AUTO

F1, Πορτογαλία: Καθοριστική η εκκίνηση σήμερα

2021 Portuguese Grand Prix, Saturday – LAT Images


Πρώτη σειρά οι Mercedes, δεύτερη σειρά οι Red Bull. Η μεγάλη ευθεία του Πορτιμάο καταλήγει σε  δεξιά γρήγορη στροφή με μεγάλο πλάτος.

Ο Βάλτερι Μπότας δεν έχει ξεκινήσει καλά φέτος, έκανε δυο μέτριους αγώνες σε Μπαχρέιν και Ίμολα. Ειδικά μετά τη σύγκρουση με τον Ράσελ στην Ίμολα χρειάζεται όσο τίποτα ένα καλό αποτέλεσμα.

Εκκινεί σήμερα από την pole (17:00 απευθείας ΕΡΤ, Cosmote), η πρώτη του φετινή και είναι κρίσιμο να διατηρηθεί μπροστά στον πρώτο γύρο. Πράγμα που δεν είναι εύκολο καθώς δίπλα του είναι ο Χάμιλτον και πίσω του ο Φερστάπεν, οι δυο διεκδικητές του τίτλου. Αθόρυβα αλλά αποτελεσματικά ο Πέρεζ έχει φέρει την άλλη Red Bull, στην 4η θέση. O Μεξικάνος οδηγός δεν έχει ακόμη ανέβει στο βάθρο με τη Red Bull και θέλει όσο τίποτε έναν απροβλημάτιστο αγώνα. Είναι σημαντικό γι’ αυτόν να αποφύγει τα προβλήματα στην εκκίνηση.

Ακριβώς το αντίθετο σκέφτεται ο Κάρλος Σάινθ, ο Ισπανός εκκινεί από την 5η θέση και είναι ο πρώτος οδηγός που έχει τη μαλακή γόμα. Αυτό θα δώσει σημαντικό πλεονέκτημα στις πρώτες στροφές καθώς έρχεται γρηγορότερα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Το λείο «ανώριμο» οδόστρωμα στο Πορτιμάο που στρώθηκε μόλις πέρυσι, έχει πολύ χαμηλό συντελεστή τριβής. Οπότε είναι πιθανόν στην αρχή να προβληματιστούν οι τέσσερις πρώτοι που εκκινούν με την μέση γόμα. Ο Σάινθ βέβαια έχει στο μυαλό του και στο Λεκλέρκ που εκκινεί από τη 8η θέση με μέση γόμα. Ήταν η πρώτη φορά που ο Μονεγάσκος έχασε στη διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών από τον Ισπανό.

Ανάμεσά τους βρίσκονται ο Σεμπαστιάν Οκόν με την Alpine που έδειξε σαφή δείγματα βελτίωσης σ’ αυτό τον αγώνα και ο Λάντο Νόρις με τη McLaren που προσδοκούσε σε κάτι περισσότερο από την 7η θέση. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Γκασλί, Φέτελ, ο Γερμανός για πρώτη φορά μετά από αρκετούς αγώνες κατάφερε να μπει στο Q3. Μένει να δούμε αν σήμερα θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί την δύναμη της υβριδικής μηχανής της Mercedes. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS στη μεγάλη ευθεία και ανάμεσα στην στροφή 4 και 5. Το πλάτος της πίστας διευκολύνει τα προσπεράσματα καθώς υπάρχουν δυο ή και τρεις παράλληλες γραμμές.

Στρατηγικές

Ο αγώνας έχει  66 γύρους και είναι εξαιρετικά απίθανο να δούμε τακτική δυο αλλαγών, αν δεν εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτό γιατί το μπες βγες στα πιτ διαρκεί πολύ χρόνο και η φθορά των ελαστικών είναι μικρή. Επίσης τα προσπεράσματα δεν είναι δύσκολα. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει δυνατός άνεμος όπως και χτες. Σίγουρα όσοι ξεκινούν με μέση γόμα μπορούν να είναι πιο ευέλικτοι για το πότε θα μπουν με βάση το κυκλοφοριακό, αλλά και μια πιθανή εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας ώστε να κάνουν «δωρεάν» το πιτ στοπ.

Δύσκολα μπορώ να φανταστώ ότι δε θα χρησιμοποιηθεί καθόλου η σκληρή C1 γόμα, όμως έχει σημαντικό μειονέκτημα στην απόδοσή της και δεν είναι εύκολο να διατηρηθεί σε θερμοκρασία λειτουργίας. Επίσης μένει να δούμε αν είναι εφικτό το μέση/μαλακή γόμα από άποψη φθοράς. Αξίζει να παρακολουθήσουμε αν οι Φέτελ και Ράσελ θα μπορέσουν να βαθμολογηθούν σήμερα.

Ο αγώνας εκκινεί στις 17:00 νωρίτερα στις 16:30 θα πούμε τα τελευταία νέα πριν τον αγώνα με τον Πάνο Σεϊτανίδη στο Instagram Live. Μπορείτε να το παρακολουθήσετε δωρεάν αρκεί να συντονιστείτε στο ένα από τα δυο προφίλ. Σας περιμένουμε. Χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη.

 

 


ΣΧΟΛΙΑ