• AUTO

    F1 Γαλλία: Επιστροφή στο Λε Καστελέ!

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Το πρωτάθλημα συνεχίζεται με τον 7ο γύρο, οι Χάμιλτον – Φερστάπεν είναι 3-2 στις νίκες και όλοι περιμένουν την επόμενη κόντρα τους.

    Η F1 μπαίνει σε μια τριπλέτα αγώνων σε Γαλλία, Αυστρία, όπου θα κριθούν πολλά. Το Γαλλικό GP δεν διεξήχθη πέρυσι λόγω πανδημίας και φέτος ξεκινά με μια καλή είδηση για τον Γάλλο οδηγό της Alpine, Εστεμπάν Οκόν: Ανανέωσε το συμβόλαιό του με την Alpine για τα επόμενα τρία χρόνια, θα οδηγεί για τη γαλλική ομάδα τουλάχιστον ως το τέλος του 2024. Ο Οκόν βρίσκεται συνδεδεμένος μ’ αυτή την ομάδα από την αρχή της καριέρας του το 2010. Ένας ακόμη Γάλλος οδηγός, ο Ρομέν Γκροζάν θα επιστρέψει στη Formula 1 και θα κάνει δοκιμές για λογαριασμό της Mercedes, στο Πωλ Ρικάρντ με ελαστικά επίδειξης Pirelli στις 29/6 (τότε ήταν αρχικά προγραμματισμένο το Γαλλικό GP που τελικά θα διεξαχθεί μια βδομάδα πιο νωρίς). To αντίο του Γ στη F1 ήταν άδοξο λόγω του ατυχήματος στο Μπαχρέιν, επιστρέφει λοιπόν για να αποχαιρετήσει όπως αρμόζει.

    Κανένας εκ των δυο πρωτοπόρων του πρωταθλήματος δεν πήρε βαθμούς στον προηγούμενο αγώνα στους δρόμους του Μπακού. Ο Φερστάπεν είχε κλατάρισμα ελαστικού, ο Χάμιλτον έκανε οδηγικό λάθος. Ο Ολλανδός προηγείται στη βαθμολογία με 105 βαθμούς αλλά το πρωτάθλημα έχει ακόμη δρόμο και δράμα.

    Από το Γαλλικό GP θα εφαρμοστούν νέοι πιο αυστηροί κανονισμοί όσον αφορά στις αρχικές πιέσεις και θερμοκρασία των ελαστικών και την ελαστικότητα των πτερύγων. Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως και αν θα επηρεάσει αυτό τις ισορροπίες δυνάμεων.

    Θα είναι το 61ο GP στη Γαλλία, ο πρώτος αγώνας έγινε εκεί το 1950. Εκτός του 1955 ο αγώνας μέχρι το 2008 ήταν συνεχώς στο πρόγραμμα. Έλειψε μια δεκαετία και επέστρεψε το 2018. Στη F1 συμμετέχει ως κατασκευαστής η Alpine. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει το 2018 και το 2019 εκκινώντας από την pole. Η πίστα χρησιμοποιείται πολύ συχνά για δοκιμές οπότε όλοι οι νέοι οδηγοί έχουν αγωνιστική εμπειρία από αυτή. Ο Τσουνότα έχει τρέξει με Euro Formula στο Πωλ Ρικάρντ, ο Μικ Σουμάχερ με Formula 2, o Μαζεπίν με Formula 3, και ο Λατίφι με Formula 2. Ένα σημαντικό θέμα είναι η διαμόρφωση της πίστας με χρώματα που δεν επιτρέπουν εύκολα τον προσδιορισμό σημείων αναφοράς. Οι οδηγοί δυσκολεύονται έτσι να βρουν γραμμές και πατήματα σε σχέση με άλλες πίστες. Ειδικά το 3ο μέρος της πίστας που είναι συνεχείς στροφές αποτελεί πρόκληση το να γνωρίζεις που ακριβώς βρίσκεσαι!

    H πίστα του Λε Καστελέ ανανεώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 με πρωτοβουλία του τότε ισχυρού άντρα της F1, Μπέρνι Έκλεστον με στόχο να γίνει κυρίως πίστα δοκιμών. Προσφέρει δε 167 διαφορετικές διαμορφώσεις ανάλογα με το τι θες να δοκιμάσεις. Σε μια «κοντή» εκδοχή της μήκους 4km υπάρχει και αρδευτικό σύστημα που δίνει δυνατότητα για δοκιμές σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ευκαιρίες για προσπέρασμα υπάρχουν αρκετές ειδικά στα φρένα για τη στροφή 1 και στην έξοδο της στροφής 3.

