Η Automobili Lamborghini παρουσίασε τη Fenomeno, μια περιορισμένης παραγωγής έκδοση μόλις 29 αυτοκινήτων για να γιορτάσει την παράδοση της μάρκας στα αποκλειστικά μοντέλα. Με σχεδιασμό από το Lamborghini Centro Stile, το οποίο πριν από 20 χρόνια παρουσίασε το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου στη Σαντ’ Άγκατα Μπολονιέζε. Η Fenomeno είναι ένα πρωτότυπο «μανιφέστο σχεδιασμού» της Lamborghini, το οποίο ωθεί στα άκρα τα πιο χαρακτηριστικά στυλιστικά στοιχεία της μάρκας.

Εκτός από τον μοναδικό σχεδιασμό και την ειδικά αναπτυγμένη αεροδυναμική, η Fenomeno είναι εξοπλισμένη με τον πιο ισχυρό V12 στην ιστορία της Lamborghini, σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική απόδοση ισχύος είναι 1.080PS, με τα 835PS να προέρχονται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα V12. Οι υπόλοιποι 245 ίπποι παράγονται από τους τρεις ηλεκτροκινητήρες. Η Fenomeno έχει ένα πρωτοφανές επίπεδο ισχύος, το οποίο ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως χάρη σε τεχνικές λύσεις που ενσωματώνονται για πρώτη φορά σε Lamborghini, όπως ο αισθητήρας 6D και τα φρένα από κράμα κεραμικών με ανθρακονήματα φρένα CCM-R Plus.

1

Automobili Lamborghini

Η Fenomeno, που πρωταγωνιστεί στην Εβδομάδα Αυτοκινήτου του Μοντερέι 2025, είναι η απόλυτη έκφραση της παράδοσης της Lamborghini στα οχήματα περιορισμένης έκδοσης. Ξεκινώντας από τη Reventón το 2007, τα επόμενα μοντέλα της σειράς «few-off» περιλαμβάνουν τις Sesto Elemento (2010), Veneno (2013), Centenario (2016), Sián (2019) και Countach (2021). Το όνομα Fenomeno προέρχεται, σύμφωνα με την παράδοση της Lamborghini, από έναν πολύ γενναίο και διάσημο ταύρο που πολέμησε στη Μορέλια του Μεξικού το 2002.

Όπως στα ελληνικά έτσι και στα ιταλικά και στα ισπανικά, Fenomeno σημαίνει κάτι πραγματικά εξαιρετικό και μοναδικό. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης φιλοξενείται στο καινοτόμο σασί της Lamborghini εμπνευσμένο από την αεροναυπηγική, το οποίο, εκτός από ένα μονοκόκ κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα πολλαπλών τεχνολογιών, διαθέτει μια μπροστινή δομή από Forged Composite, ένα ειδικό υλικό από ίνες άνθρακα εμποτισμένες σε ρητίνη. Το υλικό αυτό παράγεται και χρησιμοποιείται από τη Lamborghini από το 2007 και τη Reventón πρωτοπόρου όλων των limited edition μοντέλων. Ήταν ένα πρωτοποριακό όχημα χάρη στο φουτουριστικό αμάξωμά του, εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.

Η Fenomeno είναι επίσης εξοπλισμένη με τεχνολογίες που συναντώνται συνήθως σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, βελτιστοποιώντας τη δυναμική του αυτοκινήτου και προσφέροντας στον οδηγό την καλύτερη εμπειρία που είχε ποτέ στο τιμόνι ενός V12. Το σύστημα φρένων CCM-R Plus με δίσκους από κεραμικά με ανθρακόνημα εγγυάται τη μέγιστη απόδοση τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα.

