• Architecture & Design

    Driven by dreams: Κυνηγώντας κάθε μέρα το όνειρο

    Matthias Hofstetter

    Matthias Hofstetter


    Περιεχόμενα

    Συνέντευξη με τον Matthias Hofstetter, Project Manager Powertrain των 911 και 718 στην Porsche.

    Δίπλα στον Michael Mauer, chief designer της Porsche, ως επικεφαλής τεχνικός ερευνητής, στο τιμόνι της κατασκευής των Powertrain για τις 911 και 718, ο Matthias Hofstetter ευθύνεται σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό όχι μόνο για την εξέλιξη ενός θρύλου, αλλά και για τις φαντασιώσεις χιλιάδων ανθρώπων. Και το ξέρει. Αν δεν είχε χιούμορ, θα είχε πανικοβληθεί στη σκέψη και μόνο. Αλλά απολαμβάνει την ευθύνη.

    Γνωριστήκαμε στην παρουσίαση της 992 με φόντο την Ακρόπολη, πριν από λίγα χρόνια. Και είχα τη χαρά και τιμή να απολαύσω το αδιανόητο: πώς ένα τυπικό, χορογραφημένο δημοσιογραφικό δείπνο μπορεί να εξελιχθεί σε συζήτηση μεταξύ δυο αγνώστων, μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Το ένα ποτήρι κρασί διαδέχτηκαν πολλά φλιτζάνια εσπρέσο – και πιθανότατα δεν θα είχαμε σταματήσει, αν δεν λάμβαναν χώρα οι προγραμματισμένες δοκιμές σε άσφαλτο λίγο αργότερα.

    Κρατήσαμε επαφή – έχουμε φτάσει πια σε ένα σημείο ζωής, όπου αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε απόλυτα τη σπανιότητα του να βρίσκεις ανθρώπους ίδιας ηθικής και αισθητικής. Και με χιούμορ. Και έκτοτε, κάθε φορά που βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι μιας 911 ή μιας 718, δεν μπορώ παρά να αναγνωρίσω στοιχεία εκείνου – με τον ίδιο τρόπο που, κάθε φορά που μου μιλά, αναγνωρίζω στοιχεία του αυτοκινήτου. Ακούγεται ίσως αστείο, αλλά στον δικό μας κόσμο έχει νόημα.

    Λατρεύει τα ταξίδια, ξέρει όσα μόνο το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να προσφέρει, αλλά δύσκολα αποχωρίζεται αυτό του οδηγού. Εστιάζει στον προορισμό, αλλά απολαμβάνει κάθε δευτερόλεπτο της διαδρομής. Όσο και την υπέροχη συνέπεια του να οδηγείσαι για δεκαετίες, κάθε μέρα, από όνειρα.

    Matthias Hofstetter
    Matthias Hofstetter

    PERSONAL

    Ποιο είναι το αγαπημένο σας χρώμα;

    Πάντα μου άρεσαν τα έντονα σκούρα χρώματα, ειδικά συγκεκριμένες αποχρώσεις του μπλε. Αλλά αν σκεφτεί κανείς πως η Porsche έχει τις ρίζες της στις πίστες αγώνων (και μαζί της και εγώ), έχω αγαπήσει και το Racing Yellow – αγαπημένο πάνω σε μια 911.

    Τι μουσική ακούτε όταν είστε πίσω από το τιμόνι;

    Είμαι παλιομοδίτης (γελάει). Όταν δεν ακούω ραδιόφωνο (το επιλέγω συνήθως για τη συνεχή ενημέρωση της κίνησης στους δρόμους), επιλέγω κλασική μουσική.  Όταν θέλω να ανεβάσω τον ήχο, θυμάμαι τη δισκογραφία των Scorpions, Queen, John Miles.

    Αγαπημένος προορισμός;

    Λατρεύω τη διαδρομή προς τη λίμνη Κόμο. Και εκείνη του Μαύρου Δάσους στη Γερμανία. Λίγοι γνωρίζουν πως αγαπώ και τα ταξίδια με μοτοσικλέτα όμως. Στην οποία περίπτωση, νομίζω πως αγαπημένη μου διαδρομή (και μακράν η πιο εντυπωσιακή) παραμένει αυτή κατά μήκος του Highway 1, στην διαβόητη Route 66. Το συγκεκριμένο ταξίδι το είχα κάνει μαζί με τους πέντε κολλητούς μου φίλους, παραμένει αξέχαστο. Once in a lifetime experience, κυριολεκτικά.

