Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960, η κεντρική φιλοσοφία της Porsche ήταν ότι το βάρος είναι εχθρός.
Ένα όχημα που ανέβασε την ελαφριά σχεδίαση σε άλλο επίπεδο ήταν η Porsche 908/03 Spyder που κατασκευάστηκε το 1970. Το αγωνιστικό αυτό προκάλεσε αίσθηση σε δύο διάσημους αγώνες: την Targa Florio στη Σικελία και τον αγώνα 1.000 χιλιομέτρων στο Nürburgring Nordschleife. Μια ματιά στο εσωτερικό του κόκπιτ αποκαλύπτει την απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια: τους λεπτούς σωλήνες του πλαισίου, το τιμόνι, το στροφόμετρο, το κέλυφος του καθίσματος και τα πεντάλ. Ελαφριά υλικά όπως πλεξιγκλάς, αλουμίνιο, πλαστικό και λίγο δέρμα έχουν χρησιμοποιηθεί παντού. Ακόμη και ξύλο, με τη μορφή ενός στρογγυλού πόμολου από μαόνι πάνω στον λεβιέ ταχυτήτων.
Το πάνω μέρος του λεβιέ ταχυτήτων του αυτοκινήτου είχε όγκο περίπου 33,5 κυβικά εκατοστά, εξηγεί ο 92χρονος Peter Falk, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την προέκταση και την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Porsche τη δεκαετία του 1960. Το υλικό επιλέχθηκε με βάση το ειδικό του βάρος. Το αλουμίνιο (2,7 g/cm³), το μαγνήσιο (1,8 g/cm³) και το πλαστικό (1,4 g/cm³) είναι πολύ βαρύτερα από το μαόνι με περίπου 0,7 g/cm³. Η ειδική δομή του ξύλου το καθιστά επίσης ένα μοναδικό υλικό. Ενώ ο ίδιος λεβιές ταχυτήτων από αλουμίνιο θα ζύγιζε 90 γραμμάρια, ο λεβιές ταχυτήτων από μαόνι της 908/03 ζυγίζει μόνο 24 γραμμάρια, γεγονός που αντιπροσωπεύει εξοικονόμηση βάρους σχεδόν 70%.
«Ο Ferdinand Piëch ήταν υπεύθυνος για αυτό, φυσικά», εξηγεί ο Peter Falk. «Εισήγαγε αμέτρητα μέτρα ελαφριάς σχεδίασης». Ο Piëch εντάχθηκε στην εταιρεία το 1963 και διορίστηκε επικεφαλής ανάπτυξης το 1965. Εκτός από την βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, πίστευε σταθερά στην αποτελεσματικότητα της ελαφριάς σχεδίασης, η οποία αποτελούσε μια τεράστια πρόκληση για τους μηχανικούς της Porsche. Εξακύλινδρος αγωνιστικός κινητήρας με αύξηση απόδοσης 80 PS και μείωση βάρους περίπου 50 κιλών; Ένας διακόπτης ανάφλεξης με μείωση βάρους 14 γραμμαρίων; Είναι απολύτως απαραίτητο το καπάκι της ασφαλειοθήκης; Ανεξάρτητα από το όχημα που παρουσίαζε ο Ferdinand Piëch προς έγκριση, κάθε γραμμάριο μετρούσε. Το ίδιο ίσχυε και για την 908/03, την οποία βάφτισε «Weasel» (νυφίτσα) λόγω του μικρού της βάρους και της ευελιξίας της. Ο λεβιές ταχυτήτων από μαόνι είναι το τέλειο παράδειγμα της φιλοσοφίας ελαφριάς σχεδίασης εκείνης της εποχής.
Η ξύλινη σφαίρα υπήρχε στο πιλοτήριο πολλών αγωνιστικών αυτοκινήτων μέχρι το 1971. Με την ελάχιστη μείωση βάρους που επιτεύχθηκε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων το 1967, ο ανταγωνισμός άρχισε να επενδύει στον τομέα της ελαφριάς σχεδίασης. Οι μηχανικοί της 908/03 αντιμετώπισαν μια μοναδική πρόκληση: να εφαρμόσουν την εξαιρετικά ελαφριά σχεδίαση των αυτοκινήτων αναβάσεων σε οχήματα μεγάλων αποστάσεων. Με έναν τρίλιτρο, 8ύλινδρο κινητήρα, η 908/03 Spyder με βάρος 545kg και ισχύ 350PS αγωνίστηκε στο Targa Florio του 1970 – και κέρδισε. Το ελαφρύ αγωνιστικό κέρδισε και στο Nürburgring, εν μέρει χάρη στο λεβιέ από μαόνι, το οποίο μοιάζει σαν ένα κοινό νήμα στην ιστορία της Porsche και εμφανίζεται πάντα σε εφαρμογές όπου κάθε γραμμάριο μετράει.
Η φιλοσοφία της ελαφριάς σχεδίασης συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ακόμη και εκτός της αγωνιστικής πίστας. Η Porsche τοποθετεί έναν ξύλινο λεβιέ ταχυτήτων – τώρα από καρυδιά – πάνω στον λεβιέ του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων ως ένα διακριτικό χαρακτηριστικό. Πάρτε για παράδειγμα την Carrera GT, το σούπερ σπορ αυτοκίνητο μεσαίου κινητήρα από το 2002, ή την τρέχουσα 911 Carrera T (992), η οποία συνδυάζει ελαφριά σχεδίαση και πλαίσιο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για να δημιουργήσει μια άκρως συναισθηματική οδηγική εμπειρία.
Διαβάστε επίσης
Ιδού τα επαναφορτιζόμενα Audi Α6 e-hybrid
Φωτιά ηλεκτρικού οχήματος σε υπόγειο χώρο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πριγκίπισσα Ειρήνη: Βασιλικά μυστικά και χαμένες αγάπες – Η ζωή της πιο αινιγματικής πριγκίπισσας της Ελλάδας
- Ταξί: Το άγριο μπρα-ντε-φερ ΣΑΤΑ και Κυρανάκη και η στάση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας
- Ο θρίαμβος των τραπεζών, τι ψιθυρίζεται για την Εθνική, τα μυστικά του ράλι της Ευρώπης Holdings, τι οδηγεί ο Προκοπίου, τι συμβαίνει στο Κολλέγιο και δυο juicy νέα
- Τι πέτυχε ο Παπασταύρου στις ΗΠΑ για ενέργεια και γεωπολιτικά

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Μπορώ να μεταβιβάσω ακίνητο σε συγγενή για να αποφύγω τον πλειστηριασμό; Προϋποθέσεις και πότε είναι ποινικό αδίκημα
Ποιες κυρίες πήγαν στο ladies lunch της ΕΛΠΙΔΑΣ, Build a Bridge στην Κηφισιά, ο Κώστας Βαρώτσος στην ΕΣΗΕΑ
