Με τις ομάδες της Formula 1 να βρίσκονται στο απαραίτητο καλοκαιρινό διάλλειμα καταγράφουμε ποιοι απέδωσαν τα αναμενόμενα και ποιοι απογοήτευσαν.
Πρωτίστως η McLaren που επικράτησε πλήρως στο πρώτο μέρος κερδίζοντας 11 από τους 14 αγώνες. Ο Φερστάπεν κατάφερε οδηγώντας να επικρατήσει σε Σουζούκα και Ίμολα, ενώ η Mercedes βρήκε στον Καναδά για μια και μοναδική φορά το ιδανικό σετάρισμα για το μονοθέσιο της. Οι McLaren ανέβηκαν στο βάθρο στους 13 από τους 14 αγώνες, μόνο στον Καναδά δεν τα κατάφεραν. Συνολικά έχουν 24 εμφανίσεις στο βάθρο με το ανώτερο δυνατό να είναι 28. Φυσιολογικά βρίσκονται στην κορυφή της βαθμολογίας με 559 βαθμούς σχεδόν 300 περισσότερους από την επόμενη καλύτερη ομάδα, τη Ferrari (260). Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσο ο Νόρις (275β.), όσο και ο Πιάστρι (284β.) έχουν περισσότερους βαθμούς από τη Ferrari. Ο Αυστραλός προηγείται με διαφορά μόλις 9 βαθμών και είναι ξεκάθαρο πως ένας από τους δυο θα στεφθεί πρωταθλητής φέτος. Η κυριαρχία της McLaren είναι απόλυτη. Η βρετανική ομάδα εκθρόνισε την Red Bull κερδίζοντας πέρυσι το πρωτάθλημα κατασκευαστών προτού κυριαρχήσει απόλυτα φέτος.
Η Red Bull είναι φέτος πολύ μακριά από την απόδοσή της τα προηγούμενα χρόνια. Οι δυο νίκες του Φερστάπεν δεν μπορούν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις ειδικά καθώς το δεύτερο μονοθέσιο αρχικά στα χέρια του Λώσον και μετέπειτα στα χέρια του Τσουνόντα δεν φτάνει στους βαθμούς. Οι πιθανότητές τους να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα είναι μηδενικές παρότι η οδηγική ευφυΐα του Φερστάπεν μπορεί να κάνει τη διαφορά, αν υπάρχει έδαφος.
Αν υπάρχει ένας οδηγός που αναδείχθηκε φέτος αυτός είναι ο Όσκαρ Πιάστρι. Ο Αυστραλός είναι φαβορί για το πρώτο του πρωτάθλημα στην τρίτη του σεζόν στη F1. Αξίζει να σημειωθεί πως τόσο ο Χάμιλτον όσο και ο Βιλνέβ πήραν τον τίτλο στην 2η χρονιά συμμετοχής τους στη F1. Ο Πιάστρι έχει τετραπλασιάσει τον αριθμό των νικών του φέτος, προσθέτοντας έξι νίκες σε Grand Prix στις δύο πρώτες που είχε κερδίσει πέρυσι. Με συγκομιδή 284 βαθμών είναι εννέα βαθμούς μπροστά από τον έτερο οδηγό της McLaren, Λάντο Νόρις ενώ απομένουν ακόμα 10 αγώνες. Υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για τον τίτλο – αλλά το εντυπωσιακό πρώτο μέρος του Πιάστρι τον έχει φέρει σε θέση διεκδικητή του τίτλου. Ο Φερστάπεν μετά από 4 συνεχή χρόνια πιθανά θα χάσει τον τίτλο λόγω πτώσης της φόρμας της Red Bull.
Όσον αφορά στις ομάδες που υστερούν σε απόδοση σίγουρα πρέπει να σταθούμε στην Alpine. Το τυχαίο διπλό βάθρο στη Βραζιλία στα τέλη του 2024 τους άνοιξε τον δρόμο για να τερματίσουν στην 6η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών χωρίς απαραίτητα να έχουν την ανάλογη δυναμική. Το να διατηρήσουν αυτή τη θέση φαντάζει δύσκολο καθώς αυτή τη στιγμή είναι τελευταίοι στη βαθμολογία
με 20 πόντους, 15 λιγότερους από την ένατη Haas και 32 βαθμούς πίσω από την Aston Martin που βρίσκεται στην 6η θέση. Η γαλλική ομάδα στερείται ταχύτητας, πράγμα που οφείλεται στην υστέρηση ισχύος της υβριδικής μηχανής που μπορεί να τους κοστίσει έως και 0.4s σε ορισμένες πίστες. Καθώς από την 5η ως τη 10η θέση οι διαφορές είναι μικρές μπορεί η χρονιά να καθοριστεί σ’ έναν από τους επόμενους 10 αγώνες όπως πέρυσι στη Βραζιλία.
