• AUTO

    Ford Puma: Εν αρχή ην η ανάρτηση!

    • Του Τάκη Πουρναράκη


    Στη Ford διαχρονικά ποντάρουν στην αίσθηση οδήγησης. Μοιάζει απίστευτο, αλλά δημιούργησαν και crossover με οδηγικό ενδιαφέρον.

    Πριν λίγο καιρό είχαμε την ευκαιρία της πρώτης επαφής με το Ford Puma στο πλαίσιο της πανελλήνιας παρουσίασης του μοντέλου στο Αστεροσκοπείο Αθηνών. Εδώ μπορείτε αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά..

    Το Ford Puma έχει δυο υβριδικές εκδόσεις αμφότερες με τον 3κυλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt, Eco Boost. Η βασική αποδίδει 125PS, η πιο ισχυρή 155PS. Αυτές τις μέρες είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε εκτενώς την έκδοση των 125PS συνδυασμένη με το 6αρι μηχανικό κιβώτιο.

    Στο επίπεδο εξοπλισμού Titanium, η τιμή διαμορφώνεται στα 20χ. ευρώ και περιλαμβάνει: Ζάντες ελαφρού κράματος 215/55R17,6 αερόσακους, λειτουργία μασάζ & υποστήριξη μέσης καθισμάτων οδηγού/συνοδηγού, 5 χαρτογραφήσεις (Normal, Eco, Sport, Slippery & Trail, φώτα ημέρας LED, αυτόματους προβολείς & υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, διατηρητή ταχύτητας με ρυθμιζόμενο σύστημα περιορισμού, πλοήγηση, οθόνη αφής 8”, 7 ηχεία, ψηφιακό ραδιόφωνο, Ford SYNC 3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, ανοικτή συνομιλία κινητού τηλεφώνου 2 θύρες USB, ασύρματη φόρτιση, αποφυγή σύγκρουσης, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, αναγνώριση οδικών σημάτων, προειδοποίηση πίεσης ελαστικών, Auto-Start/Stop, παραμετροποίηση λειτουργιών ανάλογα με το κλειδί που χρησιμοποιείται, δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινη λαβή ταχυτήτων/χειροφρένου, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κ.α.

    Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου έχεις μια αίσθηση απτής ποιότητας, τόσο από τα μαλακά πλαστικά όσο και από τη χρήση των διακοπτών. Η εργονομία ήταν πάντα από τα δυνατά σημεία των Ford και παραμένει.

    Τα ανατομικά, αναπαυτικά καθίσματα κολακεύουν το σώμα και φτιάχνουν την διάθεση. Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα περιμετρικά. Εύκολα βολευτήκαμε καθώς το κάθισμα διαθέτει άπειρες ρυθμίσεις. Ο χειρισμός του συστήματος multimedia είναι απλός η Ford βρίσκεται μαζί με τις BMW, Toyota, Renault/Nissan, Fiat/Alfa Romeo στην 5αδα των προτιμήσεων μας όσο αφορά στη χρηστικότητα λογισμικού.

    Ρυθμίζοντας την θέση του οδηγού στα μέτρα μου (1.85cm, 100kg) κάθισα άνετα πίσω αριστερά χωρίς συμβιβασμούς. Με το Puma θα ταξιδέψουν 4 ενήλικες χωρίς συμβιβασμούς δεδομένου ότι ο χώρος αποσκευών ξεπερνά τα 400lt ενώ υπάρχει και ένας έξτρα χώρος με αποστράγγιση (megabox) κάτω από το κάλυμμα.

    Εξωτερικά η αθλητική σιλουέτα του σχήματος παραπέμπει στο αμερικάνικο λιοντάρι ενόσω ετοιμάζεται για άλμα. Ιδιαίτερο χαρακτήρα έχει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, δεν το μπερδεύεις με τίποτα άλλο.

    Υβριδικό σύστημα!

    Ο υπερτρφοδοτούμενος 3κυλινδρος βενζινοκινητήρας EcoBoost του ενός λίτρου, έχει δεχθεί την προσθήκη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιεί 48V μπαταρία ιόντων λιθίου, μίζα-δυναμό και γεννήτρια. Όταν επιταχύνει, το δυναμό λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας που μεταδίδει ενέργεια στο στρόφαλο μέσω ιμάντα. Όταν ρολάρει ή επιβραδύνει η γεννήτρια παράγει ρεύμα που αποθηκεύεται ως χημική ενέργεια στη μπαταρία.