    Αγαπημένο υλικό / στοιχείο;

    Το νερό. Ίσως επειδή είμαι καρκίνος στο ζώδιο, ποιος ξέρει.

    Η πρώτη σας Porsche.

    Τώρα οδηγώ μια Panamera GTS Sport Turismo στο χρώμα Volcano Grey. Γιατί ως οικογένεια χρειαζόμασταν περισσότερους χώρους (είμαστε 4, συν ένας σκύλος). Αλλά η πρώτη μου ήταν μια 996, δυστυχώς όχι turbo. Η οποία φυσικά βρίσκεται ακόμα στο γκαράζ μου – και στην καρδιά μου, δεν ξεχνιούνται οι πρώτοι έρωτες.

    Matthias Hofstetter
    Matthias Hofstetter

    Αγαπημένος καλλιτέχνης;

    Η σύζυγος μου και τα πινέλα της. Έχει εξαιρετικό γούστο και υψηλή αισθητική. Και λατρεύω τις δημιουργίες της.

    Αγαπημένος αρχιτέκτονας;

    Δεν μπορώ να ονομάσω έναν. Ούτε καν δυο. Θα σας πω όμως το εξής: κάθε φορά που βρίσκομαι στη λίμνη Κόμο, δεν μπορώ παρά να υποκλιθώ στην αισθητική των αρχιτεκτόνων όλων των κατοικιών περιμετρικά. Είμαι λάτρης του κλασικού και διαχρονικού.

    Ονομάστε τον άντρα που μεγαλώνοντας είχατε ως πρότυπο.

    Εδώ θα πρέπει να διαχωρίσω τα υποσυνείδητα πρότυπα, όπως είναι αυτά του πατέρα και του παππού, και των συνειδητών επιλογών που στο νεαρό μυαλό μου είχαν περίοπτη θέση, ήταν ουσιαστικά σούπερ ήρωες. Μεγάλωσα με τις ταινίες του Bruce Lee και τον Winnetou, το “Old Shatterhand”. Πλέον μεγάλωσα και συνειδητοποιώ πως δεν έχω πια πρότυπα να κοιτάζω προς τα επάνω. Προσπαθώ όμως κάθε μέρα να είμαι ο ίδιος ένα. Να είμαι εγώ αυτός, όλα όσα θέλω να γίνω. Μου δίνει πρόκληση και κουράγιο (αν πω βενζίνη θα θεωρηθώ γραφικός, υποθέτω) ταυτόχρονα.

    Ο πιο κομψός Γερμανός για εσάς;

    Όχι τόσο για το στιλ του, ειρωνία, αλλά περισσότερο για τη σχεδιαστική άχρονη σοφία του και τη φιλοσοφία του, τις ηθικές αξίες του, θα πω τον Karl Lagerfeld.

    Περιγράψτε εαυτόν χρησιμοποιώντας τρεις μόνο λέξεις.

    Ακριβής: Η ακρίβεια είναι για μένα μια χειρονομία εκτίμησης.

    Σπιτικός (γελάει): Ακόμη και όταν ζω σε υψηλές ταχύτητες ή με πιάνει η τρέλα της εξερεύνησης, πάντα θέλω να γυρίζω σπίτι. Με κάνει ευτυχισμένο.

    Iκανοποιημένος: δεν χρειάζομαι πολλά για να είμαι ευτυχισμένος. Αρκεί μια σωστά ψημένη μπριζόλα, ένα καλό κόκκινο κρασί, μια ευχάριστη συζήτηση, ένα πούρο να συνοδεύει το αγαπημένο μου μαλτ. Απλά πράγματα που απολαμβάνω βαθιά και είμαι ευγνώμων για κάθε ένα από αυτά – στιγμές, όλα είναι στιγμές και πρέπει να βρίσκεις τη μαγεία σε αυτές.

    Ποια είναι η τελευταία πολυτέλεια;

    Ο χρόνος.

    Τι είδους οδηγός είστε;

    Καταλαβαίνετε πως λατρεύω τα αυτοκίνητα και την οδήγηση – δε μπορώ να φανταστώ καν τη ζωή χωρίς αυτά. Παραμένω όμως υπεύθυνος ως οδηγός. Δεν είναι μόνο η ευθύνη που έχει κανείς, όταν κάθεται πίσω από ένα τιμόνι, αλλά και το γεγονός ότι εκπροσωπώ την εταιρεία όταν οδηγώ.  Οδηγώ αμυντικά σε δημόσιους δρόμους, αλλά όταν έχω τη δυνατότητα να μπω σε πίστα, κάποιες μέρες δοκιμών ή για διασκέδαση, απολαμβάνω την εμπειρία στο έπακρο. Δεν το κρύβω, μόλις μπω στην πίστα, μου αρέσει να οδηγώ στα όρια.