    Oι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 16:00 ώρα Ελλάδος, το Σάββατο 19/6, το ίδιο και ο αγώνας την Κυριακή 20/6.

    Υπό το πρίσμα των ελαστικών

    • Το Γαλλικό Grand Prix στο Πωλ Ρικάρντ επιστρέφει μετά από απουσία ενός έτους λόγω πανδημίας. Θα χρησιμοποιηθούν οι μεσαίες γόμες της γκάμας Formula 1: C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή είναι ίδια επιλογή με το 2019, που έγινε τελευταία φορά ο αγώνας εκεί.

    • Τα ελαστικά από το μέσο της γκάμας ταιριάζουν καλά στα ποικίλα χαρακτηριστικά της πίστας. Όλες οι στροφές είχαν στρωθεί με νέα άσφαλτο πριν τον αγώνα του 2019 οπότε τώρα υπάρχει ομαλή επιφάνεια.

    • Η φθορά των ελαστικών στο Πωλ Ρικάρντ είναι γενικά χαμηλή: Παραταύτα ειδικά η στροφή 13 είναι ιδιαίτερα απαιτητική όσον αφορά στη μεταφορά ενεργειακών φορτίων διαμέσου των ελαστικών. Πρόκειται για τη στροφή Signes στην οποία καταλήγει η ευθεία Mistral.

    ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

    • Στο τρίτο μέρος της πίστας Πωλ Ρικάρντ ασκούνται περισσότερο πλευρικά φορτία και δεν έχει τόσες απαιτήσεις σε ελκτική πρόσφυση και φρενάρισμα. Το υπόλοιπο κομμάτι του γύρου είναι ισορροπημένο γι’ αυτό και προτιμάτε για δοκιμές η συγκεκριμένη πίστα.

    • Προτού η πίστα επιστρέψει στο πρόγραμμα της F1 το 2018 μετά από απουσία ετών, προστέθηκε ένα σικέιν στη διάσημη ευθεία Mistral ώστε να περιοριστούν οι υψηλές τελικές ταχύτητες. Έτσι τώρα μιλάμε για δυο ξεχωριστές ευθείες με ένα σικέιν στη μέση.

    • Η στρατηγική του νικητή το 2019 ήταν μιας αλλαγής, από μέση σε σκληρή γόμα. Αυτή ακολούθησαν όσοι ανέβηκαν στο βάθρο. Οι περισσότεροι οδηγοί (πλην επτά) εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση γόμα.

    • Μπορεί να έχει πολύ ζέστη στο Πωλ Ρικάρντ αυτή την εποχή: Την τελευταία φορά οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ξεπερνούσαν τους 50 βαθμούς Κελσίου.

    Ο επικεφαλής της Pirelli, Mάριο Ίσολα, τόνισε: «Επιστρέψαμε στο συνδυασμό ελαστικών που είχαμε χρησιμοποιήσει στους δυο πρώτους αγώνες της χρονιάς από το μέσο της γκάμας. Είναι ο ενδεδειγμένος συνδυασμός για τις ποικίλες απαιτήσεις και ταιριάζει καλά στην πίστα του Πωλ Ρικάρντ που περιέχει ένα ενδιαφέρον μείγμα στροφών. Αυτό καθιστά το Πωλ Ρικάρντ ως ιδανικό προορισμό για δοκιμές. Μολονότι δεν έχει γίνει αγώνας εδώ τα τελευταία δυο χρόνια κάναμε δοκιμές νωρίτερα φέτος με τα βρόχινα ελαστικά 18 ιντσών της επόμενης χρονιάς. Επίσης είχαμε αγώνα εδώ τον προηγούμενο μήνα για το GT World Challenge. Για τη Γαλλία επιλέξαμε τον ίδιο συνδυασμό γομών με το τελευταίο Γαλλικό Grand Prix. Τότε αυτό είχε σαν αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να ακολουθήσουν στρατηγική μιας αλλαγής. Παραταύτα υπάρχουν διάφορες παραλλαγές που υιοθετούνται οπότε αντίστοιχα προκύπτουν διαφορετικές στρατηγικές».

    Διαβάστε επίσης:

    F1 Μπακού: Πανομοιότυπο κόψιμο στο εσωτερικό πλαϊνό των ελαστικών!

    F1 Μπακού: Δράμα, κλάμα και μεξικάνικη φιέστα!

    Η Ελλάδα μείωσε τα θανατηφόρα τροχαία κατά 54% στη δεκαετία!



    ΣΧΟΛΙΑ