Στον αντίποδα από την Alpine βρέθηκε η Williams καθώς το μονοθέσιο τους αποδείχτηκε ανταγωνιστικό από την αρχή. Η 5η θέση στη Μελβούρνη με τον Άλμπον έδειξε τι έπρεπε να περιμένουμε για τη συνέχεια, η Williams είναι η πρώτη μετά τις 4 μεγάλες ομάδες με προβάδισμα 18 βαθμών από την 6η Aston Martin. Βέβαια η απόδοσή της είχε διακυμάνσεις από αγώνα σε αγώνα. Πήραν βαθμούς σε 10 από τα 14 Grand Prix, με το καλύτερο αποτέλεσμα τους ως τώρα να είναι η 5η θέση στην οποία έχουν βρεθεί 3 φορές. Το μόνο αρνητικό είναι οι δυσκολίες προσαρμογής που αντιμετωπίζει ο Κάρλος Σάινθ παραταύτα, ο Ισπανός και η ομάδα παραμένουν σίγουροι για μια άνοδο στο δεύτερο μισό της σεζόν.
Όσον αφορά στις τέσσερις κορυφαίες ομάδες σαφώς χαμένη είναι η Mercedes που ήλπιζε να διεκδικήσει νίκες πιο συχνά φέτος. Πήρε μια στον Καναδά με το Ράσελ αλλά συνολικά τα αποτελέσματά της ήταν πολύ κάτω από τις προσδοκίες. Τα ασημί βέλη υπερθερμαίνουν τα λάστιχα και δεν αποδίδουν στους ζεστούς αγώνες. Βρήκαν μια λύση αλλάζοντας τη γεωμετρία της ανάρτησης και κέρδισαν με ζέστη στον Καναδά, αλλά αναγκάστηκαν να μην τη χρησιμοποιήσουν περαιτέρω γιατί δημιουργούσε άλλα προβλήματα. Με δεδομένο ότι οι περισσότεροι αγώνες στο ημερολόγιο έχουν ζέστη – η Mercedes περιμένει το Νοέμβριο και το Λας Βέγκας για να επιτεθεί ξανά. Ο Ράσελ κάνει μια καλή χρονιά, με δεδομένη τη δυναμική του μονοθεσίου έχοντας ανέβει 6 φορές στο βάθρο.
Από τους υπόλοιπους οδηγούς ο Νίκο Χούλκενμπεργκ που βρίσκεται κοντά στο τέλος της καριέρας του, δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης στη Sauber και ετοιμάζεται να ηγηθεί της ομάδας που θα γίνει Audi την επόμενη σεζόν.
Ο Γερμανός έχει βαθμολογηθεί σε 5 αγώνες φέτος, ενώ ανέβηκε και για πρώτη φορά στο βάθρο στον 239ο αγώνα του. Οι βαθμοί του ήταν καθοριστική για να βοηθήσουν τη Sauber να ανέβει στην 7η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Χούλκενμπεργκ πήρε το πρώτο του βάθρο στο Βρετανικό Grand Prix.
Όσον αφορά στους οδηγούς που έχουν απογοητεύσει με την απόδοσή τους, ο Χάμιλτον είναι σίγουρα ένας από αυτούς. Ο Βρετανός πρωταθλητής δεν έχει καταφέρει να ενσωματωθεί στη Ferrari, δεν ταιριάζει με την ομάδα και δεν μπορεί να βρει ένα σετάρισμα που τον βολεύει στο μονοθέσιο. Πήρε pole και νίκη στον αγώνα Sprint στην Κίνα όμως το μονοθέσιο βρέθηκε εκτός κανονισμών την επόμενη μέρα. Ο Χάμιλτον έφτασε στην Ουγγαρία όπου ο Λεκλέρκ πήρε την pole να χαρακτηρίσει τον εαυτό του ως «άχρηστο». Καθώς πληθαίνουν οι φήμες που κάνουν λόγω για πρόωρη αποχώρηση του πρωταθλητή και οι τιφόζι στη Μόντσα απαιτούν νίκη και μόνο πιθανά, επίκεινται εξελίξεις στο θέμα του οδηγού της Ferrari. Πάντως από την ομάδα έδωσαν μήνυμα στήριξης ανανεώνοντας το συμβόλαιο του αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας, Φρέντ Βασέρ.
Διαβάστε επίσης
Οδηγούμε το ηλεκτρικό Ford Puma (video)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σκέρτσος: Στατιστική και πολιτική λαθροχειρία από το ΠΑΣΟΚ στο θέμα των διακοπών των Ελλήνων
- Φωτιά τώρα στο Λιβάρτζι Αχαΐας – Μήνυμα από το 112 για ετοιμότητα
- Υπό έλεγχο η πυρκαγιά στο εργοστάσιο ανακυκλώσιμων υλικών στο Αιγάλεω
- Ζελένσκι: H Ουκρανία χρειάζεται ειρήνη, όχι παύση μεταξύ ρωσικών εισβολών

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Η Σιγκαπούρη βγάζει στο σφυρί Hermès, ράβδους χρυσού και υπερπολυτελή ρολόγια από το μεγαλύτερο σκάνδαλο ξεπλύματος στην ιστορία της
CrediaBank: Πώς το δίδυμο Βρεττού-Εξάρχου πήρε την τράπεζα από το μηδέν και την οδήγησε στο big deal με την HSBC Μάλτας