    Matthias Hofstetter
    Matthias Hofstetter

    ON WORK

    Από που αντλείτε έμπνευση;

    Είναι ένας συνδυασμός των ανθρώπων, του προϊόντος και του γεγονότος ότι έχω την ευκαιρία να βοηθήσω στη διαμόρφωση του μέλλοντος της αυτοκίνησης. Μπορείτε να αισθανθείτε ότι οι εργαζόμενοι είναι πραγματικά παθιασμένοι με το να είναι μέρος της Porsche και αγαπούν τα αυτοκίνητα, τα πιστεύουν και αυτό φέρνει μια αίσθηση κινήτρου, που είναι πολύ συγκεκριμένη, θα έλεγα. Πάντα ανταγωνιζόμαστε τον εαυτό μας και αυτό είναι που κάνει κάθε αυτοκίνητο καλύτερο από την προηγούμενη γενιά του. Προσωπικά αντιμετωπίζω πάντα ένα πρόβλημα ως πρόκληση, ποτέ ως βάρος. Είναι ένας συνδυασμός όλων αυτών των συστατικών και δεν νομίζω ότι θα ξεμείνω ποτέ από αυτή την έμπνευση.

    Μπορείτε να περιγράψετε την εταιρεία Porsche, χρησιμοποιώντας μόνο τρεις λέξεις;

    Πρωτοποριακό πνεύμα. Πάθος. Οικογένεια. Τέσσερις λέξεις, αλλά πιστέψτε με, είναι άθλος, δεδομένου πως σκέφτομαι ταυτόχρονα δεκάδες. Άλλη μία: έρωτας.

    Αν εσείς γεννιόσασταν ξανά, σε ένα παρανοϊκό σενάριο μετεμψύχωσης, και επιστρέφατε στη γη ως μια Porsche, ποιο μοντέλο θα ήσασταν;

    (Γελάει). Είμαι βέβαιος πως θα ήμουν ιδιαίτερα πρόθυμος να υπερβώ ρεκόρ, όρια και ταχύτητες. Επομένως θα ήθελα ιδανικά να επέστρεφα στην άσφαλτο ως μια GT2 RS. Παραμένει για μένα το καλύτερο αυτοκίνητο που οδήγησα ποτέ στη ζωή μου. Το απόλυτο.

    Ποιο ήταν το σημαντικότερο μάθημα που πήρατε ως επαγγελματίας;

    Πως όλα έχουν να κάνουν με την ομάδα. Τόσο η ομάδα μου όσο και εγώ, έχουμε μια κουλτούρα εκτίμησης και μια προσέγγιση επικοινωνίας πρόσωπο με πρόσωπο. Μοιραζόμαστε μια πολύ καλή σχέση μεταξύ μας, σεβόμαστε ο ένας τη δουλειά του άλλου και, το πιο σημαντικό, εκτιμούμε βαθιά ο ένας τον άλλον. Νομίζω ότι αυτό είναι που οδηγεί την απόδοση σε υψηλό επίπεδο, κάτι που, κατά τη γνώμη μου, αντικατοπτρίζεται και στο προϊόν.

    Πότε συνειδητοποιήσατε πως θέλετε να ακολουθήσετε το συγκεκριμένο επαγγελματικό μονοπάτι;

