Ο Άντριαν Νιούι βρέθηκε χθες στο Μονακό για πρώτη φορά ως μέλος της Aston Martin, φορώντας τα χρώματα της ομάδας. Ο 67χρονος Βρετανός αεροδυναμιστής ξεκίνησε να σχεδιάζει μονοθέσια F1 για την March το 1988. Τα σχέδιά του ήταν πιο ανταγωνιστικά από ό,τι αναμενόταν για την εποχή. Ο Νιούι βρέθηκε στη Williams το 1991.
Με μεγαλύτερο προϋπολογισμό και καλύτερους οδηγούς, τα σχέδια του οδήγησαν την ομάδα σε 5 τίτλους κατασκευαστών και σε τίτλους οδηγών για τους Μάνσελ, Προστ, Χιλ, Βιλνέβ. Μετακινήθηκε στην McLaren το 1997, εκεί, τα μονοθέσιά του οδήγησαν την ομάδα σε έναν τίτλο κατασκευαστών το 1998 και δύο τίτλους οδηγών για το Χάκινεν. Από το 2006-2024 ήταν στην Red Bull Racing.
Υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για την άνοδο της ομάδας, οδηγώντας την σε τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών από το 2010 έως το 2013 με τον Φέτελ. Η ομάδα πήρε άλλους δυο τίτλους κατασκευαστών το 2022 και το 2023 και άλλους 4 τίτλους οδηγών (2021 – 2024)με το Φερστάπεν. Η RB19, σχεδιασμένη από τον Newey, είναι το πιο επιτυχημένο μονοθέσιο στην ιστορία της Formula 1, κερδίζοντας 21 από τους 22 αγώνες στους οποίους συμμετείχε το 2023.
Πρόσφατα ο Νιούι πήγε στην Aston Martin, όπου ως Managing Technical Partner, έχει αρχική αποστολή την σχεδίαση ενός μονοθεσίου με βάση τους κανονισμούς του 2026. Νιούι έχει τιμηθεί με το Order of the British Empire (OBE) για τις υπηρεσίες του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το έργο του έχει αναγνωριστεί με συνολικά 12 τίτλους οδηγών και 11 τίτλους κατασκευαστών στα πρωταθλήματα της Formula 1.

Ο Νιούι συζητά με το Φερνάντο Αλόνσο
Χτες στο Μονακό ο επικεφαλής της Aston Martin Performance Technologies, Άντι Κάουελ τόνισε ότι ο Νιούι αξιοποιεί τα εργαλεία που διαθέτει η ομάδα (όπως CFD, αεροδυναμική σήραγγα) για να φτιάξει το νέο μονοθέσιο. Η παρουσία του στο Μονακό του επιτρέπει να παρατηρήσει τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, πώς σετάρεται το μονοθέσιο και πώς εφαρμόζεται η στρατηγική.
Ο Νιούι μιλώντας σχετικά τόνισε πως η συνταξιοδότηση ήταν μια επιλογή γι’ αυτόν, αλλά η αγάπη του για τους αγώνες, τον κράτησε στην F1. Θεωρεί ότι οι νέοι κανονισμοί του 2026, τόσο για το σασί όσο και για τις υβριδικές μηχανές προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για καινοτομία, τις οποίες χαρακτήρισε “λίγο τρομακτικές” αλλά και ενδιαφέρουσες. Ο Νιούι εξέφρασε τις θετικές του εντυπώσεις από την Aston Martin, αναφέροντας ότι διαθέτει “την καλύτερη εγκατάσταση στην F1” και ότι οι άνθρωποι στην ομάδα είναι πολύ φιλόξενοι και ενθουσιώδεις. Τόνισε ότι η F1 είναι ένα άθλημα που βασίζεται στους ανθρώπους και ότι είναι σημαντικό να βελτιστοποιηθεί ο τρόπος χρήσης των εγκαταστάσεων και να ενισχυθεί η συνεργασία.

Διαβάστε επίσης:
To αυτοκίνητο σε ρόλο συνοδηγού
Hyundai: Μεγάλος διαγωνισμός ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025
F1 Μονακό: Λάστιχα, κότερα και ιδρώτας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ισπανία: Ετοιμάζει φόρο 100% σε μη Ευρωπαίους για αγορά κατοικίας – Αντιδράσεις και αβεβαιότητα για την ψήφιση του μέτρου
- Πόλεμος Ουκρανίας: Ξεκίνησε η εφαρμογή της συμφωνίας «1.000 προς 1.000» – Έγινε η πρώτη ανταλλαγή αιχμαλώτων Ρωσίας – Ουκρανίας
- Δωροθέα Μερκούρη στο Vitality: Το σύνδρομο «της άδειας φωλιάς» και η αγάπη για το θέατρο
- ΕΕ: Αναβάλλει για 1 έτος τις αυστηρότερες κεφαλαιακές απαιτήσεις στις τράπεζες

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα
Γιάννης Κούστας: Ανέλαβε όλα τα έξοδα για τις σπουδές του 12χρονου Στέλιου Κερασίδη στο Purcell School στη Βρετανία

Καταγγελίες για κατασπατάληση εκατομμυρίων στον Δήμο Σπετσών: Στο στόχαστρο του Εισαγγελέα 6 χρόνια παράνομων πρακτικών