Automobili Lamborghini

Οι σφυρήλατες ζάντες με μία κεντρική βίδα συμβάλλουν στην εξαιρετική ευελιξία, ενώ τα ειδικά ελαστικά της Bridgestone, ειδικά φτιαγμένα για την πίστα, προσφέρουν εξαιρετικό κράτημα. Η Fenomeno συμπληρώνεται από σπορ ρυθμισμένη ανάρτηση, η οποία την καθιστά εξαιρετικά σταθερή κατά τη σπορ οδήγηση και με ακρίβεια στις αλλαγές διεύθυνσης. Αυτά τα χαρακτηριστικά, μαζί με την εξαιρετική ισχύ, καθιστούν τη Fenomeno την ταχύτερη Lamborghini που κατασκευάστηκε ποτέ, τόσο στην επιτάχυνση από στάση ως τα 100 km/h σε 2.4sec όσο και στην επιτάχυνση 0 – 200 km/h, που επιτυγχάνεται σε μόλις 6,7sec. Η μέγιστη ταχύτητα είναι πάνω από 350 km/h. Η αναλογία kg/PS είναι επίσης η καλύτερη στην ιστορία της Lamborghini: 1,64.

Automobili Lamborghini

Η Fenomeno διαθέτει εκλεπτυσμένη αεροδυναμική, αποτέλεσμα έρευνας για να προσφέρει στον οδηγό την υψηλότερη απόδοση και τις καλύτερες επιδόσεις σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Τα βοηθητικά πτερύγια που πλαισιώνουν τον μπροστινό μορφοποιητή αέρα δημιουργούν δύο αεροδυναμικά «παραπέτασματα» που κατευθύνουν τις ροές αέρα παράλληλα με τους τροχούς, μειώνοντας την αντίσταση και ταυτόχρονα αυξάνοντας τη ροή προς τα ψυγεία. Το σύστημα S-Duct που είναι εγκατεστημένο στο μπροστινό μέρος του οχήματος αυξάνει το μπροστινό αεροδυναμικό φορτίο, συμβάλλοντας στην τέλεια δυναμική του οχήματος κατά τη σπορ οδήγηση και κατευθύνοντας τον αέρα προς το κέντρο της οροφής μέσω των σχισμών στο καπό. Χάρη στο κοίλο προφίλ της οροφής, η ροή συγκεντρώνεται τόσο μέσω του αεραγωγού στο καπό του κινητήρα για τη βελτιστοποίηση της ψύξης των εξαρτημάτων, όσο και στην κινητή πίσω αεροτομή, όπου ο ειδικός σχεδιασμός «ωμέγα» μεγιστοποιεί τη σταθερότητα του οχήματος σε υψηλές ταχύτητες.

Automobili Lamborghini

Ο νέος σχεδιασμός των θυρών ενσωματώνει επίσης έναν βασικό αεροδυναμικό ρόλο, κατευθύνοντας τη ροή προς τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στα πλαϊνά. Αυτό εξασφαλίζει την ψύξη των εξαρτημάτων στο χώρο του κινητήρα και τη σωστή λειτουργία των στοιχείων του ψυγείου, αλλά παράλληλα φέρνει μια νέα στυλιστική ερμηνεία του αγωγού NACA, ο οποίος έχει συμβάλει στο να καταστήσει μοναδικό το σχεδιασμό των Lamborghini από την πρώτη Countach. Το αποτέλεσμα είναι πάνω από 30% πιο αποδοτική πλευρική ψύξη σε σύγκριση με μια Lamborghini V12 παραγωγής. Όπως φαίνεται από πίσω, η Fenomeno είναι πρωτοφανής στην ιστορία του σχεδιασμού της Lamborghini: μια συνεχής γραμμή συνδέει την αεροτομή και τον θόλο του τροχού, οριοθετώντας σαφώς το όριο μεταξύ του αμαξώματος του οχήματος και του πίσω μέρους. Εδώ, η φουτουριστική φωτεινή υπογραφή, μια κάθετη επανερμηνεία του εμβληματικού Υ, συνδέει το διαχύτη με τις τονισμένες εξαγωνικές γραμμές της απόληξης της εξάτμισης. Πρωτότυπος είναι επίσης ο σχεδιασμός «τουρμπίνας» των σφυρήλατων ζαντών με μία κεντρική βίδα (21” μπροστά και 22” πίσω), που φέρουν τα ελαστικά Bridgestone Potenza Sport, 265/30 ZRF21 και 355/25 ZRF22.