    Είναι μια μεγάλη ιστορία – γεννήθηκε ως πάθος νωρίς, στα 15 μου, όταν ξεκίνησα την εκπαίδευσή μου ως βοηθός μηχανικού. Ήδη από την πρώτη μου εβδομάδα συνειδητοποίησα ότι μου αρέσει η δουλειά πίσω στα γκαράζ, ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και ήμουν πολύ περίεργος για κάθε σκέλος της, αλλά ήθελα να προχωρήσω παρακάτω, δεν μου αρκούσε το να ακολουθώ τις οδηγίες των μηχανικών. Έκανα λοιπόν μια συμφωνία με τον εαυτό μου, όταν αποφάσισα να σπουδάσω ο ίδιος μηχανικός. Για να γίνει αυτό, έπρεπε πρώτα να ολοκληρώσω την πρακτική στην τεχνική σχολή όσο καλύτερα μπορούσα. Αλλά αυτό μου πήρε τρία χρόνια, και μετά από τα χρόνια της εκπαίδευσης, επέστρεψα στο γυμνάσιο για να πάρω το δίπλωμά μου ώστε να μπορέσω να σπουδάσω στο πανεπιστήμιο, κάτι που μου πήρε άλλα δύο χρόνια. Και έτσι, στα 25 μου κατάφερα επιτέλους να αγγίξω τον πρώτο μου στόχο: πήρα το πτυχίο μου και είχα ήδη πρακτική εμπειρία. Ξεκίνησα την καριέρα μου στην Audi, για επτά υπέροχα χρόνια. Μετά από αυτό αποφάσισα ότι ήρθε η ώρα για μια αλλαγή, έτσι έγινα μέλος της οικογένειας Porsche.

    Για να είμαι ειλικρινής, δεν σταμάτησα ούτε μέρα να συνειδητοποιώ πόσο πολύ θέλω να ακολουθώ το συγκεκριμένο μονοπάτι. Έτσι δεν σταμάτησα ποτέ να μαθαίνω.

    Πόσο σημαντικά είναι τα υλικά και επιμέρους εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται; Τι συνιστά πολυτέλεια, όταν πρόκειται για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου;

    Σε ένα αυτοκίνητο Porsche που προορίζεται για οδήγηση τόσο σε δημόσιους δρόμους όσο και σε πίστες αγώνων, όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από το αν είναι ορατά ή όχι, πρέπει να πληρούν πολύ υψηλά πρότυπα ποιότητας. Καμία λεπτομέρεια δεν είναι απλώς λεπτομέρεια. Σε ένα σπορ αυτοκίνητο, όλα τα μέρη καταπονούνται και πιέζονται από διάφορες δυνάμεις, και φυσικά αυτό σημαίνει ότι η υψηλή ποιότητα δεν είναι πλέον πολυτέλεια, αλλά υποχρέωση. Μιλάμε για υψηλής ποιότητας υλικά από άποψη αντοχής, ασφάλειας, λειτουργικότητας και σχεδίασης. Πολύ συχνά αυτό έρχεται με ένα συγκεκριμένο κόστος.

    Ποιος είναι τελικά ο πελάτης, στον οποίο ιδανικά απευθύνεται κάθε νέα σχεδίαση;

    Στην Porsche, η σχεδίαση βασίζεται σε μια ισχυρή αρχή της Bauhaus: η μορφή ακολουθεί τη λειτουργία. Και αυτή η λειτουργικότητα οδηγεί στη συγκεκριμένη σχεδίαση, ειδικά όταν πρόκειται για την εμβληματική 911. Όλα έχουν σκοπό και νόημα σε ένα αυτοκίνητο Porsche. Οι σχεδιαστές στοχεύουν στη δημιουργικότητα και καινοτομία, διατηρώντας ταυτόχρονα την κλασική ταυτότητα κάθε μοντέλου. Οι επιδόσεις είναι επίσης απολύτως απαραίτητες σε κάθε Porsche που κατασκευάζουμε και αυτές είναι οι βασικές αρχές που έχουμε κατά νου για κάθε αυτοκίνητο που αναπτύσσουμε. Υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι που ταυτίζονται με αυτές τις αρχές, με τις επιδόσεις, την ποιότητα, τη σχεδίαση, τη λειτουργικότητα, την παράδοση και την καινοτομία και πιστεύω ότι αυτοί είναι οι άνθρωποι που γενικά ενδιαφέρονται για την Porsche. Δεν είναι πολλοί. Αλλά όπως όλα τα όμοια, αναγνωρίζουμε ο ένας τον άλλον σχεδόν αυτόματα, φυσικά.

    Να σημειωθεί επίσης πως από τα δώδεκα παραδοσιακά αρχέτυπα της ψυχολογίας, επιλέξαμε τρία που ισχύουν για εμάς: τον ήρωα, τον δημιουργό και τον επαναστάτη. Αποφασίσαμε να δώσουμε σε αυτά τα αρχέτυπα πρόσωπα: James Dean, Ferdinand Porsche και Steve McQueen. Εφαρμόζουμε βασικούς όρους – «ένταση», «σκοπός» και «εστίαση» – στα τρία πρόσωπα, που μας βοηθούν να μεταφράσουμε τις ιδέες σε υλοποίηση. Η εστίαση αναφέρεται στον ήρωα, ο σκοπός στον δημιουργό και η ένταση στον επαναστάτη.