    Η μέγιστη ηλεκτρική ισχύς είναι μικρή (11,5 kW) όπως και η ροπή 5,1 kgm, αλλά αποδίδεται όλη άμεσα στο ρελαντί διπλασιάζοντας τη διαθέσιμη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές. Η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα αμβλύνει το πρόβλημα υστέρησης του turbo στις χαμηλές στροφές. Οι μηχανικοί της Ford βρήκαν έτσι περιθώριο να μεγαλώσουν το turbo και να μειώσουν την πίεσή του.

    Η απόδοση του κινητήρα είναι 125 PS στις 6.000 rpm με 21,4kgm στις 1.750 rpm. Η λειτουργία του είναι κάπως τραχιά λόγω αριθμού κυλίνδρων αλλά η απόδοσή του είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Με τη χαρτογράφηση στο Normal πουθενά δε νιώθεις έλλειψη τραβήγματος, ακόμη και στις πολύ χαμηλές στροφές. Επιλέγοντας Sport νιώθεις το γκάζι να σε γαργαλάει.

    Κρατάει χωρίς να γέρνει!

    Η ανάρτηση του Puma είναι κλασσική: Γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Το σετάρισμα όμως που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Ford είναι μοναδικό! Για όσους αντιλαμβάνονται τι ρόλο παίζει στο στήσιμο η διάσταση των ελαστικών αναφέρουμε ότι το Puma πατάει σε λάστιχο 215/55/17. Όχι πολύ φαρδύ πέλμα, ψηλό πλαϊνό και περιμένεις αξιολογώντας και την απόσταση των 16.5cm από το έδαφος ότι θα είναι άνετο. Διαπιστώνεις ότι είναι εντυπωσιακά άνετο, αλλά τα ωραία αρχίζουν όταν αποφασίζεις να στρίψεις.

    Η κατευθυντικότητα, η προβλεψιμότητα, η ευκολία που διορθώνεις την υπερβολή και η σταθερότητα στο φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα, ενθουσιάζουν. Ο μέσος οδηγός θα κινηθεί με το Puma χωρίς κανένα συμβιβασμό εξίσου γρήγορα με το αντίστοιχο Fiesta ή Focus. Εδώ έγκειται η επιτυχία της Ford που έφτιαξε ένα οδηγοκεντρικό crossover. Στη συντριπτική του πλειοψηφία τα αυτοκίνητα της κατηγορίας είναι αδιάφορα οδηγικά. Παραδέχομαι ότι αμφέβαλλα αν είναι εφικτό κάτι τέτοιο με τιμές προσιτές στο μέσο αγοραστή, μέχρι που οδήγησα το Puma.

    Ο ανταγωνισμός σ’ αυτή την κατηγορία είναι πολύ έντονος, πρόκειται για την πιο δυναμικά ανερχόμενη κατηγορία (B SUV). Ενδεικτικά αναφέρω τα Toyota CHR, Nissan Juke, Peugeot 2008, Hyundai Kona, Kia Stonic, VW T Roc, Skoda Kamiq, Seta Arona, Mazda CX30, Renault Capture. Αξιολογήστε το Puma αν ψάχνετε αυτοκίνητο σ’ αυτή την κατηγορία. Αν σας ενδιαφέρει η οδήγηση, βάλτε το ψηλά!

    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Ford Puma 1.0lt/125PS

    Κινητήρας: 999 cc
    Ισχύς: 125PS/ 6.000 rpm
    Ροπή: 21,4 kgm/1750 rpm
    Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
    Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
    Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,8 sec
    Τελική ταχύτητα: 191 km/h
    Μεικτή κατανάλωση: 4,3 lt/100 km ΝΕDC
    Βάρος: 1.280 kg
    Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.186/1.805/1.554 mm
    Μεταξόνιο: 2.588 mm
    Χώρος αποσκευών: 401 lt
    Εκπομπές CO2: 99 gr/km (WLTP)
    Τέλη κυκλοφορίας: 90 €
    Τιμή: από 20.097€

    Το Puma προσφέρει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών που φτάνει τα 401 λίτρα. Κάτω από το δάπεδο υπάρχει το MegaBox που προσφέρει πολλές λύσεις.



    ΣΧΟΛΙΑ