Automobili Lamborghini

Η καμπίνα των επιβατών αντικατοπτρίζει την έννοια του «υπερ-σχεδιασμού», παρουσιάζοντας μια νέα ερμηνεία της φιλοσοφίας «Feel like a pilot» (νιώσε σαν πιλότος) της Lamborghini, δημιουργώντας μια ολοένα και βαθύτερη σύνδεση του οχήματος με τον οδηγό και τον συνεπιβάτη του. Η θέση οδήγησης και το αγωνιστικό τιμόνι προσφέρουν μια απίστευτα συναρπαστική οδηγική εμπειρία, ενώ οι τρεις ψηφιακές οθόνες όχι μόνο ικανοποιούν τις απαιτήσεις για στυλιστική μινιμαλιστική προσέγγιση, αλλά έχουν επίσης επιτρέψει την εξάλειψη των περισσότερων φυσικών κουμπιών, επιτρέποντας στον οδηγό να συγκεντρωθεί πλήρως στον δρόμο ή την πίστα, ακριβώς όπως σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Η Fenomeno ωθεί στα άκρα την ικανότητα της Lamborghini στην έρευνα και ανάπτυξη των εξαιρετικά ελαφριών υλικών: τα ανθρακονήματα πρωταγωνιστούν στην καμπίνα των επιβατών, ξεκινώντας από την κεντρική κονσόλα και συνεχίζοντας με τα πάνελ των θυρών και τα σπορ μπάκετ καθίσματα. Τα τελευταία σχεδιάστηκαν ειδικά για τη Fenomeno, όπως και οι αεραγωγοί στον πίνακα οργάνων από ανθρακονήματα που κατασκευάστηκαν με τεχνολογία 3D printing.

Automobili Lamborghini

Η Fenomeno έχει τοποθετημένο τον ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 6,5lt στο κέντρο σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες, ένας εκ των οποίων είναι ενσωματωμένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Η ισχύς του κινητήρα V12 είναι 835PS στις 9250rpm, χάρη στην επανασχεδιασμένη διάταξη βαλβίδων που υποστηρίζει μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα στις 9.500rpm. Η ειδική ισχύς είναι πάνω από 128PS στα 1000 c.c. η μεγαλύτερη στην ιστορία των κινητήρων V12 της Lamborghini. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 725 Nm στις 6750rpm με το 80% της ροπής να είναι ήδη διαθέσιμο στις 3.500rpm. Η κίνηση στους τέσσερις τροχούς παρέχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς και από το ζεύγος ηλεκτροκινητήρων που είναι εγκατεστημένοι στον μπροστινό άξονα, ενώ ο τρίτος ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται sτο κιβώτιο ταχυτήτων παρέχει ροπή στο πίσω μέρος ανάλογα με τον επιλεγμένο τρόπο οδήγησης.

Automobili Lamborghini

Τεχνικές Προδιαγραφές

Διαστάσεις
Μήκος: 5014 mm
Πλάτος: 2076 mm
Ύψος: 1161 mm
Μεταξόνιο: 2779 mm

Φρένα
Εμπρός: 420×40 mm
Πίσω: 410×32 mm

Κινητήρας Εσωτερικής Καύσης + Ηλεκτρική Μονάδα
Κυβισμός: 6498 c.c.
Διάμετρος και διαδρομή: 95 x 76,4 mm
V12 Κινητήρας: 835PS/9250rpm
Μέγιστη ισχύς: 1.080PS
Σχέση συμπίεσης: 12.6:1

Μετάδοση και Κιβώτιο Ταχυτήτων
Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 8 σχέσεων

Επιδόσεις
Μέγιστη ταχύτητα: >350 km/h
0-100 km/h: 2.4 sec
0-200 km/h: 6.7 sec
100-0 km/h: 30m

Automobili Lamborghini

Διαβάστε επίσης:

F1: Κερδισμένοι και χαμένοι ως τώρα

Οδηγούμε το ηλεκτρικό Ford Puma (video)

Ford Puma Gen-E: Η ασφάλεια στα καλύτερά της