    Τι μπορεί να θεωρηθεί «ηθικό» και «αειφόρο», όταν πρόκειται για τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων του μέλλοντος;

    Οι λάτρεις της αυτοκίνησης λένε πως το τελευταίο τετράτροχο που θα ηλεκτροποιηθεί, θα είναι μια 911. Ενώ χαμογελάω, κρύβει αυτό άλλωστε μια συγκίνηση, μια ιστορία, δεκαετίες πάθους, ταυτόχρονα με βάζει σε σκέψεις, περισσότερο από συνήθως. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε τις ενέργειές μας και το αντίκτυπο αυτών στο περιβάλλον. Είναι μονόδρομος. Αναπτύσσουμε τα αυτοκίνητά μας έχοντας αυτό κατά νου – από τις επενδύσεις που κάνουμε για τη μείωση των εκπομπών C02 των εργοστασίων σε Zuffenhausen και Leipzig, όσο και στην επιλογή των επιμέρους υλικών, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τις εκπομπές CO2, τη δημιουργία διαφόρων υβριδικών συστημάτων κίνησης που προσφέρουμε σε διαφορετικά μοντέλα. Και έχουμε αποδείξει πως η αθλητική οδήγηση, η διασκέδαση και ο υψηλός βαθμός αποτελεσματικότητας είναι ακριβώς αυτό που αποτελεί την ουσία σε κάθε ένα μελλοντικό μοντέλο και το ονομάζουμε “Porsche Intelligent Performance”. Αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ.

    Και για να επιστρέψω στο αρχικό παράδειγμα: η 911 είναι για εμάς το κέντρο βάρους μας. Άχρονη και πάντα καινοτόμα. Αν προβούμε σε ελάχιστες αλλαγές, δεν θα τις προσέξει, πιθανότατα, κανείς. Αν ταυτόχρονα προβούμε σε ρηξικέλευθες αλλαγές, τότε  επεμβαίνουμε στο DNA της. Ένα πράγμα επομένως δεν θα αλλάξει ποτέ, ως άχρονη υπόσχεση ηθικής: η Porsche θα δημιουργεί πάντα τα αυτοκίνητα που θέλεις και μπορείς να οδηγήσεις. Υπάρχουν βεβαίως πτυχές της αυτόνομης οδήγησης που μας ενδιαφέρουν, όπως οι βοηθοί κυκλοφοριακής συμφόρησης ή η αυτόματη στάθμευση. Αυτά είναι παραδείγματα τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης που θα περιμένατε να έχετε σε μια Porsche. Βλέπουμε την ψηφιοποίηση και την αυτόνομη οδήγηση ως ευκαιρία για εμάς, αλλά πάντα θα ερμηνεύουμε την εκάστοτε πληροφορία με έναν τρόπο που είναι χαρακτηριστικός της Porsche, χωρίς να αλλοιώνεται η ταυτότητα των αυτοκινήτων μας.

    Σε ό,τι αφορά την 911, ποια είναι τελικά η εξέλιξη;

    Ως αθλητής, είναι πλέον πιο μυώδης, πιο γρήγορος, πιο δυνατός – αλλά εξακολουθεί να είναι εκ πεποιθήσεως κομψά understated σε σύγκριση με τους θορυβώδεις, εξωστρεφείς ανταγωνιστές του στην ίδια κατηγορία επιδόσεων. Αυτοπεποίθηση, χωρίς έπαρση. Για μένα είναι πλέον το Αστέρι του Βορρά. Και όλα τα υπόλοιπα φαίνονται να περιστρέφονται γύρω του. Σημαδεύει άχρονα τον ουράνιο θόλο, δείχνοντας το δρόμο.

