τους, κυμαίνεται από 25 έως 250 kW».

    Η κα. Luciana Iorio, Chair of the UNECE Global Forum for Road Traffic Safety- WP1, παρουσίασε το όραμα της Ατζέντας 2030 του ΟΗΕ για τους 17 βασικούς στόχους βιώσιμης ανάπτυξης που πρέπει να επιτευχθούν. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πρόκληση ανέφερε ότι αποτελεί η αυτοματοποιημένη οδήγηση, η οποία θα μειώσει τα ανθρώπινα λάθη, αλλά γεννούνται πολλά ερωτήματα σχετικά με το πώς θα συμμετέχει στη διαδικασία ο οδηγός και ποιος θα είναι υπόλογος. Άλλη πρόκληση επισημάνθηκε ότι αποτελεί η μικροκινητικότητα, καθώς μπορεί να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά όχι απαραίτητα να την καταστήσει και πιο ασφαλή. «Το αστικό περιβάλλον της νέας εποχής αλλάζει διαρκώς, στην εποχή των μεγαλουπόλεων. Όλοι σκεφτόμαστε τι θα συμβεί στο μέλλον και τι πρέπει να συμβεί. Είναι μεγάλη η συζήτηση για τις τάσεις που διαμορφώνει η τεχνολογία για τις smart cities», κατέληξε.

    Ο δήμαρχος Βούλας Βάρης Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, αντιπρόεδρος του δικτύου πόλεων Civitas, αναφέρθηκε στην ανάγκη για εκπαίδευση και τυποποίηση των κανόνων ασφαλείας: «Κουλτούρα, έλεγχος, υποδομές και τεχνολογία. Αν αυτά συνδυαστούν, το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλύτερο από το σημερινό. Πρέπει να γίνει πολλή δουλειά με την συμμετοχή όλων», τόνισε. Ο ίδιος επεσήμανε πως οτιδήποτε γίνεται στον δήμο, κινείται πάνω στην διαδικασία της τριπλής τελικής γραμμής: Άνθρωπος περιβάλλον και οικονομία. Οτιδήποτε γίνεται δηλαδή πρέπει να αγγίζει και τα τρία αυτά στοιχεία. Στο πλαίσιο αυτό έχει αναπτυχθεί σειρά δράσεων για την κλιματική αλλαγή, την μείωση ρύπων και την ανάδειξη του φυσικού πλούτου. Σε ό,τι αφορά το δίκτυο Civitas, ανέφερε ότι αφορά στις βασικές αρχές επίτευξης βιώσιμης αστικής κινητικότητας, δίνοντας προτεραιότητα σε πεζούς και ποδηλάτες και περιορισμό στην χρήση του αυτοκινήτου.

    Διακρίνονται από αριστερά: Δημήτρης Σκιάννης, Δημοσιογράφος, Αρχισυντάκτης, GetElectric.gr, Γεώργιος Κοντοστόλης, Director Safety Division για την Ελλάδα και Κύπρο, Draeger Hellas SA, Luciana Iorio, Chair of the UNECE Global Forum for Road Traffic Safety, Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος ΔΣ, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» (ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ), Ευάγγελος Μακρής, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών προγραμμάτων Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», Eμμανουήλ Μπρούζας, Μηχανολόγος – Μηχανικός, Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς

    Διαβάστε επίσης

    Όταν τελειώνουν οι συζητήσεις, δουλεύουν οι αναρτήσεις!

    Το Toyota Aygo X, στην Ελλάδα!



    ΣΧΟΛΙΑ