Το ηλεκτρικό Ford Puma, όπως και η συμβατική του έκδοση, έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την υψηλή ασφάλεια για τους επιβάτες του αλλά και τους ευάλωτους χρήστες της οδού. Η Ford έχει επενδύσει σημαντικά στην ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών τόσο στον τομέα της ενεργητικής όσο και της παθητικής ασφάλειας.
Η ενεργητική ασφάλεια περιλαμβάνει όλα τα συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει ένα ατύχημα. Στο ηλεκτρικό Puma, η Ford έχει ενσωματώσει μια πληθώρα τέτοιων συστημάτων, που συνεργάζονται για να παρέχουν συνεχή υποστήριξη και να μειώνουν τον κίνδυνο.
Όπως για παράδειγμα το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (Pre-Collision Assist): Αυτό είναι ένα από τα πιο κρίσιμα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.
Χρησιμοποιώντας κάμερες και ραντάρ, το σύστημα ανιχνεύει οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες που βρίσκονται μπροστά από το αυτοκίνητο. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει σε επικείμενο κίνδυνο σύγκρουσης, το σύστημα εκπέμπει οπτική και ηχητική προειδοποίηση και, αν χρειαστεί, εφαρμόζει αυτόματα τα φρένα για να μετριάσει ή να αποφύγει τη σύγκρουση.
Το σύστημα διατήρησης λωρίδας (Lane-Keeping System) παρακολουθεί τη θέση του αυτοκινήτου μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας. Αν ανιχνεύσει ότι το όχημα παρεκκλίνει ακούσια από τη λωρίδα του, προειδοποιεί τον οδηγό με μια οπτική και απτική ένδειξη (δόνηση στο τιμόνι).
Αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, το σύστημα μπορεί να κάνει μια μικρή διόρθωση στο τιμόνι για να επαναφέρει το αυτοκίνητο στη σωστή πορεία. Μεγάλη βοήθεια προσφέρει ο προσαρμοζόμενος διατηρητής ταχύτητας με χρήση στο κυκλοφοριακό (Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop & Go).
Διατηρεί σταθερή ταχύτητα και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του Puma στην κίνηση του προπορευόμενου οχήματος. Μπορεί να επιβραδύνει μέχρι και να σταματήσει εντελώς σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και να ξεκινήσει ξανά αυτόματα.
Αυτή η λειτουργία μειώνει την κόπωση του οδηγού και τον κίνδυνο σύγκρουσης σε συνθήκες πυκνής κίνησης. Μέσω του συστήματος αναγνώρισης οδικών σημάτων (Traffic Sign Recognition) μια κάμερα παρακολουθεί τα σήματα του δρόμου, όπως τα όρια ταχύτητας και τα εμφανίζει στον πίνακα οργάνων. Αυτό βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει τις κλήσεις και τα πρόστιμα.
Το σύστημα ειδοποίησης για διασταυρούμενη κυκλοφορία (Cross-Traffic Alert): Όταν ο οδηγός κάνει όπισθεν για να βγει από ένα χώρο στάθμευσης, το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ανιχνεύσει οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι και τον προειδοποιεί. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε σημεία με περιορισμένη ορατότητα.
Η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας προβολέων (Auto High Beam) ανιχνεύει τα οχήματα που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση ή βρίσκονται μπροστά και αλλάζει αυτόματα από τη μεγάλη στη μεσαία σκάλα των προβολέων, ώστε να μην θαμπώνει τους άλλους οδηγούς.
Αυτά τα συστήματα, σε συνδυασμό με τα στάνταρ (όπως το ABS, το ESP και το Traction Control), δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο δίχτυ ασφάλειας που βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο σε όλες τις συνθήκες.
Η παθητική ασφάλεια του ηλεκτρικού Puma έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος. Το αμάξωμα του Puma είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής με ειδικά ενισχυμένα σημεία για να απορροφά και να διαχέει την ενέργεια της σύγκρουσης περιμετρικά της καμπίνας επιβατών. Αυτό δημιουργεί έναν ισχυρό “κλωβό ασφαλείας” που ενισχύεται από ένα πλήρες σύστημα αερόσακων:
1. Μπροστινοί αερόσακοι για τον οδηγό και τον συνοδηγό.
2. Πλευρικοί αερόσακοι για την προστασία του θώρακα και της λεκάνης.
3. Αερόσακοι τύπου κουρτίνας που καλύπτουν τα πλαϊνά παράθυρα, προστατεύοντας τα κεφάλια των επιβατών.
4. Αερόσακοι γονάτων για τον οδηγό.
Οι ζώνες ασφαλείας είναι τριών σημείων και διαθέτουν προεντατήρες, οι οποίοι συσφίγγουν αυτόματα τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης για να κρατήσουν τους επιβάτες σταθερά στις θέσεις τους. Επίσης, διαθέτουν περιοριστές δύναμης, οι οποίοι απελευθερώνουν ελεγχόμενα την πίεση που ασκεί η ζώνη στον θώρακα.
Η σχεδίαση του μπροστινού μέρους του Puma, συμπεριλαμβανομένου του καπό και του προφυλακτήρα, έχει βελτιστοποιηθεί για να μειώνει τις επιπτώσεις σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό. Η μπαταρία του ηλεκτρικού Puma είναι τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προστατεύεται από πλευρικές και μετωπικές συγκρούσεις.
Το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας έχει σχεδιαστεί για να απενεργοποιεί την παροχή ρεύματος σε περίπτωση ατυχήματος, μειώνοντας τον κίνδυνο πυρκαγιάς ή ηλεκτροπληξίας.
Το Puma έχει αποσπάσει κορυφαίες διακρίσεις, όπως βαθμολογία πέντε αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, επιβεβαιώνοντας την δέσμευση της Ford στην ασφάλεια των οχημάτων της.
Επιπλέον η οδήγηση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού γίνεται μία εύκολη και ασφαλής διαδικασία με τους προβολείς Dynamic Matrix LED να χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν τον δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία που είναι απαραίτητα.
Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός ώστε να παρέχεται καλύτερη ορατότητα σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Συνοπτικά τα συστήματα του Ford Puma Gen-E:
– Υποβοήθηση έναντι σύγκρουσης (Pre-Collision Assist) και αυτόματο φρενάρισμα μετά από σύγκρουση (Post Impact Braking)
– Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Aid)
– Cruise control – Σύστημα σταθερής ταχύτητας
– Ενσωματωμένο modem (5G)
– Επιλέξιμα προφίλ οδήγησης
– Σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων
– Ειδοποίηση παραβίασης απαγορευτικού σήματος
– Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού
– Υποβοήθηση οικονομικής οδήγησης (EcoCoach)
– Κιτ επισκευής ελαστικών
– Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Ford start button)
– Αισθητήρες απόστασης στάθμευσης πίσω
– Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, φωτοχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης
- Έριν: Ο τυφώνας-γίγας αγγίζει την κατηγορία 5 – Συναγερμός σε Πουέρτο Ρίκο και Καραϊβική
- Επιστρέφουν οι αδειούχοι του Αυγούστου – Πού παρατηρείται αυξημένη κίνηση στην Αθήνα
- Mediobanca: Η Monte Paschi εξασφαλίζει το 13% των μετοχών σε σημαντικό βήμα εξαγοράς
- Φον ντερ Λάιεν, Μακρόν, Μερτς και Μελόνι στον Λευκό Οίκο για τη συνάντηση Τραμπ-Ζελένσκι