    Η επέλαση των νεωτερισμών και της ευκολίας έφτασε επίσης στην 992, με το προσαρμοστικό cruise control να αποκτά λειτουργίες (όπως συστήματα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και προειδοποίησης αναχώρησης λωρίδας), ενώ υπάρχει και η επιλογή νυχτερινής όρασης, καθώς και η λειτουργία Wet Mode. Πόσο μεγάλη είναι η επίδραση του τι θέλουν οι οδηγοί στο τελικό προϊόν;

    Νομίζω πως κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε για να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των πελατών μας με αυτά τα νέα χαρακτηριστικά, ακόμη και σε μια 911. Το σπορ αυτοκίνητό παρέμεινε διαχρονικό, αλλά με πλέον περισσότερη ισχύ, είναι πιο γρήγορο αλλά ασφαλέστερο και πιο ψηφιακό – έτσι κάνουμε μια σύγχρονη αλλαγή σε κλασικά στοιχεία. Πολλά από αυτά τα συστήματα υποβοήθησης έχουν αναπτυχθεί έχοντας την ασφάλεια ως κύρια προτεραιότητα, τόσο για τον οδηγό και τους επιβάτες, όσο και για άλλους μετέχοντες στην κυκλοφορία. Ειδικά το Wet Mode είναι μια από τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες μας, πιστεύουμε ότι θα σώσει ζωές. Αν μέσα από όλα αυτά τα συστήματα μπορούμε να αποτρέψουμε έστω και ένα ατύχημα, σημαίνει ότι κάτι έχουμε κάνει σωστά.

    Που φαντάζεστε εαυτόν σε -ας πούμε- 10 χρόνια από σήμερα;

    Αυτή είναι μια πολύ καλή, αλλά δύσκολη ερώτηση. Για μένα είναι πάντα σημαντικό να ακολουθείς τον δικό σου δρόμο, αλλά πρέπει ταυτόχρονα να είσαι ικανός να αποδέχεσαι τις αλλαγές και να αντιμετωπίζεις προκλήσεις, γιατί αυτό είναι που κάνει τη ζωή συναρπαστική. Προς το παρόν, μπορώ να πω ότι είμαι απολύτως ευγνώμων και ευτυχισμένος για το πώς η ζωή μου εξελίχθηκε μέχρι στιγμής. Αν δεν υπάρχει κάποια συμπαντική αντίρρηση (γελάει), θα ήθελα να παραμείνει έτσι.

    Φανταστείτε πως διοργανώνετε έναν -ξεκάθαρου private χαρακτήρα- αγώνα, σε πίστα της επιλογής σας, με -ας πούμε- πέντε διαγωνιζόμενους. Ποιον θα προσκαλούσατε; (Μπορεί να είναι νεκροί ή ζωντανοί, από οποιοδήποτε πεδίο, πρόκειται για μια εκκωφαντικά φανταστική λίστα).

    Ayrton Senna και Michael Schuhmacher. Δυο κεφάλαια της ιστορίας από μόνοι τους. Δεν προλάβαμε να χορτάσουμε τις ικανότητές τους.

    Mark Webber και Walter Röhrl. Έχω συνεργαστεί και με τους δύο, έχω διασκεδάσει και με τους δύο. Λατρεύω το χιούμορ και των δύο. Εξαιρετικοί οδηγοί και φίλοι.

    Δεν συνυπήρξαν ποτέ σε μια πίστα.

    Τέλος, θα ονόμαζα και τη δεσποινίδα που μου κάνει όλες αυτές τις ερωτήσεις. Θα διασκέδαζα πολύ, αν κατά τη διάρκεια του αγώνα κάνατε όλες αυτές τις υπέροχες ερωτήσεις στους υπόλοιπους τέσσερις, μέσω ενδοεπικοινωνίας. Είμαι περίεργος αν θα κατάφερνε κάποιος να παραμείνει απόλυτα προσηλωμένος.

    Ο Oscar Wilde είπε κάποτε πως οι τύψεις, όπως και τα λάθη, διαμορφώνουν τον gentleman. Υπάρχει κάτι που μετανιώνετε σε αυτή την πολυετή, επική πορεία;

    Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Απολύτως τίποτε, είναι η απάντηση. Δεν υπάρχει τίποτε που, δοθείσης ευκαιρίας, θα έκανα διαφορετικά. Δεν το λέω με έπαρση. Απεχθάνομαι την έπαρση. Έχω προ πολλού αγκαλιάσει, όχι μόνο αποδεχτεί, όλες τις εμπειρίες και επιλογές μου, ως μαθήματα ζωής. Αυτά με διαμόρφωσαν.

     Διαβάστε επίσης:

    Η Mercedes-Benz κατασκευάζει 50 Sony PlayStation 5 τετράτροχα

    Palladio: Εν πλω προς το μέλλον

    Match Point: Η Louis Vuitton ενώνει δυνάμεις με τον Carlos Alcaraz



    ΣΧΟΛΙΑ